Discussie Niesziekte

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Viktor
Contacteer:

Discussie Niesziekte

Berichtdoor Viktor » ma 14 jan 2013, 15:07

Is aan te nemen dat ze zullen herstellen van de virus en er overheen groeien. Mocht het niet zo zijn dan kan ik je plan B als advies geven dat is via de DA bij VetMedLab testen op aantal niesziekte varianten

Calici, Herpes, Chlamdya je kunt bij VetMedLab ook DNA antibioticum testen dus welke antibiotica helpt bij welke bacterie of virus zo kan je gerichter behandelen. Voorals nog hoop ik en ga ik vanuit dat het ´natuurlijk´ overgaat, in het geval van niet ben je ook voorzien van plan B..

Zo zien de kittens wel erg leuk uit en gelukkig weten hun van niets en zijn ze de onschuld zelf..
Afbeelding

lunarasphynx

Re: erg verkouden

Berichtdoor lunarasphynx » ma 14 jan 2013, 16:57

hallo victor je mag wel eens ophouden met mensen onnodig bang te maken met dat raascallen

over dat hcm testen onzin is??ze zouden geen stambomen meer moeten afgeven als de ouders niet hcm getest zijn!!

en hcm ontwikkeld zich later?? ken kittens die met 5 maanden overlijden aan hcm type 3??ik weet niet??

en niesziekte is levens bedrijgend??

normaal reageer ik nooit op het forum maar wel als er nu zoveel onzin vertelt word!!

ook n bacteri in het slijmvlies kan erg snotteren veroorzaken

kittens zijn het meest vatbaar tijdens de eerste 4 weken van de verhuizing door stress verminderd de weerstand

niesziekte is (kan) pas bedreigend als ze heel slecht van conditie zijn en niet geent tegen niesziekte!!

of als ze geent zijn met glamidia dan kun je er van uitgaan dat ze glamidia hebben!!

en je kan aan kittens en katten niet alles zien maar je kan n hoop opmaken uit hun manier van doen ?spelen ze zijn ze lekker goed in het vlees (dus lekker vol zonder dat je botjes kan zien)

zou je een opleidingassistent dierenarts paraveterinair kunnen aanbevelen??

mr_clio_rs
Contacteer:

Berichtdoor mr_clio_rs » ma 14 jan 2013, 18:18

Ik heb mijn 2 katten bij deze cattery laten dekken.
Waaronder Minoes 5 x daar is geweest omdat ze niet oppakte.
Ze zijn nooit ziek daar vandaan gekomen dus als het uit de cattery komt zouden mijn katten ook ziek moeten zijn.
Als ik ergens mijn katten breng is het daar.

Eén ding weet ik zeker en dat is dat ze daar het beste met elk kitten voor hebben.
Als er iets is moet je het met de fokker en met de DA oplossen en niet op zo'n forum zetten.

Toen ik mijn dekkater Hero uit Rusland binnen kreeg was hij na 1 dag al stront verkouden terwijl de dag dat ik hem kreeg er bij de DA nog niets aan de hand was. Dankzij deze cattery zijn advies was hij er binnen een week vanaf.
Dus ook niet meer verkouden geworden en na de test geen niesziekte geconstateerd.

Als een kitten ziek is krijg je hem bij hun zeker niet mee.

Iedereen heeft zijn eigen mening en bevelen je van alles aan.
En je kan niet alles proberen.

En wat HCM betreft gewoon goed testen.
Mensen die niet testen moeten geen kittens verkopen en/of fokken.
Jack Bruijnes
http://www.catterynaaktgeboren.nl
Odd Eyed sphynx cattery.

bunty

Berichtdoor bunty » ma 14 jan 2013, 19:15

Sorry hoor, maar ik heb nergens ook maar 1 keer ergens geschreven of tussen de letters door iets negatiefs gezegd over deze cattery en daar heb ik ook geen reden voor.

Ik schrijf hier op het forum als we onze katten verwachten, ik plaats een foto van hun bedje, ik laat weten als we ze eindelijk hebben opgehaald en hoe blij we met ze zijn, dan mag ik toch ook wel schrijven dat ze ziek zijn.
In mijn ogen is daar een forum voor!

Als er fokkers onderling met elkaar in de clinch liggen dan heb ik liever dat ze dat onderling uitzoeken en niet bij mijn topic!
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

mr_clio_rs
Contacteer:

Berichtdoor mr_clio_rs » ma 14 jan 2013, 19:51

Positief was het ook niet echt moet ik zeggen.

Maar mijn droom is dat cattery's elkaar niet de grond in boren wat wel vaak wordt gedaan.
We kunnen zoveel van elkaar leren.

Maar ik wil je nog wel veel plezier met de 2 broertjes toewensen.
En zoals ik al heb gezegd over een verkoudheid komen ze wel heen en
als ze los gaan sporen alle sphynxen niet laugh_sm
Jack Bruijnes
http://www.catterynaaktgeboren.nl
Odd Eyed sphynx cattery.

bunty

Berichtdoor bunty » ma 14 jan 2013, 20:52

Ik zou niet weten waar ik niet positief ben geweest over Lunara hoor. Want dat ben ik juist wel!!! Ze hebben twee prachtige broertjes "afgeleverd" die vreselijk sociaal zijn, zindelijk, en bijzonder lief. Ze hebben dagelijks gebeld en gemaild met raad en advies en wilde ze zelfs terug in huis nemen om sondevoeding te geven als ze niet zouden eten.

