herpes/oog probleem

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Babsiej

Re: herpes/oog probleem

Berichtdoor Babsiej » vr 24 okt 2014, 08:58

Ook ik ben niet zo van het enten. De kittens etc krijgen wel kittenenting maar dan ben ik er vrij makkelijk mee huh_sm blush_sm

Ik zelf haal ook de griepprik niet ook al krijg ik elk jaar de oproep ivm risicogroep. Naar Kenia heb ik mij ook nergens tegen laten enten. Ik hoef al die rotzooi niet in mn lijf.

De enige keer dat ik een doodziek nest heb gehad was met bengalen die de chlamydia enting hadden gehad. Ik doe het noooooooit meer. Bijna hele nest eraan kwijt.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 24 okt 2014, 09:50

Hoi Viktor
ik denk dat jij ons niet begrijpt .Jij zegt goed enten dat is het beste wat er is ,wij hebben het er samen al zo vaak over gehad ,
en wij komen er niet uit waarom niet omdat we totaal andere dingen meegemaakt hebben,

IK heb vreselijk dierenleed bezorgd aan mijn katten en kittens door de entingen ,ogen die iedere dag los gesneden werden ,neusspoelingen doen om de bijholtes schoon te spuiten ,ja dat gebeurde bij kleine en grote katten daar deed je 4 cm fentiel slang aan een 5 ml spuit en spoot de boel schoon,soms 3 x op een dag ,,kittens waarvan het epitheel weefsel helemaal kapot was ,dat was niet soms maar erg geregeld ,ook die ik in heb laten slapen ,terwijl ik echt mega mijn best deed om het goed te doen ,en alles opvolgde wat de DA vertelde wat ik moest doen,want hij wist het ;(

We zijn zelfs halve nesten gaan enten om aan de DA aan te tonen dat het door de entingen kwam ,de geente werden doodziek ,de andere mankeerde niks ,Dan word er gezegd ja die andere hadden genoeg weerstand ,de geente niet ,dat heb ik ook jaren volg gehouden ,want hun wisten het wel ;(
dit heeft zeker 3 jaar geduurd ,als het niet langer is geweest.Wij hebben toen alle katten uit huis gedaan en geplaatst en zijn langzaam aan weer verder gegaan met de Siam,

Kittens (volwassen katten ) die een verhoogde titer van het carona virus hadden die je gelijk liet inslapen op advies van de DA omdat dit FIP was,
ja NU zijn deze dingen achterhaald dat dat niet zo is ,ik wil niet weten hoeveel diertjes ik voor niks in heb laten slapen ,in 1 maand 2 1/2 nest ,totdat er een andere DA zat en de foto zag en ik zei ik zie het al spuit maar weg ,en hij vroeg waarom ,die kittens hadden ook geen FIP ,dat er een kitten was met een mega titer en ik hem niet meer mee naar huis dorst te nemen ,de DA Assistent wilde hem graag ,deze siam 11 jaar is geworden ,zijn broers en zussen nog geen 11 weken ?
hoe veel spijt ik daar nu achteraf van heb ,terwijl ik dacht het goede te doen omdat de DA dat vertelde

Heb alle vormen van enten uitgeprobeerd ,om het maar goed te doen Nu heb ik in mijn ogen de goede manier ,ik heb bijna nooit zieke kitten (AFKLOPPEN) ook de oudere katten niet ,kun je je voorstellen dat ik niet met jou entpatroon durf mee te doen en het ook niet wil proberen door deze ervaringen ???

Ik heb voor een nestje liggen ,van nu 6 weken ,dat daar alle katten bij komen zelfs Kiss de nieuwe kater ,die gaan daar even buurten en kitten brokken jatten ,dat al vanaf 3 a 4 weken ,en ja je hebt gelijk ik vind het eng ,dat komt door wat wij allemaal meegemaakt hebben ,

Ik weet wel als ik nu 50 kittens dood zou hebben met het niet enten ,het nog steeds veel minder is dan dat ik in het verleden kwijt ben geraakt met het wel enten ,

Dat is wat we jou proberen te vertellen over het wel enten ,en zo dit zit me mega dwars NU NOG STEEDS ,ik heb nog nooit zo'n oog als die van bikkel gezien ,heb al heel wat ogen gezien ,ik weet dat het stront eigenwijs klinkt maar ik denk nog steeds dat Bikkel een trauma aan zijn oog heeft ,ik ben al 3 dagen op internet aan het zoeken ,Herpus ogen zien er heel anders uit ,en ja ik zou van Ing zo een kitten hier in huis durven halen bij mijn fokdieren ,

Kan jij me zo'n oogje als van Bikkel laten zien ,wat in een paar dagen zo'n kost op is gekomen ? zonder uitpuilend oog lid ? traan ogen en etter uitvloeing ?

