Willen jullie duimen voor Smeagle ?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
asielkat

Re: Willen jullie duimen voor Smeagle ?

Berichtdoor asielkat » vr 25 okt 2013, 22:59

Bel morgen eens met Diana van der Star
zij werkt met veel zwerfkatten en op het asiel en heeft een eigen praktijk
en heeft ook sphynxfokkers in de praktijk

http://www.dierenartsaanhuis.nl/

Dierenkliniek D.C.I. Van der Star
Wolphaertsbocht 21
3082 AB Rotterdam
010-495 47 68
06-12 111 060
Info@dierenartsaanhuis.nl

Wij zijn een kleine, persoonlijke praktijk, waar zorg voor het dier en communicatie met de eigenaar voorop staan.
De kliniek is sinds 2006 gevestigd binnen een Dobey Dierenspeciaalzaak, een unieke combinatie in Rotterdam.
Openingstijden kliniek:
Maandag: 13.00 - 16.30 inloopspreekuur
Dinsdag: op afspraak
Woensdag: op afspraak
Donderdag:13.00 - 16.30 inloopspreekuur
Vrijdag: 13.00 - 16.30 inloopspreekuur
Zaterdag: 13.00 - 16.30 inloopspreekuur

Inloopspreekuur:
Tijdens het inloopspreekuur kunt u gewoon binnenlopen, U hoeft dus geen afspraak te maken.

Afspraak:
Dinsdag en woensdag wordt alleen op afspraak gewerkt. U kunt hiervoor bellen met:
06-12 111 060, tussen 9.00 en 18.00. Indien de dierenarts niet op kan nemen, kunt u het later nog eens proberen.

Zaterdag:
U betaalt op zaterdag geen apart tarief tijdens de openingstijden van de kliniek.

Operaties
Operaties alleen op afspraak. Over het algemeen worden de operaties op dinsdag-, donderdag-, of zaterdagochtend ingepland.

stuur haar de waardes/uitslagen en je verhaal per mail en bel 06 daarna
zeg maar dat ik An je haar heb aangeraden en vraag of zij iets met dit beeld kan en denkt aan iets omdat je ten einde raad bent
wie weet kan Diana je helpen

liefs An

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 26 okt 2013, 01:05

Aan het tempo dat hij hier vandaag door het huis vliegt met zijn veertjes zou je niet denken dat er iets scheelt met hem... Zo raar ... Hij krijgt wel antibiotica en koortsremmer.

Extra bloedonderzoek gaf nog een aantal te lage en te hoge waardes maar albumine was gezakt en globuline ook. Normaal zeggen ze bij een fipbeeld dat die globulines gigantisch stijgen dus dat gaf me weer wat goeie hoop... Maar het blijft toch afwachten. Zijn lymfeklieren staan allemaal nog gezwollen.
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 26 okt 2013, 09:38

Ik moet bekennen dat ik dit onderwerp ook elke keer met een beetje angst open om weer te gaan lezen. Ik ben blij om te zien dat Smeagle nu zo levendig is, ook al heeft hij nog wel medicatie. Ik blijf heel hard duimen voor hem. Denk wel dat de opmerking van Wil heel zinvol is! Ook een kat kan een heel atypisch ziektebeeld vertonen, dat misschien niet 'in de boekjes past'. Dat wil nog niet meteen zeggen dat er sprake is van FIP. Ik weet niet wat voor dierenarts jij hebt, of die het ook zou zeggen als die inderdaad niet weet wat er aan de hand is. Mijn dierenarts doet dat gelukkig wel, ik heb vooral bij Miaula al meerdere malen gehoord dat ze niet weten wat er precies aan de hand is.
Ik blijf hard duimen dat Smeagle geen FIP heeft, en snel weer de oude wordt.

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » za 26 okt 2013, 09:58

o wat erg dit verhaal!!! kan t een reactie zijn van t vaccin. je kunt daar behoorlijk ziek v worden, ook mensen...
Ik besterf het hier zowat van de zenuwen en heb alle tranen al uit mijn lijf gehuild.
Maandag ben ik met Smeagle bij de dierenarts geweest omdat hij een knobbeltje in zijn oksel had.
Ze dachten dat het de lymfeklier was maar hebben voor de zekerheid een punctie gedaan.
Was idd de lymfeklier en er was niks bijzonders te zien bij die punctie.
Verder mankeerde hij niks dus we hielden het op "waarschijnlijk" een reactie op de vaccinatie van vorige week.

Vandaag is Smeagle ineens muisstil en niet actief, ik pak hem vast en hij is gloeiend heet, heel vuil en zichtbaar vermagerd.
Ik weeg hem, hij was idd afgevallen, wel 200gram tov vorige week maar hij begon wel te eten van het natvoer.
Verder totaal geen symptomen buiten flauwe oogjes.