Dus ik weet niet hoe iemand mijn stukjes anders zou kunnen opvatten. Ik wil gewoon mijn hart luchten over de katten, de leuke dingen en de "moeilijke" dingen.
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

moderator 1
Moderator

Berichtdoor moderator 1 » ma 14 jan 2013, 21:10

@mr_clio_rs: zou je on topic willen blijven? Dit onderwerp is van Bunty en gaat over haar katten die ziek zijn. Als je Cattery Lunara wil promoten kun je dat in een ander topic doen bijvoorbeeld bij Cattery in de Kijker.

@lunarasphynx: Er wordt niets verkeerd gezegd over jou of je cattery. Men probeert hier te helpen en advies te geven. Het is dus niet op zijn plaats om mensen hierover aan te vallen.

Respecteer elkaars mening en blijft beleefd.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » ma 14 jan 2013, 22:00

Gelukkig volg je wel en reageer je. Ik denk gewoon mee omdat ik in verschillende jaren tijd veel werk en ervaring opgedaan heb op terrein van algemene kat en nies ziekte. Het feit dat je dit onzin noemt zegt iets, dat je internationaal erkende ziektes onzin noemt natuurlijk ook.

Niesziekte is OOK dierenleed, vooral voor degene die DAAR NIET OVERHEEN komen. Degene die anderen besmetten ook. Als je de forum gezien hebt en de wetenschap volgt zie je dit terug komen.

Info over Chlamdya is helaas niet meer up to date deze info komt vanuit de vaccinatie programma van het eerste uur, dit is inmiddels afgesteld en bijgesteld deze vaccin is goed toe te dienen netzoals alle andere. Dit kan je vinden op de site van Pfeizer de markt leider op gebied van vaccinaties.

Voor de rest raad ik je aan om mijn stuk nogmaals te lezen voorkomt verdere communicatie stoornis en discussies. Bij vragen geef en GIL!

Dit is gesproken uit algemene info met Cattery Lunara heb ik nooit ´zaken´ als dekking, kitten aanschaf of ruil gedaan. Dus het is niet persoonlijk!!
Afbeelding

yael

Re: Discussie Niesziekte

Berichtdoor yael » ma 14 jan 2013, 22:48

Ik geef je helemaal gelijk Victor
Wij zijn ex fokkers en hebben ook veel problemen gehad met zieke kittens
Als je dat eenmaal in je Cattery hebt krijg je het er niet meer uit
Dat is een van de redenen dat we gestopt zijn met fokken
Hcm was toen nog niet zo bekend als nu
Maar onze problemen lagen bij de kittens die de ene keer wel en de andere keer niet ziek werden
Wij showden regelmatig gaven wel eens een buiten dekking in huis dus niet echt afgeschermd en kregen katten uit Amerika en Israël
Ook hebben we eens drie kittens uit Israël opgevangen en die waren alle drie ziek
Kwam door de vliegreis zei die fokker die ze kwam brengen het was te koud voor ze
Die katjes zijn verkocht en in ieder geval een is er na een jaar lijden ingeslapen
Als wij een kitten kopen kunnen wij er op wachten dat ze verkouden worden
Dat gaat gelukkig wel weer over maar zo zie je eens een besmetting in huis en je komt er niet meer vanaf
Als je veel uit het buitenland haalt vraag je om moeilijkheden
Wij willen lunara niet afvallen naar onze nino kwam ook ziek
Zondag gekregen savonds 40graden koorts dus dat had niks met onze katten te maken maar met een virus dat hij al had
Net als die twee katjes
Nino is allang weer beter
Dirk kwam ook ziek bij ons en noi ook al hadden die andere problemen
Gelukkig weten wij veel van ziektes af maar mensen die voor het eest een katje kopen schrikken zich rot en wat zo leuk had moeten zijn begint al niet leuk
Buiten de kosten natuurlijk
Wij hopen dat de fokkers buiten het hcm gebeuren ook eens aan de andere problemen die ontstaan bij het fokken daar ook eens bij stil willen staan

Viktor
Contacteer:

Re: Discussie Niesziekte

Berichtdoor Viktor » ma 14 jan 2013, 23:18

Ik stel enkel ter discussie vormen van niesziektes en het komt zovaak voor VERDER niets te maken met slechte of goede Cattery. Zijn virussen die bij katten voorkomen.

Het is waar op het moment dat je 1 per ongeluk mee neemt het sluipt zo de populatie in. Verkouden is vermenselijkt, het is gewoon waarschijnlijk wat anders.
Gelukkig is het ook zo dat je sinds 2008 kunt testen. Ik teste eerst in Glascow, nu kan je via boven genomede site ook in Nederland testen bij de DA.

Ik heb verschillende Calici katten gehad en 1 zelfs aangeschaft met Calici en Giardia. Aan de buitenkant zie je helaas niets, en is zo aan te nemen dat je een gezonde kat koopt. Met alle gevolgen van dien. Daarom is aan te raden vooral als je een kat voor de fok koopt PCR te testen dit is een gevoelige test methode die zelfs slapende Herpes bij de kat vindt.
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”