Alternatief Zithromax en tips.

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Pickle

Alternatief Zithromax en tips.

Berichtdoor Pickle » di 10 okt 2017, 13:59

Beste allemaal,

Dit draadje heb ik ook bij medicatie gezet maar zet m ook even hier.
Is het al een lange tijd zo dat bepaalde humane middelen door de DA niet meer voorgeschreven mogen/ kunnen worden?! Bij onze Piepie (Sphynx 10jr.) die geboren is met een herpes infectie en vaak snottert en loop oogjes heeft hielp de Zithromax altijd zo goed! maar deze mag de DA niet meer voorschrijven is dit bij meer middelen zo en sinds wanneer? Ik kan hier niet veel over terug vinden op Internet. De Famciclovir helpt na een 21 daagse kuur niet nog 1 pilletje te gaan.
Hij heeft uit 1 neusgat gele snot, nies salvo's en ademt zwaar en reutelt als door een snorkel.

Het forum hier wat afgestroopt, Lysine zit al standaard bij zijn voeding...ze krijgen hier allemaal RC Digest ivm Pickle die maag darmproblemen heeft... Anyways DA stelt Doxycycline, Stomorgyl of Synulox voor. Ik zie hier verschillende resultaten.. welk middel geven jullie de voorkeur? of andere tips zijn meer dan welkom. ph34r_sm

groetjes lily

vero13

Re: Alternatief Zithromax en tips.

Berichtdoor vero13 » di 10 okt 2017, 18:42

en waarom zou de da dat niet meer mogen voorschrijven?
heb ik nu nog nooit gehoord, is wel een medicatie voor humaan gebruik, maar de siroop wordt af en toe voorgeschreven voor honden en katten.
als hij goed was met zitromax zou ik toch vragen om bij dar geneesmiddel te blijven, als hij er geen bijwerkingen van heeft natuurlijk.

Pickle

Berichtdoor Pickle » di 10 okt 2017, 19:07

Hi Vero dank voor je reactie. De DA schrijft dat ze de Zithromax niet meer mag voorschrijven en dat dit tegenwoordig wettelijk verboden is.
Ik wil weten of hier mensen zijn die nu nog en/ of recent de Zithromax voorgeschreven krijgen.

Mijn DA staat altijd open dat ik meedenk voor oplossingen zo ook voor medicatie en oplossingen van financiele aard zoals bepaalde kleine handelingen niet doorberkenen en korting. Ik wil hiermee aangeven dat ik bijna niet kan geloven dat zij dit uit eigen belang zo stelt het kan zijn dat zij het 'risico' niet wilt nemen op een reprimande en andere DAen dit 'risico' wel nemen. Ik ben dus aan het uitzoeken hoe het nu daadwerkelijk zit. Als er een DA is die dit wel voorschrijft hoor ik dat graag. Piepie is hier uiteraard hier nog niet mee geholpen...nog 1 dag van de kuur tegaan..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 10 okt 2017, 19:58

Hoi Hoi,
wat balen dat ze het niet meer voor mogen schrijven ,er is dit jaar veel veranderd aan de DA waar ze zich aan moeten houden ;( dat komt niet altijd de dieren ten goede ,Ik weet dat met bepaalde niesziekte's 1 maand Doxeral goed helpt ,

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat je het nu niet meer krijgt ,,ik duim heel hard voor je dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 10 okt 2017, 21:22

Is het in België wel vrij verkrijgbaar, anders zou je het daar kunnen proberen.
Of gewoon bestellen in de States. Blijft een gokje, maar is te proberen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Pickle

Berichtdoor Pickle » wo 11 okt 2017, 02:17

ok tot zover bedankt voor jullie reacties, ik zal eerst de Doxoral aangaan zoals Wil voorstelt. Als dit niet helpt zal ik in Belgie of US kijken, tot nu toe heb ik nlm de suspensie van de Zithromax niet gevonden. Ik kan mij herinneren dat hij een 0.5 ml per 4kg om de dag kreeg zijn er andere doseringen bekend?

vero13

Berichtdoor vero13 » wo 11 okt 2017, 15:31

zitromax is niet vrij verkrijgbaar in Belgie, je moet wel een voorschrift hebben.
weet niet hoe dat in Nederland zit met huisdokters, maar als je je dokter redelijk goed kent,
kun je misschien aan hem voorschriftjes vragen?
Ze zullen dat ook niet allemaal willen doen

NAAM: ZITHROMAX
Werkzame stof: Azithromycine
Indicatie: antibioticum, ingezet indien er sprake is of sterk vermoeden van een bacteriële infectie, veroorzaakt door bacteriën die gevoelig zijn voor dit antibioticum
Dosering:
Hond: 5-10 mg/kg 1 maal daags
Kat: 5-10 mg/kg 1 maal daags
Bij chronische rhinitis eerste 5 dagen 5-10 mg/kg 1 maal daags, daarna elke 3e dag 5-10mg/kg voor langere tijd.
Toediening: oraal
Contraindicatie: geen
Bijwerkingen: soms, braken
NB Zithromax® is een humaan product. Dit product is niet geregistreerd voor dieren, maar wordt al wel enig tijd veilig gebruikt. Het medicijn is in poedervorm gemaakt, hiervan moet dan door u een suspensie (poeder met water) gemaakt worden. Deze suspensie moet via de bek gegeven worden.
U heeft de hoeveelheid Zithromax® voor kinderen gekregen, namelijk 600 mg.
Om van de poedervorm een suspensie te maken, moet u 9 ml water toevoegen, dit mag gewoon kraanwater zijn. U dient voor elke keer dat u de suspensie aan uw huisdier geeft het flesje goed om te schudden. Bewaar de suspensie in de koelkast. Als u eenmaal water heeft toegevoegd, dan is het medicijn nog maar 10 dagen te bewaren
Bovenstaande bijsluiter is gemaakt door de
dierenartsen van Dierenkliniek Marnixstraat, wij
hebben deze samengesteld omdat er geen bijsluiter
is om mee te geven na uitvulling van dit medicijn.
Ons doel was niet om een complete bijsluiter te
maken, maar een klantgerichte bijsluiter met voor
de patiënt relevante uitleg.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 okt 2017, 19:34

Wat een topper van een DA heb jij ,super dat je het hier neerzet dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Pickle

Berichtdoor Pickle » do 12 okt 2017, 01:59

Pfoe Vero ik heb hier inderdaad aan gedacht maar ik heb zelf altijd zoveel aandacht nodig met mijn dubbele afspraken bij de HA laugh_sm
Dank voor je aanvulling vwb de dosering dus in Belgie ook met voorschrift, jeetje. Ik ben toch benieuwd of iemand de reden hiervan weet dat dit niet meer mag in nld en/ of dat er wel nog Dierenartsen zijn dit dit voorschrijven. Piepie zit nu op de Doxoral/ Doxycycline 2x daags 1/4 tablet 14 dagen. Afwachten of dit aan gaat slaan. Gelukkig geen moeilijke 'piller' wink3_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 12 okt 2017, 19:41

We gaan in ieder geval heel hard duimen zou heel erg fijn wezen , dry_sm
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”