herpes/oog probleem

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
marisser

herpes/oog probleem

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 10:48

Ik heb deze topic ge opent omdat ik kadootje der topic niet verder wil vervuilen.

marisser

Re: herpes/oog probleem

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 10:52

Ik heb de laatste 2 berichten van Viktor en daarna Wil even als start er in gezet gaan we hier mee verder.

marisser

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 10:52

Viktor zegt
Hoi Hoi,

Wil dit heb jij gezien ook eerder ik zal je even helpen: 2 jaar gelden heeft een fokker 2 Herpes kittens geplaats op MP, geloof 1 totaal blind en 1 met 1 oog. Was toen bij jou voor dekking en toen hadden wij nog over dat ik het heel goed vond van haar dat ze dit niet geheim hield, dat dit bij velen onder ons voor komt en dat DIT een geval van uiterste was.

Verder als je alleen al Herpes bij kat in de google intoetst zie je al veel oog schade, rottende mond, slechte tanden, kan ook op baarmoeder slaan literatuur is vol geschreven zoVEEEL studies gedaan, eentingen om dit soort dingen uitgevonden. Dan hebben jullie of verkeerd ook geen info gezocht lijkt mij want alleen Herpes bij kat in google zie je alles...

Je hoeft natuurlijk niet zo specifiek te eenten, Fieke eent bv Lucose, dit heb ik tot nu toe NOG niet geeent, maar een basis eenting is gewoon basis wat we voor 2 tientjes kunnen doen. Enig sinds wat bescherming! Anders als het zover is, is het dierenmishandeling door nalatigheid.. Kan nog zo zijn dat iemand niet geweten heeft, maar info is beschikbaar alleen WIJ Moeten allemaal zelf gaan lezen want zonder enkele moeite komt niets naar ons zonder schade en schande..

Vind het wel rot voor Ingrid, want met iets andere info, want ze heeft al boven 5 katten waar je GIGA risico bij hebt, boven 4 katten in een groep telt iedere bij voor 2 qua bacterieeen en stress en als Ingrid geeent had NET VOOR de dekking hadden de kittens zowel in de baarmoeder als buiten de eerste weken beter afweer gehad tegen, maar nu is het helaas te laat en is jammer als iemand zo van goede wil is als Ingrid door deze rotte ervaring stopt..

marisser

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 10:53

Wil zegt

Hoi Viktor
ja gewone oog beschadiging die heb ik wel gezien ,oogjes die eruit moeten maar dit nog nooit ,
ook niet als ik Google ,

Nee ik ent niet ook niet voor de dekking gelukkig heb ik dit nog nooit gehad,wel heel veel ellende door de entingen ,
we zitten eigenlijk Ing haar topic te vervuilen ,moeten we een ander topic starten Viktor ,,

marisser

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 11:30

Daar gaan we weer over het enten ik heb me de andere topic's over enten niet laten horen,
maar nu ga ik toch wat zeggen ik ent nooit en ga dit ook nooit doen.
Ik ben van mening dat enten geldklopperij is,ook als je ent kun je alle ziektes krijgen.
en wat is er beter dan zelf een afweer op te bouwen.
daar worden ze veel sterker van dan rotzooi in te spuiten wat toch in veel gevallen niet werkt.
kijk naar de griep prik voor mensen,
waarom word dat nog steeds zo veel getest en zijn ze nu aan het uit zoeken of het nog wel verstandig is om te geven!!

Herpes is een ernstige ziekte die je nooit uit een systeem krijgt.
er zal ook altijd naar een slechte weerstand en of een ernstige stres situatie weer op de proppen komen.
Als Wil dit bij haar had gehad dan zouden ze dat echt wel al eerder hebben gemerkt.
en zeker bij haar vorige nesten die ook door de zelfde vader zijn gedekt.

Herpes is besmettelijk door aanraking van de een naar de ander Kijk maar naar een koorts lip,
Wanneer is herpes besmettelijk als zo een blaasje open springt en dat vocht het kitten raakt.
als Kadootje het heeft dan hadden nu alle kittens het moeten hebben.
zoals al eerder is gezegd dat het in het geboorte kanaal pas besmettelijk is door alle vocht.
nu is Bikkel ook niet besmettelijk,
alleen als hij een week van de ab af is kan het zo zijn dat hij misschien door stres te lage weerstand,
weer vochtbaasjes afscheiding heeft en zijn broertjes en zusje besmet.
Maar ook dit hoeft niet het geval te zijn.
Herpes is echt een nare ziekte dat over dragelijk is maar zeker niet tegen te gaan is ook niet als je wel ent.
Dus Viktor ik ben het niet eens met jou en je weet zelf ook dat er nog nooit een kat met ook maar welke overdragelijke ziekte heb gezien bij Wil.
en dat is nu voor mij 3.5 jaar.
Dus schuif dit ook niet naar haar toe, zij doet wat zij het beste vind en jij doet wat jij het beste vind.
zo doet iedereen het op zijn haar eigenmanier.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 22 okt 2014, 13:14

Marisser ik weet bij God niet wie jij BENT en waarom jij ervan maakt dat ik bij iemand iets schuif??

