Niesziekte?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
lathyrus

Re: Niesziekte?

Berichtdoor lathyrus » wo 12 okt 2011, 02:40

alé, weer zo een prutverhaal van een prutfokker die zieke kittens meegeeft aan kittenkopers c14 .
We hebben er zelf jammer genoeg ook ervaring mee.
Wij kregen te horen (toen we het kitten gingen ophalen) dat we niet moesten verschieten als ons kitten bij thuiskomst anders zou beginnen ademen, dat zou komen door verandering van omgeving.
Halve trouwboek en ik vonden dat maar een vreemd verhaal en keken nog vreemder op toen ons kitten twee uur na thuiskomst inderdaad anders begon te ademen en een paar uur later ook stevig begon te niezen.
Hij bleek dus niesziekte te hebben (later zijn we ook te weten gekomen dat er bordatella bij de fokker in huis zat toen ons kitten en zijn broertjes en zusjes ginder nog zaten en 1 van zijn broertjes is er van overleden) en dat kon niet van bij ons komen, dat kwam van bij de fokker (als je dan naar de incubatieperiode keek)
Ons kitten werd behandeld maar niks hielp.
Onze andere poezen werden ook ziek, zij werden ook behandeld en bij hen werkte de behandeling maar aangezien ons kitten steeds opnieuw ziek werd werden de anderen ook steeds opnieuw ziek.
Wij zaten toen met 1 hcm'er waar we heel hard moeten mee opletten (en de fokker wist dat heel goed) en eigenlijk zaten we toen al met 2 hcm'ers maar van de tweede wisten we het nog niet omdat hij nog geen jaar oud was en niet getest was op dat moment.
Onze tweede hcm'er Ramses is heel ziek geweest, dat manneke.
En dat allemaal omdat mensen je een verhaaltje op de mouw spellen en liegen (het broertje van ons kitten was volgens de fokker overleden aan een borstholte afwijking die aangeboren was, ik snap dus echt begot niet waarom mensen zo tegen kittenkopers liegen en ze de kittenkopers zo een hele hoop miserie aandoen)
Na 3 maanden gesukkel en met 4 zieke katten te zitten keer op keer (en ver zot te worden van bezorgdheid) kregen we het eindelijk onder controle.
Maar onze Ramses heeft er een soort van reutel aan overgehouden en ons kitten dat de bordatella had meegebracht in huis bleef dus maar niezen, dat manneke niesde er constant op los en hij schudde ook heel veel met zijn hoofd.
Onze dierenarts vertelde ons van een nieuw product dat op de markt is gekomen, het noemt 4life.
Het zou een hele hype zijn in Amerika en het kwam hier net op de markt.
Er zit colostrum in (dat zit in de moedermelk ook) en het product dient dus om de weerstand op te krikken.
Ik stond er heel sceptisch tegenover maar we hebben het toch maar besteld.
We waren de eersten die het hier blijkbaar probeerden.
Na een weekje tot 2 weken die 4life nemen stopte ons kitten met niezen en verdween het kopschudden.
Onze Ramses heeft heel heel zelden nog zo een reutel/hoest moment.
We geven het ook aan onzen diddl die chronische ontstekingen heeft van dikke en dunne darmen en hcm en bij hem zie je ook duidelijk dat hij zich veel beter in zijn vel voelt.
We waren vorige keer te laat om het te bestellen en vielen een week zonder.
Onzen thor begon terug te niezen constant en met zijn kop te schudden en onze Ramses begon terug meer te reutelen.
Diddl zag er ook minder goed uit (je ziet dat aan zijn gedrag).
Van t moment dat we het product terug binnenkregen en het een week terug gaven verdween het niezen en kopschudden en reutelen opnieuw en voelde onzen diddl zich terug duidelijk beter
Mijn scepticisme is dus verdwenen.
Het kost 48 euro bij de dierenarts voor een pot met 60 capsules en je moet het 1 maal daags geven
De dierenarts heeft me het kaartje gegeven van de vertegenwoordiger omdat we het goedkoper zouden moeten kunnen krijgen via hem en ik ga met de vertegenwoordiger een afspraak maken om te weten hoe dat precies in mekaar zit (want we hebben serieus wat kosten maandelijks aan de poezels en als je een beetje kan uitsparen helpt dat toch al, alle kleine beetjes helpen en bovendien zijn er meerdere producten beschikbaar en ik wil wel eens weten wat die andere producten doen (het zou ook gebruikt worden voor mensen en aangezien ik zelf op mijn sukkel zit met mijn weerstand/immuunsysteem en ik zie dat het wel degelijk effect heeft op mijn katten ben ik aan t overwegen om het zelf ook maar eens te proberen).

