erg verkouden

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: erg verkouden

Berichtdoor Wil » wo 16 jan 2013, 20:29

Hoi Hoi
kijk allemaal goed nieuws;)) ik sluit me aan bij de mensen van NIET in bad doen.
hier mogen ze ook niet in bed ,voor de rest wel door het hele huis ,

Zijn de rakkers al weer mooi op gewicht gekomen ?dat gaat altijd vlot als ze weer goed eten ,en de boel afbreken ohmy_sm
niks is zo belangrijk als een goede band met je DA ,hou die in ere.
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

bunty

Berichtdoor bunty » wo 16 jan 2013, 21:54

@ Viktor, het is ook niet de bedoeling om ze dagelijks in de Dettol te zetten en met een staalborstel af te schrobben hoor :-) Gewoon zo af en toe eens in een laagje warm water en dan met een hydrofiel washandje met wat babyschuim (zonder kleurstof, parabenen, parfum en conserveringsmiddelen). En tuurlijk spoelen we af, dat doe ik bij mezelf toch ook lol_sm . Dat is ook de reden dat ik niet zo snel voor babydoekjes kies, dat spul blijft toch op die huid geplakt en dat likken ze dan ook weer op.

Ze zijn heel goed op gewicht denk ik zo (mijn keukenweegschaal kan niet verder dan 500 gram). We kunnen qua bouw niet meer zien wie wie is, dus dat is een goed teken.
Ze kunnen ook weer giga hard snorren, we moeten de tv 's avonds gewoon wat harder zetten omdat we anders alleen maar gesnor horen.

Vandaag hebben ze de eerste echte Sphynxstreken uitgehaald. In mijn vensterbank staan 2 lantaarns met een deurtje. Die hebben ze al open weten te maken en het scheelde niet veel of ze zaten erin. Ook hingen ze al in mijn (nep)klimop. Ze kauwen ook overal op en aan, maar dat komt denk ik echt omdat ze wiebeltanden hebben (zo noemen we dat altijd bij de jongens).

Vanavond moesten ze precies tegelijk poepen, Olivier gaat altijd links van de bak en Lodewijk rechts. Daarna zoveel mogelijk rondjes draaien, even erin gaan staan en eruit proberen te racen... haha maar dit keer was vrouwtje eerder ohmy_sm
Mijn zoontjes hebben na het eten ook weer heerlijk met ze gespeeld

we houden nu al zoveel van ze!
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » wo 16 jan 2013, 22:01

Wat goed om te horen dat het zo goed te ze gaat en dat ze zich lekker als kitten gedragen! lach_sm
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 16 jan 2013, 22:02

Dat klinkt goed Bunty. Ze zijn al aardig de oude zo te lezen.
Lekker klieren en spelen is wat ze graag doen.
Geniet lekker van ze hoor.
Groetjes Clem
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » wo 16 jan 2013, 23:59

Nou ik vind het ook echt top hoor dat het zo goed gaat!!!
Nu is het nog niet een strak plan met ze te badderen,
maar als je een week verder ben moet het wel goed komen denk.
En dat van Viktor is hier in huis onzin!
mijn katten komen er zelf bij staan onder de douche.

Gr. Maris

mr_clio_rs
Contacteer:

Berichtdoor mr_clio_rs » do 17 jan 2013, 00:22

Voor een kat is water geen natuurlijke bezigheid. Ik zou ze in hoogste nood wassen, want je wast ook nog eens de immuniteit van de huid af en niet iedere kat kan dit hebben, gevolg kunnen allergieen en huidproblemen ontstaan op termijn.

Via een doekje krijgen ze natuurlijk ook alles binnen door dat ze zich af likken, zou gewoon even wachten en bij hoge nood wassen en goed afspoelen.

Persoonlijk was ik nooit ENKEL met een washandje zonder zeep neem ik ze af )))))
Sorry maar immuniteit eraf wassen gaat niet want het immuunsysteem zit in de witte bloedlichaampjes die zitten in het bloed of beenmerg.

En als je ze niet elke week wast is er niets aan de hand. Als ze allergisch zijn merk je dat meteen en heb je de verkeerde zeep gebruikt niet ph neutraal. En van vaak wassen krijgen ze huidproblemen zo schraal als het maar kan.

Want de ene kat is de andere niet 1 kat bij mij was ik nooit de andere 1 keer in de 2 weken.
Met een washandje met water krijg ik die niet schoon anders zijn mijn meubels niet meer om aan te zien en de kat ook niet is hij bruin i.p.v. wit.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 17 jan 2013, 00:45

Is ook zo, de ene is de andere niet. Is ook algemeen gesproken hoor.

Er zijn links en rechts katten die water soms leuk vinden, maar doorgaand is dit niet hun natuur toppie_sm
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » do 17 jan 2013, 12:14

De huid is natuurlijk het grootste orgaan van je lichaam. Dus als je dat te vaak schrobt met water en zeep dan gaan de goede bacteriën weg, krijg je kloofjes waardoor er een grotere kans op infectie is. Dus in dat opzicht snap ik best wel wat je bedoelt met immuniteit hoor Viktor. Alles met mate toch? Net als bij mensen ohmy_sm
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 17 jan 2013, 12:21

Dat klopt helemaal.
Ik heb daar zelf ook gauw last van en met dit weer helemaal.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 17 jan 2013, 14:19

Helemaal dry_sm
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”