:'(

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
candy

:'(

Berichtdoor candy » vr 19 mar 2010, 09:28

dinsdagnacht in bed kreeg hatebreed een niesbui,we hebben toen naar de veearts gebeld,die zei da we niet hoefde langs te gaan als zijn neusje ni liep. Toch ben ik langsgegaan, hij heeft die dag een spuitje met ontstekingsremmers gekregen en ik had een vloeistof meegekregen waarvan ik smorgens en savonds 1ml moest van geven. Het zou dan snel beteren.
Helaas gisteren (donderdag) nog geen verbetering te zien. We zijn terug naar de dierenarts geweest. Hij heeft twee spuitjes c13 gekregen, ik moet hem smorgens en savonds half pilletje antibiotica geven en zalf in zijn oogjes,omdat deze enorm tranen. HIj heeft dus de niesziekte c13 ,de DA was er wel van overtuigd dat het te genezen valt.
maandag moeten we terug bellen om te vertellen of het verbeterd is of niet, desnoods moete we maandag terug langs gaan.
Ben dus doodongerust!! Heeft iemand hier ervaring mee? kan iemand mij meer uitleg geven of dergelijke?
helaas heeft mijn laptop thuis het net begeven,en kan ik enkel op school op internet komen, dus ik zal jullie reacties misschien niet meteen lezen,maar zal vandaag nog af en toe tijdens de les kijken hier.
Indien het maandag niet beter is,moet ik misschien ook de aankoop van onze tweede sphynx uitstellen? Hoop dat dat niet nodig gaat zijn c13
groetjes candy en dikke knuffel van HATEBREED en DIZZY

yael

Re: :'(

Berichtdoor yael » vr 19 mar 2010, 11:20

niesziekte is een virus en dat moet hij samen met antibiotica uitzieken
daar moet hij weerstand tegen opbouwen en dat duurt even
ab werkt vaak pas na een paar dagen
goed voeden desnoods dwingen
je kan hem ook in een bench leggen heet water met kamille tea tree eb dampo capsules bak met water voor de bench opening zetten deur dicht houden anders brand hij zich grote handdoek ervoor en stomen maar
dan krijgt hij wat lucht en kan je hem voeden met ad hills en water in een spuit
als hij nog ziek is geen ander kitten er bij anders krijgt die het ook misschien

candy

Berichtdoor candy » vr 19 mar 2010, 13:19

ja was ook al aan het denken om te stomen,maar wist niet of dat mocht.
eten en drinken doet hij wel nog goed,gelukkig! blij dat het weekend is,dan zit hij niet alleen arm dutske c13

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » vr 19 mar 2010, 13:58

He Candy gadver dat is niet mooi. Hier ook ervaring met niesziekte daar word je niet vrolijk van n2 . Goed opletten dat hij wel blijft eten en drinken, anders wordt hij steeds zwakker en heb je kans dat hij uit gaat drogen. Ik zou zijn temperatuur ook in de gaten houden, sphynxen zijn heel hard. Eventueel speciaal voer van de dierenarts (a/d hills en eventueel van dat poeder dat je door hun water kan doen tegen uitdroging weet even niet meer hoe het heet) of gewoon iets wat hij graag lust, stukje kip ofzo. Neusje en oogjes goed schoon houden. Stomen kan ja en als alles echt helemaal dicht zit (mijn kat was zo benauwd van de groene snottebellen die uit haar neus hingen dat ze met haar bekje open moest ademen) kan je fysiologische zoutoplossing voor baby's! bij de apotheek halen. Dit zou ik alleen gebruiken als het echt dichtzit, bij overmatig gebruik krijgen wij er irritatie van aan onze slijmvliezen ik neem aan dat dat voor hun ook geldt. Ik zou je tweede kitten zeker even uitstellen als Hatebreed nog ziek is anders krijgt die het misschien ook. Goed blijven zalven en AB geven en als je het niet vertrouwd bellen met/naar de da. Veel sterkte met de patiënt, zielig zijn ze dan he...
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Natasha

Berichtdoor Natasha » vr 19 mar 2010, 14:13

Heel erg veel beterschap!! En hoop dat alles aanslaat!
meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm meuh_sm
Groetjes Natas

Annemieke
Contacteer:

Berichtdoor Annemieke » za 20 mar 2010, 11:40

Veel sterkte, hopelijk geneest ie snel!!
Afbeelding
A positive CATTITUDE rules the day!!!
Wie met mensen omgaat als pionnen,
ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is.

candy

Berichtdoor candy » za 20 mar 2010, 12:08

dank u wel!
hij is al aan het genezen heb ik de indruk. deze morgen om half zes was hij op mijn hoofd aan het trappelen tot ik uiteindelijk maar ben opgestaan en daarna wou hij hele tijd op de arm. heel gezellig een kan koffie zetten zo smorgens vroeg met mijn baby op de arm haha D10 .
hij is ook terug heel actief c6

Eranthe

Berichtdoor Eranthe » za 20 mar 2010, 19:04

Fijn dat Hatebreed weer de goede kant uitgaat. Toch zou ik nog heel even wachten met een nieuw kitten erbij plaatsen.
Groetjes, Karen
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”