Enten met Chlamydia

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Anunaki
Contacteer:

Enten met Chlamydia

Berichtdoor Anunaki » do 09 jun 2011, 12:25

Ik kreeg hier vanmorgen telefoon van mijn vriendin - die heb ik een paar jaar geleden zo gek gekregen om een poesje een gouden mandje aan te bieden welke het dringend nodig had! Ze hebben bijgevolg dus 1 naaktkatje en zijn er helemaal gek op!

Kleine D. zit daar dus al een paar jaar heel goed: gelukkig, nooit ziek, ze heeft HCM maar doet het supergoed met haar medicatie ..... kortom het gaat super!

Elk jaar gaat ze trouw naar de DA voor haar vaccinaties en check-up ...... belt ze me net dat kleine D. slapjes in haar mandje ligt: ze wil er niet uitkomen, is futloos en wil zelfs geen blikvoeding eten.
Ze was gisteren geënt net zoals alle vorige jaren - alleen een andere dierenarts dan ervoor: dat zou wel raar zijn mocht het dat zijn, en al zeker na amper 24u (?) .....

Maar ergens komt toch dat buikgevoel en ik vraag haar: is ze met hetzelfde geënt ..... waarop mijn vriendin gaat kijken in het boekje : "nee het is een ander stickertje"!
Wat staat er op het stickertje? "Fevaxyn CHP" (ding-dong: alarmbellen) ..... dus ik googel en wat zie ik: http://stronghold.be/service.php?module ... anguage:nl ..... Ze is met Chlamydia geënt!!!!!!

Ze is voordien nog nooit met Chlamydia geënt ........ en dan mag een mens niet vloeken :(

Op mijn "uitspraak" belde ze dus maar meteen naar de DA: en hij maakt er geen groot punt van ..... ze moet enkel wat Metacam geven.

Ik hoop dat ze er geen problemen door gaat krijgen ..... dit is toch heeeeeel erg jammer :(

Ik zeg altijd tegen mijn DA GEEN chlamydia enten omdat ik weet wat voor miserie het kan geven: maar een normale mens die niet dagdagelijks met de kattenproblematiek in aanraking komt denkt daar ocharme toch niet aan!

Dus mensen ...... ga altijd na welke cocktail je DA in je katje wil inspuiten!

........ ik zal hier een update geven hoe het verloopt met de kleine D.
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Hildeke

Re: Enten met Chlamydia

Berichtdoor Hildeke » do 09 jun 2011, 12:56

Oei dit is rot , door een stomme inenting.
Ja , ik druk er telkens weer op niet enten tegen chlamedia!!!!!!!!!!!!!!!!!! tegen
mijn DA , iik vind het wel stom dat je daar zelf zo moet op drukken.
Groetjes Hildeke

geertje

Berichtdoor geertje » do 09 jun 2011, 13:01

Het is te hopen dat het snel weer beter gaat.
Ook ik bel, op aanraden van Wil, enkele dagen voordat ik Heaven en Fly ga laten inenten dat mijn dierenarts entstof zonder chlamidia moet binnen nemen.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

griddie

Berichtdoor griddie » do 09 jun 2011, 13:02

O dat is heel naar wat zal je vriendin zich rot voelen al kan ze er niks aan doen.Ik hoop dat het poesje snel weer opknapt beterschap gewenst!!!!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 09 jun 2011, 13:56

Hoi Wendy
Dit is meer dan giga balen ;((waarom doen ze dit toch iedere x weer ;( Onze DA heeft het niet eens meer in huis die rommel ,Ik hoop ,dat ze er gauw door is ,en niet een mega entreactie gaat krijgen ,succes
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

isolde

Berichtdoor isolde » do 09 jun 2011, 16:35

Oh jee,wat zielig,hoop dat het diertje er snel bovenop komt.
En natuurlijk dan net bij een HCM ertje. sad_sm
Afbeelding

nonalize

Berichtdoor nonalize » do 09 jun 2011, 17:12

Wat sneu zeg...
Hopelijk knapt ze snel weer op.
Wat belachelijk dat de da er geen groot punt van maakt.. krijgt hij dan niet meer klachten na het enten?
Groetjes Elize

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » do 09 jun 2011, 18:20

Hoi Wil,

Tja we hadden het erover hé ..... waarom doen ze het nu :( ..... bedankt trouwens voor de dosering van de medicatie door te geven: ze staat er nu al op ;)

Update:
Ik ben net gebeld ...... er zit toch niet veel leven in haar blijkbaar, ze heeft vandaag van de hele dag nog niets willen eten, niet drinken en ze is zelfs nog niet recht geweest om naar de kattenbak te gaan!

Er is terug naar de DA gebeld en hij had die entingen speciaal in huis gehaald voor iemand met een Sphynx-cattery die er expleciet naar gevraagd heeft .....vandaar dat hij het nu dus gebruikt en hij had er nog geen rare dingen van gehoord, volgens hem komt het niet door de enting dat kleine D nu zo ziek is. (Jezus, ze is vertrokken met een kerngezond katje en de dag na de enting is ze doodziek: wat zou het anders zijn?) ..... dit is dus de uitleg die mijn vriendin gekregen heeft.

Ze gaat hem terug bellen om te zeggen dat haar poesje echt maar als een vodje ligt te liggen en dat ze op mijn aanraden (mede dankzij Oma Wil) AB opgestart is: Hopelijk krijgt ze nu de wind niet van voren, maar hij moet natuurlijk wel te horen krijgen dat dit beestje er gewoon doodziek van is ..... het kan natuurlijk zijn dat hij er niet van op de hoogte is, maar "potvolkoffie" 't is toch om te rotten hé!

En ja Isolde, net bij een HCM-patiëntje ...... Mijn vriendin vroeg me net ook al dat haar poesje het nu wel gaat redden: die maakt zich natuurlijk ook ontzettend veel zorgen :(

Als ze morgen nog niet wil eten dan ga ik haar helpen met dwangvoeren .... de AD staat hier al klaar ...... wat een gedoe voor een enting zeg: triestig!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » do 09 jun 2011, 19:11

wat zielig zeg , ik heb hier ook op aanraden van jullie allen en Wil duidelijk gezegd GEEN Chlamydia

ik hoop dat Kleine D snel weer beter is g3
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 09 jun 2011, 21:50

Ach arm dingetje. Veel sterkte voor haar en je vriendin Wendy. Ennuh enten met Chlamydia..praat me er niet van death_sm diablo_sm
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Terug naar “Virale ziektes”