chronische neusaandoening?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Yaella

Re: chronische neusaandoening?

Berichtdoor Yaella » vr 28 feb 2014, 15:05

Poeh wat een verhaal en er is al heel wat ondernomen.
Wat ik lees als een rode draad door het verhaal dat het afkomstig kan zijn van een ooit virale ontsteking als reactie op niesziekte of enting reactie tezamen met stress omdat hij snel verhuist is na de enting.
Echter wordt er ook lysine 2x 250 gram aan bevolen en wordt ook gegeven.
Ondanks de vele onderzoeken en kuren.
Vindt ik het raar dat er nog niet 1 x een swap is af genomen om te kijken of er echt een component van Niesziekte aanwezig is zodat je dat kunt uitsluiten en verder kan gaan zoeken naar een eventuele allergie.
Ook gezien de lysine als virale virus voorgeschreven is met in gedachte mee genomen het herpes virus.
Wat me wel voor de kop stoot is dat er corticosteroiden zijn voor geschreven wat je nooit mag geven als er niesziekte in het spel is.
Ook weet ik dat de baby neus otrivin spray door meerdere Da's wordt voor geschreven en kan ook geen kwaad mits het niet standaard voor langere tijd gegeven wordt gezien ik uit eerste bron van een KNO arts heb gehoord dat gebruik op langere termijn de neus slijmvliezen aan tast.
waardoor het probleem alleen maar groter wordt.

Ik raad je aan ook gezien ik het niet tegen kom in zijn behandel plan maar wel gedachte is over een eventuele virale ontsteking/besmetting.
Je kat te laten PCR swappen zowel oog als keel swap, Chlamydia-Herpes-Mycoplasma-Calici.

Zodat je dat tenminste uit kunt sluiten en dat nu nog niet kunt doen gezien er geen onderzoek naar gedaan is.

Succes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 28 feb 2014, 15:08

Met George ben ik ook nogal tegenaan gelopen dat da's al medicijnen voorschrijven voordat ze uitgezocht hebben wat er aan de hand is. Op die manier heeft George bv. meerdere antibiotica en anti-parasieten kuren gehad voor iets dat achteraf een voedsel overgevoeligheid bleek te zijn. Sindsdien ben ik veel strakker in éérst testen wat er aan de hand is en pas daarna medicijnen / behandelingen. Mij als leek lijkt dat niet meer dan logisch, maar kennelijk ligt dat anders? Komen meer mensen dit tegen en waarom doen dierenartsen het zo?

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 28 feb 2014, 15:17

Audrey botweg gezegd testen veel dierenartsen niet meteen.
Denk nog altijd dat de meesten er eerst een slaatje uit willen slaan.
Door eerst een tijd te behandelen als eerst rechts streeks te testen om dingen uit te sluiten of direct de oorzaak te pakken te hebben.

Ik irriteer me daar mateloos aan.!

Milan

Berichtdoor Milan » vr 28 feb 2014, 15:21

Poeh wat een verhaal en er is al heel wat ondernomen.
Wat ik lees als een rode draad door het verhaal dat het afkomstig kan zijn van een ooit virale ontsteking als reactie op niesziekte of enting reactie tezamen met stress omdat hij snel verhuist is na de enting.
Echter wordt er ook lysine 2x 250 gram aan bevolen en wordt ook gegeven.
Ondanks de vele onderzoeken en kuren.
Vindt ik het raar dat er nog niet 1 x een swap is af genomen om te kijken of er echt een component van Niesziekte aanwezig is zodat je dat kunt uitsluiten en verder kan gaan zoeken naar een eventuele allergie.
Ook gezien de lysine als virale virus voorgeschreven is met in gedachte mee genomen het herpes virus.
Wat me wel voor de kop stoot is dat er corticosteroiden zijn voor geschreven wat je nooit mag geven als er niesziekte in het spel is.
Ook weet ik dat de baby neus otrivin spray door meerdere Da's wordt voor geschreven en kan ook geen kwaad mits het niet standaard voor langere tijd gegeven wordt gezien ik uit eerste bron van een KNO arts heb gehoord dat gebruik op langere termijn de neus slijmvliezen aan tast.
waardoor het probleem alleen maar groter wordt.

Ik raad je aan ook gezien ik het niet tegen kom in zijn behandel plan maar wel gedachte is over een eventuele virale ontsteking/besmetting.
Je kat te laten PCR swappen zowel oog als keel swap, Chlamydia-Herpes-Mycoplasma-Calici.

Zodat je dat tenminste uit kunt sluiten en dat nu nog niet kunt doen gezien er geen onderzoek naar gedaan is.

