Zeer slecht nieuws over Twixje

Hier kunt u al uw vragen en onderwerpen kwijt over nierproblemen zoals PKD, nierfalen, etc.
Marthe
Contacteer:

Re: Zeer slecht nieuws over Twixje

Berichtdoor Marthe » vr 19 okt 2012, 10:34

Redelijk goed! Mijn moeder en ik hebben flink gewinkeld bij Zooplus, en daar dus allerlei varianten nierdieet besteld. Ook een zak nier-brokken van Virbac, die ons wel goed leken en die even iets vetter zijn. Hierdoor zijn ze smakelijk en hopelijk komt ze dan ook weer een klein beetje aan. Ze vindt ze in ieder geval lekker, dus dat is al een pluspunt. Het vlees dat we besteld hadden kon eerst haar goedkeuring niet verdragen, maar ik lees net een mail van mijn moeder waarin ik lees dat Twixje toch het hele bakje vlees weggewerkt heeft. Ze is gisteren ook nog even lekker in de tuin geweest, daar geniet ze ook erg van. Aan het eind van de ochtend laat mijn moeder weer even een infuus geven, omdat ze zelf de hele middag en avond weg is. Toch een soort geruststellende gedachte voor haar denk ik, dat Twix weer even een boost krijgt.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 19 okt 2012, 14:13

Hoi Marthe
kijk dit is SUPER nieuws ,jullie kunnen deze dame dus nog volop laten genieten van haar eten dat scheelt natuurlijk heel veel ,
kan me voorstellen dat je moeder zich prettiger voelt als ze nog een infuus krijgt ook omdat we het weekend ingaan ,
fijn !!!!!!Allemaal goed nieuws ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 19 okt 2012, 16:09

Zo Marthe ik lees net dat Twixje eigenlijk al een bewogen tijd achter de rug heeft, dat was schrikken meid. Gelukkig gaat het nu weer beter en is ze inmiddels weer lekker bij je moeder terug.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 24 okt 2012, 20:33

Hoe gaat het nu met Twixje?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » do 25 okt 2012, 11:16

Het blijft op en af gaan met Twixje.. Ben maandag weer naar de dierenarts geweest met haar, omdat mijn moeder weer allemaal kleine plasjes met bloed vond. Mijn moeder had de hele dag werkmannen over de vloer en kon zelf niet weg, dus ik ben weer met Twix naar de dierenarts gegaan. In haar urine, dat al was onderzocht, werden wederom suikers, eiwitten en een redelijke hoeveelheid bloed gevonden. Ze hebben bij de dierenarts nu steriel urine getrokken, dus het rechtstreeks uit de blaas gehaald. Dat wordt nu voor onderzoek opgestuurd en in ieder geval gecontroleerd op de aanwezigheid van bacteriën, of ze heel misschien een bacteriële blaasontsteking is. Als dit het niet is, dan zijn deze sporadische aanvallen van bloedplassen waarschijnlijk toch een gevolg van van PKD. Twix heeft wederom een infuusje gekregen, omdat ze wat uitgedroogd was weer. Ze heeft daarnaast alvast antibioticum gekregen, om een eventuele ontsteking al aan te pakken. Afhankelijk van wat er uit het onderzoek komt, kan er altijd nog een specifieker werkend AB voorgeschreven worden. Helaas leek Twix de Synulox niet echt goed te verdragen, ze leek er weer misselijk van te worden. Gisteren wilde ze helemaal niks eten en drinken, dus mijn moeder heeft meteen de dierenarts gebeld. Nu heeft ze een andere AB gekregen, en ik geloof dat ze gisterenavond weer wat gegeten en gedronken heeft.. Pff, blijft een zorg hoor! Ik hoop echt dat ze stabieler wordt en blijft, ze is nu nog te veel een jojo. Maar, misschien is dit ook wel hoe het zal blijven gaan met Twix, ik weet het niet.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » do 25 okt 2012, 14:09

Ik hoop voor jullie dat Twixje toch wat stabieler wordt.
Zoals het nu is , moet het toch wel lastig zijn met die
ups en downs.
Hopelijk komt er wat uit het urineonderzoek en kunnenze misschien een gepaster medicament geven.
Ocharme Twixje , ze kan dan ook niet zeggen wat ze voelt hé.
Groetjes Hildeke

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 25 okt 2012, 15:04

Hmm Marthe dit klinkt toch wel zorgelijk. Hopelijk stopt ze met Jojo-en en kunnen jullie nog een poos in een stabiele en ook voor haar (redelijk) plezierige situatie van haar genieten.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 25 okt 2012, 15:11

Dit is niet wat ik gehoopt had te lezen.
Ze is inderdaad nog niet echt stabiel.
Hopelijk wordt ze dat toch wel heel snel.
Doe je best Twixje.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 25 okt 2012, 20:07

Wat vervelend dat Twix niet echt stabiel raakt... sneu hoor! Hopelijk is het idd een blaasontsteking waar ze snel weer vanaf is en zal ze dan weer stabiel worden. Wat een zorgen zeg. Heel veel sterkte, ook voor je moeder.
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 25 okt 2012, 21:28

Hoi Marthe
Dit is balen meid je had toch gehoopt dat ze er iets van opknapt ,ik hoop dat de nieuwe AB nu gaat helpen dat Twixje toch gaat opknappen
Hoe gaat tie met jou ? wel fijn voor je moeder dat je nu thuis bent he ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Nierproblemen”