We spreken over ziekte bij kat en over dat ER heel slecht door de DA's en vaak ook fokkers voorgelicht is..

Er gaat hier niet om wie wat gedaan heeft, als 80% van de katten wat heeft dan kan je ook zeggen dat 8 van de 10 katten ziek zijn en van alles dragen.. Wil niet zeggen dat je hier niets aan kunt doen! Advies is altijd volgen van literatuur bv op PubMed, literatuur van katten wetenschappers etc..

Lees mijn info nog een x door en als je dan NOG vragen hebt stuur maar een bericht, OK? In iedere geval voor je een conclusie eruit trekt die jou eigen interpertatie ontstaan is.. Suc6!
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 22 okt 2014, 13:19

Hele simpele zoek toch Herpes bij kat komt dit al uit:

ps. zelf als je Herpes bij Sphynx in de google typt zie je paar katten met beschadigde ogen..

Een DA zou kunnen zeggen, sorry maar als jij niet eent volgens schema wil je niet meer als klant, net zoals ze NU heel streng zijn geworden met AB geven zo kunnen ze ook vaccinatie plicht in de hand werken is in iedere geval BETERE dierebescherming zou ik denken..

https://www.google.nl/search?q=herpes+b ... 66&bih=667
Afbeelding

fieken
Contacteer:

Berichtdoor fieken » wo 22 okt 2014, 13:48

Er zijn zovele ziektes waar we geen weet van hebben en dat je tegenkomt als je eens googelt.
Bij ons in de vzw komen de ergste gevallen voorbij waarvan we soms denken hoe is het in godsnaam mogelijk. Om op zeker te spelen zou je dus nooit 2 huisdieren samen mogen zetten want er is altijd kans op besmetting. Soms wordt je ook gewoon schrik aangejaagd als je alles leest. Neem nu bv wormen. Als je de literatuur erbij neemt kan je vandaag ontwormen, vanavond gaat je hond buiten een plasje doen, ruikt eens aan een met wormeneieren besmette drol en hopla het proces is in gang. Als je er goed over nadenkt zou je dit praktisch elke dag moeten doen dan.
Ik ben ook zo iemand die bang is om iets binnen te krijgen maar aan de andere kant loopt alles niet zo een vaart als ze soms beweren.
Een vb :jaren terug (en nu soms nog) werd een aidskatje gelijk ingeslapen. Waarom????
Ik heb er ooit 1 in huis gehad, Kilat, een zwervertje. Hij werd gecastreerd en hij lag heel goed in mij kattengroep. Zolang er geen sexueel contact is en geen vechtpartijen met rechtstreeks bloed op bloed contact kan een aidskatje perfect bij gezonde katten wonen.
Mijn Kilat is overleden van nierfalen en niet aan aids.
Ook heb ik Bagheera palliatief opgevangen, zij had naast aids ook leucose. Zij moest wel apart want in tegenstelling tot aids zet leucose wel over via hun etensbakjes; Ik deed andere kledij aan en waste en ontsmette mij als ik bij haar binnenging en als ik buiten kwam deed ik net hetzelfde. Op dat ogenblik was het voor haar veel gevaarlijker om iets van mijn katten te krijgen dan omgekeerd. Want zij was veel vatbaarder voor infecties.
Mijn spaanse baby's hadden allen zware niesziekte en sommige zijn er ook oogjes door kwijtgeraakt. Dus in mijn huis zal er ook wel wat hangen wat bij iedereen met zelfs 1 dier het geval is.
Dit neemt echter niet weg dat je met de grootste voorzichtigheid moet omgaan en voorkomen is nog steeds beter dan genezen. De wetenschap staat voor niets, vroeger stierf je aan een verkoudheid of griep. Kijk ook naar de massahysterie ivm ebola. Soms werken ze het in de hand en laten ze het veel erger uitschijnen dan het is en loopt alles niet zo een vaart. Soms vraag ik me af als je te voorzichtig bent en je dieren bijna onder een glazen stolp zet dat juist deze veel kwetsbaarder zijn en sneller iets oplopen doordat ze zelf geen afweer genoeg kweken. Mijn oudste katertje van 16 jaar heeft al heel zijn leven lang last van chronisch sinusitis. Er is nog nooit iemand ziek geworden van hem alhoewel hij soms snottebellen lang niest. Hij is tot nu toe mijn langst levend katje, de rest is vroeger gegaan en hij is veel "zwakker".
Soms kan je er echt je hoofd over breken.........

marisser

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 15:47

Marisser ik weet bij God niet wie jij BENT en waarom jij ervan maakt dat ik bij iemand iets schuif??