Bij de dierenarts aangekomen bleek hij maar liefst 41,5 graden koorts te hebben :(
En de dierenarts vond hem fip-verdacht :( Hij heeft bloed afgenomen voor standaard controle, FIV, FeLV en FIP
Hij heeft een koortswerende spuit gehad en morgenmiddag moet ik terugkomen.

Thuis gekomen voelde hij al heel wat koeler aan, ik heb hem nog gewassen omdat hij zo smerig was en de dierenarts vond het ook een goed idee om de koorts te doen zakken. Na het wassen heeft hij 2/3 e blikje almo nature opgegeten.

Ik vind het zo raar, zo een hoge koorts zonder verder zichtbare symptomen zoals bv. diarree of een snotneus :(
Alhoewel die gezwollen klier waarschijnlijk al een voorbode geweest is :(

Ik zit hier met een serieuze krop in mijn keel :( Ik heb zoooooo lang uitgekeken naar Smeagle , het doet zo'n pijn dat hij nu zo ziek is :(
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

g.w.

Berichtdoor g.w. » za 26 okt 2013, 10:04

Fijn dat het wat beter gaat......we blijven duimen fingers_sm
groetjes Gerry

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 26 okt 2013, 10:10

Ik heb een supergoeie dierenarts , hij is to the point, zegt wat hij denkt en zo wil ik het ook, hij zal nooit info achter houden maar hij zal mensen ook niet onnodig bang maken. Daarom dat ik zo door het dolle heen was omdat hij direkt over fip begon... Nu blijkbaar is er een miscommunicatie met het labo geweest en daar was mijn dierenarts ook niet zo happy mee. Hij heeft gisteren met een collega van het labo gebeld en die vond het algemeen gezien geen fip-beeld maar het bleef een twijfelgeval.

Ik hoop nog altijd op een nare entreactie, hij is ook gevaccineerd op FeLV, daar heb ik zelf geen ervaring mee want het is de eerste kat die bij mij dat vaccin krijgt, de rest is gewoon allemaal standaard met de tricat gevaccineerd en Smeagle met tricat + purevax FeLV

Tis toch nog altijd met een bang hartje dat ik opsta smorgens maar ik hoor hem dan al gelijk zeuren van hey waar blijf je nou of ik hoor hem met zijn speeltjes alle kanten op vliegen dus wat dat betreft zit het weer helemaal OK, ik hoop dat het zo blijft , ook na de medicatiestop en dat die klieren ook weer weg gaan.
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 26 okt 2013, 12:20

Gelukkig dat je je DA volledig vertrouwd, dat is heel belangrijk, maar soms is het niet onverstandig om een andere mening te vragen of door te vragen bij je eigen DA.
Nu blijkt toch ook dat het niet helemaal is zoals hij in eerste instantie dacht.
ik hoop zo dat het inderdaad een entreactie is en dat jullie nog jaren van Smeagle kunnen genieten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 26 okt 2013, 15:14

Hoi Hoi
2 weken geleden kreeg ik een mail van een bekende die een kitten van ons had ,dat hij in 1 x hoge koorts kreeg en een soort stuip ,
Ook tegen haar werd gezegd dat ze dachten aan FIP , het lijkt wel een nieuwe rage te wezen om dat te roepen ;( deze jongen is nu kip lekker is 3.5 kilo met 1/2 jaar en niks mis mee .

OOk zij heeft dood angsten uitgestaan,laat ze het woord FIP pas noemen als ze het echt weten ,de mensen die FIP mee gemaakt hebben weten wat een walgelijke ziekte het is ,ook dat ze altijd doodgaan,Wij laten de kittens nooit aids of Leukemie enten ,ik weet niet of het daar van komt ,weet je ook waarom die fokker dat doet ??

We duimen meid!!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 26 okt 2013, 16:39

Goed zo Smeagletje dry_sm Zet m op en blijf vooral rennen en vliegen!

*bonnie*

Berichtdoor *bonnie* » za 26 okt 2013, 16:57

De fokker ent daar normaal ook niet voor.
Ze worden daar normaal geent voor niesziekte maar ik had gevraagd voor de tricat omdat daar ook kattenziekte bij in zit en die wou ik zeker hebben, de fokker had toen gelijk FeLV laten doen, iets wat ze normaal niet doet en omdat hij het dan één keer gehad had heeft mijn dierenarts zijn herhalingsvaccinatie daarvoor ook gegeven.

Wat is de reden om er niet voor te enten ? Ik zeg het, ik heb er geen ervaring mee.
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”