Zeer slecht nieuws over Twixje

Hier kunt u al uw vragen en onderwerpen kwijt over nierproblemen zoals PKD, nierfalen, etc.
Marthe
Contacteer:

Re: Zeer slecht nieuws over Twixje

Berichtdoor Marthe » do 25 okt 2012, 22:05

Vandaag heeft ze wel weer redelijk gegeten, helaas weigerde ze al het dieetvoer, maar at ze alleen Gourmet diamond. Dus dat heeft ze gekregen. M'n moeder had het wel gemengd met dieetvoer, alleen at ze daar feilloos omheen.. Ze heeft wel nog wat brokjes ook gegeten, want ik ben vanmiddag nog haar medicatie gaan geven omdat mijn moeder een paar uur weg moest. De AB die ze nu krijgt, hoeft ze ook maar 1x per dag te krijgen, dus hopelijk scheelt dat in hoe ze zich voelt.

Wil: met mij gaat het wel weer wat beter, hoewel ik vorige en deze week weer erg vermoeid ben. Morgen wel een halve dag werken, voor het eerst weer een cliënt zien. Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Mijn moeder vindt het zeker wel gezellig dat ik nu thuis zit, ik kom af en toe bij haar aanwaaien, of zij bij mij. En daarnaast kan ik nu natuurlijk goed bijspringen in de zorg voor Twixje als dat nodig is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 25 okt 2012, 22:12

Hoi Marthe
fijn dat ze vandaag wel lekker gegeten heeft ;) ja dat dieet voer vinden ze ook vaak niet lekker ,

Goedzo dat het met jou wat beter gaat nu ,spannend en toch ook wel leuk dat je weer voor het eerst gaat werken;)
Ook wel weer leuk en met je collega's bij babbelen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 31 okt 2012, 21:58

Hoe is het nu met Twixje>
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 31 okt 2012, 22:52

Sinds ze veelvuldig Gourmet Diamond (de gold, a la carte en perle vindt Madame niet goed genoeg) krijgt, gaat het een stuk beter. Dat eet ze goed op. Ze staat miauwend en met staartje in de lucht als het klaargemaakt wordt en valt smakelijk aan op dit vlees. Mijn moeder kiest nu maar eieren voor haar geld, omdat het belangrijkste is dat Twix blijft eten en aansterkt.
Ik hoorde net dat ze vandaag 2 blikjes vlees op heeft, gemengd met dieetbrokjes. Dus dat is een goede hoeveelheid eten! Ze is ook weer wat levendiger, wil weer naar buiten en komt weer beneden. Toen ze zo ziek was, had ze boven alles wat ze nodig had, en wilde ze niet beneden komen. Dus aan haar gedrag zien we ook duidelijk dat ze zich beter voelt.
Overmorgen moet mijn moeder met haar terug naar de dierenarts voor controle, en evt. infuusje als dat nodig zou zijn. Ze wil dan ook heel graag dat Twix weer gewogen wordt, in de hoop dat ze wat aangekomen is.
Mijn moeder geeft nu dus Gourmet, maar wil de hoeveelheid dieetvoer wat meer gaan opbouwen. Het belangrijkste is nu dat ze aansterkt en aankomt, zodat ze meer reserves heeft. Dan kun en durf je Twix ook wat beter voor het blok te zetten op een gegeven moment: of dieetvoer, of niks. Nu worden telkens alle kasten opengetrokken als ze tot aan de middag haar neus optrekt voor dieetvoer.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 31 okt 2012, 23:01

Wat fijn Marthe dat het beter gaat met Twix! En helemaal fijn dat ze geniet van de gourmet. Het is natuurlijk goed als ze de dieetbrokken goed eet, maar katjes met nierproblemen moet je niet te veel voor het blok zetten. Ze worden kieskeuriger en dat heeft echt niet alleen met verwendheid te maken, ook dat dingen minder smakelijk voor ze worden. Maar als ze met mengen goed eet is dat natuurlijk prima. Maar beter "slecht" eten dan niet eten... Hebben ze geen senior versie van die gourmet?
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 31 okt 2012, 23:05

Nee, helaas heeft die Gourmet lijn geen senioren variant.. Volgens mij heeft Gourmet sowieso geen senior voeding. Ik heb al wel seniorenvoer gekocht toen ze bij mij logeerde, dat had ik achter de hand als ze alle andere dingen niet wilde eten. Heb het alleen niet hoeven gebruiken toen. Ik zal mijn moeder binnenkort eens een paar zakjes geven, want ze was wel blij met dat advies (heb jou netjes de credits gegeven voor die tip hoor wink3_sm ).

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 31 okt 2012, 23:07

(heb jou netjes de credits gegeven voor die tip hoor wink3_sm ).
haha! dat hoeft niet hoor!! Belangrijkste is dat Twix lekker blijft eten en dat kan soms echt lastig zijn... Probeer ook af te wisselen, ik hoor vaak bij "nierkatjes" dat ze dit waarderen en daardoor beter eten.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 01 nov 2012, 09:22

Gelukkig dat het weer wat beter met haar gaat en dat ze weer wat meer zin overal in heeft.
Hopelijk gaat ze ook wat meer van het dieetvoer eten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 24 nov 2012, 13:32

Twix blijft helaas instabiel, woensdag had ze bijv. een heel goede dag, gisteren was het weer 3x niks. Ze leek wel honger te hebben, liep telkens verwachtingsvol achter mijn moeder aan, maar geen enkel eten kon haar bekoren. En geloof me, mijn moeder heeft ondertussen héél veel droog- en natvoer in huis en trekt alles open om haar aan het eten te krijgen. Uiteindelijk belandt het meeste in de magen van de altijd uitgehongerde sphynxen, waarbij vooral Jolie tekenen van het goede leven begint te laten zien (maar die is ook erg mager gebouwd, en nu eindelijk wat minder knokig). Mijn moeder is dan aan het einde van de dag zo ongeveer de wanhoop nabij, omdat je Twix dan ook bijna zienderogen ziet verslechteren natuurlijk. Dus ik gisterenavond er weer naartoe gekard, hebben we er weer 50cc ingekregen middels infuus daarna flipte Twix (de dierenarts heeft mij geleerd om infuus te prikken, en we hebben nu thuis alle benodigdheden hiervoor). Vervolgens nog medicatie gegeven, en toch wat RC convalescence oplossing in haar bekje gespoten, dus soort dwangvoeren. Daarna heeft ze 2 kleine stukjes kip van mijn bord gekregen en opgegeten en nog wat verdunde melk gedronken. Eten heeft ze bijna niet gedaan verder. Heel naar.

Krijg net ook weer smsje dat het nog niet echt goed gaat, dat ze vannacht ook weinig tot niks gegeten lijkt te hebben. Ik ga er vanmiddag weer naar toe, omdat mijn moeder de hele dag weg is. Dus even medicatie geven, neem wat van mijn voer mee (misschien dat ze dat wel weer wil?), en nog proberen of ik er iets van vocht in krijg via infuus. Hopelijk komt ze snel weer uit dit dal, maar ik vind dat ze de laatste tijd wel meer frequent 'off-dagen' lijkt te hebben.. Ik vraag me serieus af of Twix ooit stabiel gaat worden, die hoop begint langzaam te vervagen eerlijk gezegd. Maar vooral de angst dat de slechte dagen de overhand gaan nemen is er nu toch wel.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 24 nov 2012, 13:39

Oh, wat naar zeg Marthe... Hebben jullie ook wat tegen de misselijkheid voor haar? Vaak willen nierkatjes niet eten vanwege misselijkheid.
Afbeelding

Terug naar “Nierproblemen”