We spreken over ziekte bij kat en over dat ER heel slecht door de DA's en vaak ook fokkers voorgelicht is..

Er gaat hier niet om wie wat gedaan heeft, als 80% van de katten wat heeft dan kan je ook zeggen dat 8 van de 10 katten ziek zijn en van alles dragen.. Wil niet zeggen dat je hier niets aan kunt doen! Advies is altijd volgen van literatuur bv op PubMed, literatuur van katten wetenschappers etc..

Lees mijn info nog een x door en als je dan NOG vragen hebt stuur maar een bericht, OK? In iedere geval voor je een conclusie eruit trekt die jou eigen interpertatie ontstaan is.. Suc6!
Hoi Viktor ik zal me bij jou nog ff voor stellen omdat jij niet weet wie ik ben blijkbaar ik ben al een paar jaar lid hier en ben de eigenaar van Karel die onlangs aan een jaar ziektebed is overleden en ik heb een maand later Zyon de zoon van Karel tot mijn gezin mogen toevoegen.
Ik heb nu dus 3 sphynxen en dat zijn Timmy van 5 en Zyon van 5 en Lola van 3 en dan als laatste Lizzy die nog op komst is.
Ik hoop dat je zo weer even weet wie ik ben.

nou uit je vorige verhaal die ik hier heb geplakt haal ik dat je zegt dat Wil betere voorlichting had moeten geven,
en niet dat de DA dat moest doen.
nu zie ik dus dat je het anders bedoeld.
ik hou er ook niet van om te wijzen dat is de rede dat ik het zo neer had gezet.
dus ik wijs ook niet maar dacht dat jij dat deed en daar steek ik dan mijn stokje voor.
ik ben het nog steeds niet eens met je ent verhaal maar goed ieder werkt op zijn eigen manier he zoals ik al zij.
Ik ben in ieder geval blij dat je heb gereageerd en dat het nu voor mij duidelijk is dat je niet wijst.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 22 okt 2014, 16:00

Hoi Hoi
ook ik ent niet ,niet omdat ik het niet wil of er het geld niet voor heb ,maar omdat wij jaren lang mee gedaan hebben met de meest bizarre entschema's zelfs vanaf de geboorte al de druppel enting ,dan na 10 dagen weer dan met 21 dagen ,dan op 6 weken de gewone enting en nog 2 x daarna .het is dus absoluut geen niet willen betalen ,maar de ervaring die wij ermee gehad hebben ,

Wij enten nu denk ik een jaar of ??? 8 de kittens nog en daarna niks meer ,ik heb nog nooit zo weinig problemen gehad als de laatste 8 jaar,
Oke wij gaan niet naar show ,niet voor buiten dekkingen weg wat toch mega risico's altijd zijn,

Wel komt er hier af en toe een kater in huis waarvan ik niet weet wat daar in de Cattery heeft gezeten ,DAT is voor mij een levende enting waar mijn katten hun weerstand tegen op kunnen bouwen ,ook komen er hier heel veel mensen die katten hebben ,

Ja ik ben nog steeds tegen stander van enten ,inderdaad had ik gisteren iets van O mijn god zal ik ze dan toch maar allemaal gaan enten tegen .........
maar nee ik doe het niet ,Ik heb nu 4 nestjes achter elkaar gehad ik heb geen dichte oogjes of niezende kittens of ,,,,,,,,wat gebeurd er als ik ze wel weer die rommel in ga spuiten ????? jij hebt de nachtmerrie's ook meegemaakt dus begrijp jou standpunt ,dat deed ik vroeger ook,

Wat ik wel jammer vind ,is dat je in dat stukje zet ,als ik Ingrid beter had ingelicht had dit niet gebeurd ,maar wat ik zelf niet doe door de mega slechte ervaring ga ik ook niet een ander aanraden,want Ja Ingrid heb ik geholpen Ja Ingrid is mijn vriendin ,zelfs een hele dierbare vriendin ik heb ook gezegd dat ze de kittens beter gescheiden kan houden tot ze groot genoeg zijn om in de groep te komen Dat is ook gebeurd,ik weet ook dat bij jou dingen harder over kunnen komen door de taal,Ja er gaat een gouden stel niet fokken wat een gemis voor het ras is,dat vind ik vreselijk,

Viktor we kunnen geen perfecte katten fokken,we kunnen ons best doen mega ons best doen ,ik had dat ook gedaan en was mijn hele Siams Cattery kwijt ,
dat raad ik dus niemand aan ,

En reken maar dat iedere DA je gewoon helpt hoor met een niesziekte geval ,onze DA heeft er heel veel begrip voor dat wij niet enten ,en met mij nog veel meer DA ,zelfs katten verenigingen raden het nu aan ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Virale ziektes”