chronische neusaandoening?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Milan

Re: chronische neusaandoening?

Berichtdoor Milan » wo 05 mar 2014, 08:29

Ik had hem op Marktplaats zien staan, fijn dat hij een huisje heeft gevonden die zo begaan met hem is :) Hij kan ook zo kieskeurig zijn met eten omdat hij het allemaal niet zo goed kan ruiken met zijn geinfecteerde slijmvliezen. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met hem dus ik blijf dit ook even volgen!
Klopt dat hij van MP komt,de mevrouw had er 6 stuks,en allen met stamboom.
Milan zijn stamboom kreeg ik ook mee en heb via google de fokkers van de ouders en opa en oma al kunnen vinden,
dus dat is mooi,
en ik heb er echt geen spijt van,het is een super leuke en lieve jongeman,zeer ondernemend en kent geen angst.
En ik had ook het idee dat hij niet goed kan ruiken en heb dit gevraagd aan de da maar volgens hem ruikt hij wel degelijk?
Er zijn volgens hem nu eenmaal katten die absoluut niets anders willen dan hun brokken.
Maar als dat wel zo is is het niet erg want zijn brokken eet hij graag.

Milan

Berichtdoor Milan » wo 05 mar 2014, 13:49

Ik ben er achter gekomen dat hij niets ruikt.
Heb vanmorgen tonijn op een schoteltje gelegd en hem daarbij gezet,hij liep er gewoon langs.
Toen heb ik wat brokjes er naast gelegd en gerammeld zodat hij brokjes hoorde, want op dat geluid komt ie op af,
en ging toen eten en ook van de tonijn,en toen hij het eenmaal geproefd had at hij het op.
Dus idd zijn reukorgaan doet het niet.

LeChuck

Berichtdoor LeChuck » wo 05 mar 2014, 17:14

Zo'n vermoeden had ik al, wel top dat hij nu de tonijn heeft gegeten toppie_sm Kan best zijn dat als alles weer tot rust is gekomen en hij zo'n vooruitgang blijft boeken dat hij wel weer kan ruiken.

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 05 mar 2014, 18:34

als de slijmvliezen slinken dan komt de geur wel weer terug. Dat was bij Max het leuke bij het geven van de Metrobac....dat hij ineens weer van alles rook....en nergens meer vanaf kon blijven.

Dat hij nu door het huis stuift is in ieder geval al een goed teken dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 05 mar 2014, 20:43

Hoi Hennie
wat een giga goed nieuws al meid !!!!!! super dat hij zo actief is dan moet hij zich toch een stuk fijner voelen ,

hij weet niet wat hem overkomt lekker tonijn ,slim van je om het uit te proberen door te rammelen met het blikje ,

Tot wanneer moet hij de gewone pillen ? en we gaan ervoor dat hij er met doe niesziekte poeder van Peggy helemaal vanaf komt zou geweldig wezen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 06 mar 2014, 01:45

Milan dit is giga goed nieuws tot zover.
Net als bij Max van Peggy zie jij dus ook ineens een hele andere kat. Actief vrolijk genieten van het kitten zijn. Niet meer snuiven en eet lekker tonijn. Hopelijk komt zijn reuk dus terug als ik Peggy lees met het slinken van zijn slijmvliezen. Geweldig dat je de kruiden in liquid doet.
Je zit nog op een kuur maar zo wordt de ergste kop ingedrukt. Hoop dat hij na 10 dgn. Ab het verder kan doen op de kruiden zodat je die ook naar een paar weken af kan bouwen. Wat ben ik blij voor Milan maar ook voor jou. Zo onwijs gaaf dat je hem positief op ziet leven. Geweldig! Hou ons op de hoogte he! Van het verloop van zijn herstel. Ik duim voor altijd!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Milan

Berichtdoor Milan » vr 07 mar 2014, 13:35

Hij heeft sinds gisteren een kleine terug val wat zijn neus betreft,
ondanks dat hij nog aan de medicijnen zit,hij is ook weer wat rustiger.
Ik geef ook netjes de kruiden maar niet meer vermengd met de liquid
want hier gaat hij van aan de diaree en erge krampjes denk ik want ik
voel zijn darmpjes rommelen als hij op schoot ligt.
Als de medicijnen op zijn en het is niet over ga ik weer naar de da met hem en zal Peggy haar medicijn weer
voorstellen (weet niet of Max het er nog goed op blijft doen)
maar ik neem aan dat zijn lichaam eerst wat moet herstellen na een kuur of word dat
gewoon weer voorgeschreven?
En zal om een swab vragen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 07 mar 2014, 19:28

Hoi Hennie
Balen dat hij een terug klap heeft ,komt er snot uit zijn neus ?
het ging zo goed ,hij kan ook rustiger wezen door de diarree he ,
Wacht het nog even af met die medicijnen van Peggy wat die verder doen ,

We blijven in ieder geval heel hard voor jullie duimen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 07 mar 2014, 20:46

Vervelen dat hij een terugval heeft.
Voor hoeveel dagen heeft hij de kuur voorgeschreven gekregen?
Sphynxen hebben vaak een wat langere kuur nodig dan gewone katten.
Goed dat je medicijnen van Peggy met je DA bespreekt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » za 08 mar 2014, 01:36

Antibiotica kan ook dunnere ontlasting geven.
Ik heb ooit ook de liquid gegeven en eveneens hier wat dunnere poep. De liquid heb je ook in paté vorm. Wat dikker en beter te verteren.

Vergeet niet dat als hij aan de dunne is de ab ook niet optimaal werkt. Gezien ze al een snelle verbranding hebben en het dan nog sneller gaat.
Natuurlijk wordt er ook wat in de bloedbaan op genomen maar ook veel afgevoerd.

Kun je het niet mengen met een ietsje vers vlees. Vers vlees is goed voor de darmen en mankeert de lucht van de kruiden. En op kamer temp. Minimaal geven zodat hij door zijn neusje moeizaam het eten kan ruiken. Wacht niet totdat de kuur op is. Ab moet na 5 dagen zeker aanslaan. Zie je verbetering maar het is het net niet. Dan moet de dosis waarschijnlijk hoger. Zie je na 5 dagen geen verbetering dan stoppen en een andere ab ervoor in de plaats vragen gezien hij immuun kan zijn tegen stoffen in de ab die hij mogelijk al binnen heeft gekregen.

Maar in jou geval zeg je verbetering alleen nu tezamen met dunnere ontlasting begint zijn neusje weer op te spelen. Ik denk als het tezamen is gegaan diarree en terugval dat de ab dus wel zijn werk goed doet. Inderdaad liquid weg. Kruiden door wat vlees. Hoeft maar een lepeltje te zijn omdat je nu ook niet te veel risico moet nemen.

Wordt diarree erger niet wachten tot kuur over is maar eerder overleggen met da wat te doen.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Terug naar “Virale ziektes”