97%

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Annemieke
Contacteer:

97%

Berichtdoor Annemieke » do 14 apr 2011, 22:06

Heykes,

Ben een hele tijd terug naar een lezing geweest voor fokkers en dierenartsen, waar verschillende problemen werden aangehaald....
Wat me enorm is bijgebleven is de 97%.....

97% van de katten is geïnfecteerd met niesziekte!

Niet het voorkomen, maar het juist behandelen is nu het belangrijkste doel voor fokkers.
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Ramses

Re: 97%

Berichtdoor Ramses » vr 15 apr 2011, 07:48

Ja Annemieke als ik naar de dierenarts geweest ben voor Orion vertelde ze mij dit ongelofelijk verhaal dat er nog nooit zoveel besmettingen waren van nies ziekten .

met een zo hoge % van besmette dieren vraag ik mij af hoe gaan ze dit onder controle krijgen ?? via fokkers alleen zal niet genoeg zijn Pffffff
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » vr 15 apr 2011, 08:13

Nee fokkers alleen is niet voldoende, die 97% slaat als ik het goed begrepen heb op de totale kattenpopulatie, dus ook de katjes die op boerderijen en bij de mensen thuis geboren worden!

Ik ben ook ontzettend geschrokken toen je het me doorspeelde Annemie .... dat het erg was (en zeker in cattery's) daar was ik me van bewust: ik ben vooral geschrokken dat het overal speelt.
Mijn DA'tsen bevestigen het ook dat er heel veel katten zijn met niesziekte-verschijnselen en zij hebben in verhouding veel meer htk-katjes dan raskatten dus dat is wel even slikken.

Behandelen is dan misschien wel belangrijk zoals ze op de lezing meegegeven hebben....... maar ik stel me ook de vraag of het niet even belangrijk zou zijn mocht de pharma zich eens opnieuw buigen over de samenstelling van hun vaccinatie-cocktails, volgens mijn DA'tsen zijn de entingen helemaal niet meer accuraat want de gevallen van niesziekte die zij binnenkrijgen zijn nooit geen zuivere vormen meer: dwz geen zuivere calici, herpes, bordetella, chlamydia .... het zijn eerder meng-infecties en virussen die afkomstig zijn van andere stammen.

Maar Annemie, zou je er ook niet bij vertellen hoe de behandeling zou moeten verlopen volgens die arts op de lezing ;-) .... want ook daar ben ik van geschrokken ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 15 apr 2011, 19:46

Hoi Hoi Annemiek
Jemig dat is echt hel veel 97% ,maar het is ook meestal wat je bij de DA ziet zitten he ,

Zou even top wezen als je het hier plaatste voor ons allemaal ;))))) jij weet toch nooit wat je met je tijd moet doen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » vr 15 apr 2011, 23:31

Doe ik nog wel hoor.....effe (uitzonderlijk) heel druk...... na_sm
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 06 feb 2013, 20:05

Ik ken fokkers die opzoek waren naar een leuk Sphynx fok poesje, zijn bij verschillende Cattery´s geweest en elke swab was plus.. Van herpes, calici tpt reovirussen en bacteriën (chlamydia, bordetella, mycoplasmen)

Van die 97 procent van katten zijn 10 procent geen draager meer.. Die heeft het ´natuurlijk´ overwonnen. Dus eigenlijk is maar 10 op 100 katten gezond, sommige niesziekte geven ook klachten als tand en tandvlees problemen en aan de meeste zie je niets, maar met een klein beetje geduld wijst de praktijk raindrop_sm zelf alles uit.
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”