erg verkouden

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
bunty

erg verkouden

Berichtdoor bunty » wo 09 jan 2013, 16:35

Beide heertjes zijn momenteel erg verkouden, echt zielig zijn ze. cray2_sm
Gisteren zij we voor de zekerheid naar de dierenarts gegaan. Ik heb antibiotica gekregen (eerst 5 dagen Synolux, hierna Noroclav 50 mg. 2x per dag een halve tablet).
Lodewijk heeft 1 oogje erg ontstoken, die zalf ik meerdere keren per dag (de andere ogen ook).
Tegen de pijn hebben ze Metacam, maar dat gebruik ik alleen als het echt nodig is.
Ze eten gelukkig nog wel goed, maar verder slapen ze eigenlijk alleen maar.
Toch heb ik na het bezoek aan de dierenarts nog een paar vragen:

- Ze hebben nu bijna 5 dagen antibiotica gehad, zal ik direct doorgaan met nog 5 dagen, of moet ik een paar dagen wachten en dan weer beginnen?
- de arts wilde ze over 2 weken weer inenten tegen niesziekte (is 24 dec. gebeurd en deze verkoudheid is waarschijnlijk de entreactie). Doen jullie dat ook, of kan ik beter een jaar wachten?
- Er komt nog geen etter ofzo uit, wel kwijlt Lodewijk heel erg, zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
- De arts had het over homeopathie, Echinaforce (lage verdunning, 1 druppel) en Lysine, maar waar haal ik dat en hoeveel moet ik geven?

Ik hoop dat iemand mij en vooral de mannetjes kan helpen. Heb nu zelf ook een griepje dus we zitten met z'n allen in de lappenmand, en ik had eigenlijk op een leuker begin van het nieuwe jaar gehoopt.
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: erg verkouden

Berichtdoor Wil » wo 09 jan 2013, 20:04

Hoi Hoi
balen meid daarom had je ze ook beter nog 1 week langer bij de fokker kunnen laten ,doordat ze verhuisd zijn hebben ze meer stress gekregen dan gebeuren deze dingen ;((

Zelf vind ik 5 dagen Synulox te weinig geef er nog 5 dagen achteraan ,zodat je zeker weet dat het echt over is en je geen restverschijnselen krijgt.
Je kunt de oogjes ook goed schoonspuiten met fysiologisch zoutoplossing ,niet met een watje schoonmaken ,wel met een ogenwatje waar zo'n laagje opzit ,ogen goed openmaken zodat er geen rommel in kan blijven zitten .

Hier kun je L Lycine krijgen ook bij een In de tuinen winkel.L Lycine kan je door een blikje natvoer doen ,als je de grote pillen hebt ,is veel goedkoper kun je ze in een vijzel fijn maken ,

http://gezondheidsweb.blogspot.nl/2008/11/lysine.html

Let goed op dat ze wel blijven drinken ,dat is nog belangrijker dan eten ,haal blikjes Tonijn op WATER basis ,gewoon het vocht van het blikje er ook bij doen .
Kan me voorstellen dat je hier niet op gehoopt had ;((
onwijs veel beterschap voor de jongens en voor jullie ook ,als je wat wilt vragen geef een gil .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 09 jan 2013, 20:07

ozi, inderdaa dje jaar begint niet goed ppff
en als je zelf al niet goed bent , ja dan is dit echt pure ellende hé
ik wens je heel vlug beterschap en je katjes
dikke knufel
gr nancy
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » wo 09 jan 2013, 20:55

Bedankt voor jullie antwoord.
We dachten dat ze alweer helemaal opgeknapt waren, daarom hebben we ze zaterdag meegenomen. Achteraf hadden we inderdaad beter een weekje kunnen wachten.