Als ik jou was zou ik in ieder geval laten testen maar let op, als je beestje antibiotica neemt op t moment dat hij getest wordt kan je een vals negatief resultaat krijgen.
En zo verschrikkelijk duur zijn die testen nu toch niet.
Ik meen me te herinneren dat we in de 50 euro betaald hebben voor een chlamydia test (ik kan me niet meer herinneren of er ook getest werd op andere vormen van niesziekte, we hebben al zoveel testen moeten laten doen en al zoveel moeten betalen, ik weet niet meer welke test precies hoeveel kost)
In ieder geval, t is toch belangrijk dat je te weten komt wat je beestje nu precies mankeert, meten is weten zegt mijn dierenarts altijd en hij heeft gelijk.
En dan kan je het effectief aanpakken ook.
Wij zijn ook niet bepaald rijk (allesbehalve, we doen het ook maar op 1 inkomen en mijn mini invaliditeits uitkering) maar als de poezels wat mankeren dan gaan zij voor en dan maakt het ons niet uit hoeveel het kost, dan wordt gedaan wat moet gedaan worden.
Als je in de positie zit dat je niet teveel geld tegelijkertijd beschikbaar hebt kan je altijd vragen aan de dierenarts of je de rekening in schijven mag betalen, de meeste dierenartsen zijn daar voor te vinden, zij zijn al lang blij dat ze toch hun geld gaan krijgen
En wat de weerstand verhoging betreft, ik raad die 4life heel hard aan.
Als ik zelf meer info er over heb zal ik die eens komen plaatsen op het forum, wie weet heeft een ander er ook wat aan.
Alvast veel beterschap toegewenst voor je kleintje !
Afbeelding

ursula

Berichtdoor ursula » wo 12 okt 2011, 17:05

gisteren heb ik toevallig bezoek gehad van een dorps genoot die ook een sphynx heeft en ff langs kwam waaien om mijn kanjer te bekijken.

Ze vertelde mij dat toen ze haar kitten ging halen zij snotterde en de fokster zei dat dat kwam omdat ze haar had gewassen!!!
Heel bijzonder dat precies hetzelfde jou verteld is.
Deze vrouw was naar dierenkliniek sleeuwijk gegaan door het aanhoudende genies ( niet veel snot maar wel ook beetje vieze oogjes)
Ze is toen doorgestuurd naar een kliniek in (geloof ik )ettenleur.
Daar hebben ze een onderzoek gedaan met een klein cameraatje in de neus.
Wat bleek... een erfelijke aangeboren afwijking!
Ze schijnt een "klepje" in haar neus te missen en daardoor word constant het slijmvlies geprikkeld te worden.
Het voordeel... niets besmettelijks, nadeel het is erfelijk.
Ze heeft nog contact opgenoemn met de fokker, maar je snapt die gaf "niet thuis".
Volgens mij ging het om een fokker uit brabant.
Ik vond het een mega wazig verhaal... TOT ik jouw begin zin las... toen kreeg ik ff kippevel.

