Lysomucil -> Fluimucil??

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
jsphynx

Lysomucil -> Fluimucil??

Berichtdoor jsphynx » do 07 apr 2011, 19:46

Ja hoor daar komt ze weer teuten over haar zieke katten...

Ik ben op zoek naar de ampullen waar Annemieke over praat in het topic phpBB3/viewtopic.php?f=44&t=2780
Hier weten een aantal da en onze apotheek niet eens wat het is. De dame in de apotheek tipte mij over Fluimucil.
Dit schijnt ook te stinken als je een ampul openmaakt en het is om slijm in de longen op te lossen. Je hebt het in verschillende uitvoeringen (druppels, bruistabletten etc). Nu zie ik dat de werkzame stof van Fluimucil Acetylcysteïne is, net zoals dit de werkzame stof van Lysomucil is. Weet iemand hier iets over? Ik wil dit morgen eens gaan proberen.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

ann

Re: Lysomucil -> Fluimucil??

Berichtdoor ann » do 07 apr 2011, 20:06

Ik ben nu fluimucil aan t nemen via aerosol voor mijn sinussen. Is wel antibiotica hé! Gewoon id apotheek te verkrijgen.

geertje

Berichtdoor geertje » do 07 apr 2011, 20:19

Wat wil je weten? Acetylcysteïne is het generisch middel voor lysomucine dus veel goedkoper, het is een slijmoplosser.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » do 07 apr 2011, 21:01

Onze Frodo kreeg deze druppels ook altijd van onze da (Fluimicill). Hij liet dat volgens mij aanmaken (een grote fles) door een kennis in het ziekenhuis of bij een apotheek o.i.d.). Hij goot dan altijd een neusdruppel flesje vol en dat druppelden wij dan in arme Frodo's neus.
Het stinkt heel afgrijselijk, echte verrotte eieren lucht.
Onze da zit in Deventer, ik weet niet of dat te ver is voor je?
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 07 apr 2011, 21:35

Fluimucil is een antibioticum gecombineerd met slijmoplossers (dat je niet zonder voorschrift kan krijgen), het wordt bij ons (in België) veel gebruikt om te aerosollen wanneer baby's een infectie hebben op hun luchtwegen, maar het kan ook gebruikt worden als neusdruppels (mijn zoontje kreeg die vroeger toen hij nog klein was) .... het stinkt inderdaad ook verschrikkelijk! Ik moest het bewaren in de ijskast.

De Lysomucil zijn slijmoplossers (die ampullen die Annemie gebruikt heeft kan je dus gebruiken om te aerosollen en dampen: stinkt ook!) .... je hebt die trouwens ook gewoon in siroopvorm met de smaak van sinaasappels (die krijgen mijn kinderen) en die stinkt niet!
Lysomucil is bij ons gewoon vrij verkrijgbaar.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

griddie

Berichtdoor griddie » do 07 apr 2011, 21:38

http://www.apotheekverschaeve.be/NL/pro ... 300-mg3-ml Hier kun je dat spul bestellen ik ga het ook doen voor Ziggy. Het stinkt behoorlijk echt net rotte eieren maar goed als het maar helpt toch!!

Groetjes ingrid
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 07 apr 2011, 21:57

Ik heb hier drie ampullen voor je Mar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”