Ze eten gelukkig goed, en door het Carnibest doe ik behoorlijk wat water zodat ze genoeg vocht binnen krijgen. Ze plassen ook nog goed.
De ogen maak ik schoon met een gaasje afgekoeld gekookt water.
Dat tabletje vinden ze vreselijk en verstoppen in het vlees gaat ook niet, dan is heel het bord leeg, maar liggen er nog twee halve tabletjes :-)

Ik ga in ieder geval 10 dagen antibiotica geven en als het dan niet opgeknapt is trek ik aan de bel bij de dierenarts.
Wanneer denken jullie dat het weer beter zal gaan? Ze zijn zo zielig nu.

marisser

Berichtdoor marisser » wo 09 jan 2013, 21:04

Das echt niet mooi dat je kanjers zo beroerd zijn!
Over de medicijnen weet ik niets,
maar oog problemen ken ik wel.
wat bij mij heel goed hielp was oogentroost thee.
Zette hier gewoon een bakkie thee van,
doopte hier een watje in kneep hem wel iets uit,
maar goed nat op het oogje leggen
dan komt alles losser en werd het oogje rustigger.
Niet zo vurig!
Als het nu weer terug komt hier dat ze prut ogen hebben
ga ik het gelijk weer beginnen en dan is het met een paar dagen weer over.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Beterschap voor allemaal

marisser

Berichtdoor marisser » wo 09 jan 2013, 21:06

Ik hoop dat je met antibiotica wel zeker met een week verbetering ziet!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 09 jan 2013, 21:18

Hoi Hoi
Toppie dat ze zo goed eten dat scheelt de wereld ,kun je daar ook de LLycine door doen ,
Probeer anders het pilletje in een stukje smeerleverworst te doen ,zodat je zeker weet dat ze het binnen krijgen

Ze zijn niet dom he die kleintjes ;)) succes!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 09 jan 2013, 21:51

Balen dat ze toch erger verkouden zijn geworden.
Het is ook heel zielig.
Als ze het zo niet willen eten zou ik het toch gewoon door hun bekje naar binnen duwen omdat je dan in ieder geval zeker weet dat ze het binnen krijgen.
Hier willen ze het ook nog wel eens opeten in een tufje vitamine pasta.
Zeker wat langer AB dan die vijf dagen.
Beterschap daar.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 09 jan 2013, 21:52

He, wat naar dat ze verkouden zijn zeg... Ik vind het wel een beetje vreemd dat je dierenarts je op voorhand al 2 soorten antibiotica meegeeft eerlijk gezegd. Of de ab slaat aan of niet. Als je na 5 dagen geen verbetering ziet, zou de andere ab inderdaad wel een oplossing kunnen bieden (maar dan waarschijnlijk toch wat langer) en als de eerste ab wel verbetering geeft, maar het probleem nog niet oplost lijkt het logischer om die ab langer te geven.
Wat de vaccinatie betreft, ik zou die 2e wel laten geven, maar dan moeten ze wel helemaal beter zijn. Als dit een reactie is hoeft dat niet te betekenen dat ze bij de 2e vaccinatie weer last krijgen. Plan die 2e vaccinatie dan niet op een vrijdag, zodat je niet in het weekend bij de da zit. Maar de 2e vaccinatie is om de 1e te boosteren.
Echinaforce kan je wel gebruiken om de weerstand wat op te peppen, je kan gewoon wat druppels door het drinkwater doen, kinderdosering. Mochten ze nou weer een reactie krijgen op de 2e vaccinatie zou je voor volgend jaar kunnen overwegen de vaccinatie te ontstoren zodat ze er geen last van krijgen. Als je daar meer over wilt weten kan je me een pb'tje sturen.

Hopelijk knappen je ukken snel op!
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » wo 09 jan 2013, 21:58

Wat is het toch fijn om zo'n forum te hebben!
Bedankt allemaal voor de reacties.
Deze antibiotica had ik van de fokker meegekregen uit voorzorg, dit merk heeft de dierenarts niet, maar dit is dezelfde stof zei ze alleen een andere naam.
Ik ga die zeker 10 dagen geven.

Morgen ga ik op zoek naar die homeopatische middelen en hoop dat ze daar nog wat sneller van aansterken (kan ik zelf ook wel gebruiken) :-)

Bedankt voor je aanbod Manoe, ik zal het zeker onthouden en gebruiken als het nodig is!

Terug naar “Virale ziektes”