Ik kan eventueel meer navraag doen als je wilt.
Het blijft natuurlijk speculatie en persoonlijk zou ik wel kiezen om of de virus test te laten doen of dit verhaal na te vragen.

sterkte ermee.
groetjes ursula

itjing

Berichtdoor itjing » wo 12 okt 2011, 18:28

Euchinae force druppels door het eten doen. Helpt ook en niet wassen, volgens mij worden ze daar ook verkouden van.
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 12 okt 2011, 19:01

He Nadine

ik heb ook colostrum gebruikt voor mijn hond
en we hebben het nog in huis ik ga het eens weer gebruiken voor de poezels dan
hier een site voor in Nederland http://www.artsfoodproducts.nl/2-colostrum-therapie
maar uiteraard is het zoeken op google ook mogelijk

groetjes An

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 12 okt 2011, 19:12

an, die 4life is wel een ander product hé, iets nieuws net overgewaaid uit de USA
het zou voor van alles en nog wat goed zijn...
Hier heeft het in ieder geval goed geholpen.
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 12 okt 2011, 19:45

Wat is er anders aan dan als er moedermelk in zit
is er ergens een bijsluiter te vinden wat moet ik dan voor google intypen
heb je een producent naam

groetjes An

lathyrus

Berichtdoor lathyrus » wo 12 okt 2011, 20:56

An, er is een site maar daar staat nul komma nul uitleg op
Ik ga een afspraak maken met de vertegenwoordiger van het spul die het aan mijn dierenarts heeft verkocht (en die laatste heeft het dan verkocht aan ons) en ik ga aan de vertegenwoordiger eens goeie uitleg vragen over alles.
En dan laat ik het je weten ok?
Zal wel nog niet voor volgende week zijn, ik was van plan om een afspraak te vragen de week daarna
Afbeelding

cassandra

Berichtdoor cassandra » wo 12 okt 2011, 21:41

Ook ik zit vol verbazing mee te lezen met dit verhaal.
En dan schrik ik helemaal dat jullie niet de enige zijn die dit overkomt.
En ook ik kan jullie vertellen dat ook wij dit mee hebben gemaakt.

Onze kleine Diesel, die nu ruim een half jaartje oud is,
hebben we met niesziekte opgehaald bij de fokker.

Wij wisten ook van niks,
Diesel is bij aankomst stevig vast gehouden en daarna gelijk in de vervoersbox gestopt.
Toen hij een paar uurtjes thuis was zagen we dat er snot rond zijn neusje begon te vormen.
(daarom zat de fokker aan zn neusje te wrijven dachten we achteraf)

De volgende dag gelijk naar de da geweest en die constatteerd NIESZIEKTE.
Wij hebben de fokker hierop aangesproken en zijn eerste reactie was;
jullie hebben nog een kat,
die draagt het vast en zeker bij zich...
Dus onze andere kat zou ervoor gezorgd hebben dat binnen 2 uur na binnenkomst er zichtbare niesziekt overgedragen was?
Dat kan niet!

Gelukkig is na een medicijnenkuurtje de niesziekte overwonnen en hebben we een geweldig lieve en dankbaar mannetje in huis,
maar toch blijf ik het me afvragen...
Waarom??????

Hoe kan een fokker zo met zijn diertjes omgaan?
En helemaal als hij een huis vol met kittens heeft?
Minstens 3 nestjes en allemaal outcross kittens?

Zijn juist deze kittens minder waard?
Omdat ze harig zijn?
En word er voor de kale schatjes beter gezorgd?
Die zaten immers appart.....

Ik vind het niet normaal dat sommige fokkers zo met hun kittens omgaan!
Geluykkig hebben we een geweldige fokker gevonden waar we in de toekomst een geweldig lieve en gezonde kitten vandaan kunnen krijgen...
Maar ik zal nu wel eerst 10 keer nadenken voordat ik aan een kitten begin!!!!

Heel veel succes met het vinden van het juiste middel om deze kanjer een geweldig goedd leven te geven!!!!
great_sm
Liefs Cassandra!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 12 okt 2011, 21:57

@ Cassandra: heb ik nou helemaal gemist dat jij toch een sphynx kitten hebt?
Groetjes Clem
Afbeelding

cassandra

Berichtdoor cassandra » wo 12 okt 2011, 22:30

@clemmetje, we hebben een outcross katertje ;)
Geloof dat ik ergens een fotootje van hem geplaatst heb w4
Liefs Cassandra!

Terug naar “Virale ziektes”