Succes!
Ik ga een maandag dat swappen voorstellen bij de da.
Gaat dat via bloedonderzoek en hoe lang duurt het eer je een uitslag krijgt daarvan?
ik ben hier echt niet mee bekent.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 28 feb 2014, 19:18

wat er staat komt in grote lijnen overeen met Max.....alleen die heeft nooit geen bloed uit zijn neus gehad.

bij Max hebben ze zijn snot op kweek gezet.....maar het vervelende is ook al komt er uit de kweek welke bacterie hij bij zich draagt zul je door de ontsteking van het slijmvlies....nog het doel missen.

zythromax heeft Max ook gehad...zelfs 3 kuurtjes maar hier inderdaad ook geen resultaat mee....en die helpt tegen chlamidia oa.

Metrobac is het enige wat echt het slijmvlies heeft doen slinken....de kruiden zijn onderweg....probeer die eerst eens.

Milan

Berichtdoor Milan » vr 28 feb 2014, 19:20

Vergeet te zeggen dat hij al 2 dagen geen rond vliegend snot meer heeft,je hoort hem alleen nog snuiven,zeker als hij druk aan het spelen en rennen is. huh_sm
Hij is gelukkig zeer actief,hij struint alles af,vind alles toch wel erg leuk,zeker pennen pikken uit de bak op tafel,
en hij speelt zeer graag met van die kleine sambaballetjes.Lampjes omgooien en planten uit de pot trekken ook,zijn geen giftige planten gelukkig!
Dus de medicijnen doen wel hun werk,en straks met de kruiden van Peggy erbij ben ik benieuwd
hoelang het weg blijft,maar voorlopig even snot vrij.

Milan

Berichtdoor Milan » vr 28 feb 2014, 19:26

wat er staat komt in grote lijnen overeen met Max.....alleen die heeft nooit geen bloed uit zijn neus gehad.

bij Max hebben ze zijn snot op kweek gezet.....maar het vervelende is ook al komt er uit de kweek welke bacterie hij bij zich draagt zul je door de ontsteking van het slijmvlies....nog het doel missen.

zythromax heeft Max ook gehad...zelfs 3 kuurtjes maar hier inderdaad ook geen resultaat mee....en die helpt tegen chlamidia oa.

Metrobac is het enige wat echt het slijmvlies heeft doen slinken....de kruiden zijn onderweg....probeer die eerst eens.
Fijn Peggy, dry_sm
ik plaatste op dezelfde tijd als jou mijn bericht.
Ik ga als alles weer terug komt toch weer beginen bij de da over de Metrobac,heb net je verhaal gelezen van Max,dat is ook nogal wat geweest en fijn dat het zoveel beter gaat met hem.
Ik hou je op de hoogte hoe het gaat met de kruiden,ben zo benieuwd en heb er alle hoop op.
Bedankt voor het opsturen,ik wacht ze af.

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 28 feb 2014, 20:16

Milan wil je ons allen op de hoogte houden want juist deze topics zijn zo leerzaam voor zoveel mensen omdat snot problemen nog al veel voor komen.

Ik wens je onder begeleiding van Peggy veel sterkte met de ginseng en eventueel metrobac.

Een pcr swap test om je vraag toch nog even te beantwoorden is dat de da een steriel swap watten staafje door het oog strijkt voor wat oogvocht en tevens ook vanuit achterin de keel. Het wordt steriel opgestuurd naar een centraal laboratorium en na een dag of 4 sturen ze de uitslag naar je da die vervolgens de uitslag aan jou verteld.

Ik heb er geen ervaring mee. Ik weet alleen dat herpes virus niet werkt op ab of er moet een neven bacterie aanwezig zijn.

Maar ik wist dus niet dat wat Peggy uitlegt het zijn doel dan alsnog mist omdat de ontsteking in het slijmvlies dus niet goed aan te pakken is door ab.

Dan zou de ginseng misschien in combi met metrobac mocht ginseng niet genoeg zijn beter het doel aanpakken om de ontsteking aan de slijmvliezen te doen slinken.

Dus wens je veel succes en hou ons allen op de hoogte.
Wat ik hoop en ben benieuwd of Milan er net zo veel baat bij zal hebben als Max.

Ik duim!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 28 feb 2014, 20:30

Yaella het is liseng :-) ginseng samen met propolis krijgen ze door het water

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 28 feb 2014, 20:51

Haha ben ik weer, ik ga het morgen eens even aan de hand van het topic noteren.
Tevens doseringen erbij zetten.
Altijd handig!

Terug naar “Virale ziektes”