Wie weet hoe je moet stomen?!

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
jsphynx

Wie weet hoe je moet stomen?!

Berichtdoor jsphynx » di 05 apr 2011, 19:40

Hellupie er spookt hier een virus rond. Do is ook te grazen genomen. Ik kom uit mijn werk net en zijn hele oog zit dichtgeslagen.
Heb al overleg gead met de da maar ik wil graag weten hoe ik moet stomen, voor het geval dit nodig gaat zijn (Flink geeft hier nu ook net een nies)..

Iemand, tips???
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

miepie

Re: Wie weet hoe je moet stomen?!

Berichtdoor miepie » di 05 apr 2011, 19:46

Hey Mar

Ik heb toen de kleintjes zo ziek waren van de niesziekte met zn allen in de badkamer gestaan
Deur dicht en de hete douche aan zetten....Misschien moet je ze ff in een reismand ofzo zetten

Een tip die ik ooit van Yael kreeg is om ze in de bench te doen en een deken erover heen en een bak met heet water ervoor zetten...

Wel uitkijken dat ze zich niet kunnen verbranden...

Hopelijk heb je er wat aan
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 05 apr 2011, 19:55

Merci Miran, deed je er ook een spulletje in?
Groetjes Marjolein

griddie

Berichtdoor griddie » di 05 apr 2011, 19:58

Hoi hoi

Dat ziggy zo snotterig was namen we hem gewoon mee als we onder de douche gingen handoek voor de spleet onder de deur en stomen maar, hij ging dan zelf in het hoekje bij de deur zitten.Dat hielp wel en hij vond het niet eng of vervelend.

Groetjes ingrid
Afbeelding

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 05 apr 2011, 20:12

Heey Mar,

Wat zonde dat je een virus binnen hebt!!

Geen paniek meid, heb het ook al gehad en met jou inzet lukt dit wel!!

Succes hé? Als je vragen hebt, je mag me altijd bellen of mailen hoor!!!
Laatst gewijzigd door Annemieke op za 05 mei 2012, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

geertje

Berichtdoor geertje » di 05 apr 2011, 20:29

Mooie uitleg Annemieke, alleen hoop ik het nooit nodig te hebben.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 05 apr 2011, 20:34

Hey Annemieke,

Ja dit is zeker zonde. Het gaat wel weer goed komen maar het is heel vervelend. Ook zo zielig om ze zo belabberd en benauwd te zien. Ik hoorde al van Wendy en Wil dat jij uitleg kon geven, heel fijn merci!

Ik ga wat vragen op je afvuren:
Allemaal dezelfde AB? De da heeft Storm Convenia gespoten omdat hij niet te pillen is en daarom heeft hij Blits hetzelfde gegeven. Bij mijn weten zijn er AB's die beter op luchtweginfecties inwerken dan Convenia?

Is Terramycine cortisone gerelateerd? Ik dacht het niet toch?

Annemieke wat is zo'n Aerosoler en waar haal je dat, en waar haal je die ampullen? (Ik denk niet dat het nu al zo'n vaart loopt maar het is beter te weten waar ik wezen moet voor het zover komt)

Bedank he air_kiss_sm
Groetjes Marjolein

miepie

Berichtdoor miepie » di 05 apr 2011, 20:46

Ik heb een 2 persoons bad en die liet ik vol lopen met warm/heet water en geloof dat ik daar van die rhinocapsules in heb gedaan
Stuk of 2.3....Dat het niet te overheersend wordt maar net genoeg om die eucaliptus(hoe schrijf je dat!) te ruiken
Groetjes Miranda en een dikke knuffel van...Pepper,Ozzie,Marley,Luna,Issis,Kenzo,Jinx,Lilly,Senna,en Diesel

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » di 05 apr 2011, 21:16

Heykes,
Bij katten wordt Convenia gebruikt voor de behandeling van infecties van de huid en de weke delen, zoals verwondingen en abcessen. Het wordt bij katten eveneens gebruikt voor de behandeling van urineweginfecties die worden veroorzaakt door bepaalde specifieke bacteriën.

Hoe werkt Convenia?

De werkzame stof in Convenia is cefovecine, een antibioticum dat behoort tot de klasse van de derde generatie cefalosporinen. Al deze cefalosporine-antibiotica, waaronder cefovecine, doden bacteriën door de opbouw van hun celwand te verstoren, waardoor de bacteriën sterven.
Ik ben geen DA en weet het vaak niet beter dan hun ofzo, maar als ik de bijsluiter lees, weet ik niet of je DA de juiste AB voor dit geval heeft gegeven.....
Hier is geen sprake van huidletsels of urineproblemen hé?
Bij mij moesten ze ALLEMAAL op die AB, ook degene die ogenschijnlijk gezond waren......ook gedurende 4 weken!!

Terramycine is OK, terracortril daartegen en ik geloof Baytrol of Maxitrol (weet het niet meer exact) druppels NOOIT geven!!!
Zo'n aerosoller gebruiken wij hier in belgie vaak voor baby's met astma en longontstekingen (ik heb die bij de apotheek gekocht) en de ampullen kan je hier in belgie zonder voorschrift krijgen bij de apotheek....die werken écht slijmoplossend.

Groetjes
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » di 05 apr 2011, 21:18

Dank je Annemieke ik ga eens kijken. Hopelijk is het heel snel weer over zonder al te veel gedoe s10
Groetjes Marjolein

Terug naar “Virale ziektes”