Ja ik respecteer jou mening ,en ja ik was doodsbang dat je met een poes kwam die Clamydia geent was ;) dat weet je ook ,Wat ik nu opschrijf schrijf ik op NIET om jou dwars te zitten ,maar om je te vertellen dat ik nooit meer zo'n horror mee wil maken ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

zenga13

Berichtdoor zenga13 » vr 24 okt 2014, 09:58

Ik ben niet voor of tegen enten maar wou toch even reageren op het verhaal van Zenga met mijn (beperkte) kennis. Voor zover ik weet bescherment enten tegen de meest voorkomende virussen (dus niet tegen alle). Maar er kan net een iets minder voorkomend virus je katten bereiken waar ze niet tegen geent zijn en waardoor ze ondanks de enting dus toch ziek worden. Dat de katten die het laatst geent waren het meest ziek werden, is dan logisch want hun weerstand is tijdelijk een beetje minder door de enting. Dus het virus waar niet tegen ge-ent is zal dan harder aankomen.
Ik weet dat hun weerstand tijdelijk lager is na een enting, maar die enting was al bijna een jaar geleden, dus dat ze daardoor een mindere weerstand hadden lijkt me niet meer aan de orde geweest te zijn.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 25 okt 2014, 00:46

Het is een Herpes katje er zijn toch meerdere Herpes plus getest bij ....

.... zal je dit ook wel verteld hebben ook van de andere katten met ziekte beeld.. Vorige jaar trok ....aan de bel met een niezende kat, waar ze niet veel mee gedaan had geloof ik.. Want ik zei direct tegen haar je had toch vorige jaar een niezende poes met 1 kitten beide in combi wijzen op Herpes dus zo vreemd nog niet..

Ik denk wil als je alle katten in deze tijd zou testen dan waren de meeste ziek ze zullen allemaal wel iets gehad hebben vanuit de niesziekte afdeling om het zomaar te zeggen.. Zieke katten op papier moet je ander eenten, ook al zien ze nog zo gezond uit anders behandelen zoals patientjes is kleine stress vrije omgeving houden etcc.. De meeste katten die ik kocht waren ook dragers van alles van behandelbaar tot niet.. Daarnaast is voormalige Cattery Catlady gestopt met Sphynxen fok mede omdat ze bij geen 1 Cattery niesziekte vrije kitten kon kopen... Ze zijn niet bij de minste onder ons geweest met een swab sommige wilden niet hun kitten laten swabben bij de andren waren ze plus..

Ik denk dat WE allemaal hetzelfde willen, gezonde katten niet alleen van buiten maar ook VOORAL binnen en ik denk dat ik jou toen ook verteld heb Wil er is niets aan de hand ze is Chlamdya vrij getest want fokken doe ik nog steeds met niesziekte vrije katten en die eent ik ook dat ze afweer hebben en geen ziektes krijgen.. Al met al was dat toen een projectie van angst, ervaring die niet reeel was.. Toen zei ik ook van eenting krijg je na alle waarschijnlijkheid niets als Ginger niets heeft en ze heeft niets want ze was getest.. Zouden ze iets hebben dan plaats ik ze en komen ze nimmer een nooit bij een kitten in de buurt..

Katten worden enkel ziek als ze iets onder de leden hebben waar tegen ze geeent gaan worden.. HCM en katten niesziekte lijken volgens een recente studie die ik ook op FB geplaats heb onder de Amerikaanse Korthaartjes explosief voor te komen, wat erop wijst dat HCM en niesjes bij de katten natuur hoort.. Dus niet enkel bij de Sphynx zoveel voorkomt.. Bij de raskat moet DIT veel meer voorkomen omdat ze vaak ik groepen leven van meer dan 3 iedere kat boven 3 telt voor 2 dus tel uit Cattery winst.. Huis-katten worden ook niet gestapeld uit allerlei wereld delen, huishoudens (Cattery's) etc..

Natuurlijk begrijp ik jou verdriet en pijn hiervan, maar goed ik vrees dat dieren fokken en dierenleed hand in hand gaan en enkel goed beleid zoals jij hebt met HCM, zou handig zijn dat we dit ook zouden toepassen met inteelt, normaal testen op allelei veel voorkomende dingen bij de kat en dan hebben we de kans dat de leed wat afneemt..
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 25 okt 2014, 07:52

Een perfect gezond kat of hond die niets onder de leden heeft kan wel degenlijk ziek worden door een enting. Hier is genoeg literatuur die je zo aanhangt van te vinden. Dit gebeurd ook onder mensen. Herpes en een trauma kunnen ook samen gaan ongelukjes zitten in een heel klein hoekje

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 25 okt 2014, 10:32

Hoi Viktor
als eerste ,wij hebben geen ruzie. laat niemand dit denken ,maar dit is ons grote struikel blok tussen Viktor en mij .dat zal het wel blijven ook,

Nee Viktor ik heb nooit gedacht dat jij met een zieke kat bij mij zou komen voor dekking ;)daar ken ik je te goed voor .
maar doodsbang was ik wel ,juist door de dingen die wij meegemaakt hadden.

Ja iedereen hoop op zo gezond mogelijk fokken ,met zo min mogelijk zieke dieren ,het liefst geen zieke dieren ,
om wat voor ziekte dat ook gaat ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 25 okt 2014, 10:51

Nog nooit zijn katten verdeeld in plus en min katten en vervolgens geeent om te kijken wie wat doet in een studie.. Katten werden gewoon geeent en natuurlijk hadden veel bijwerkingen, dit omdat ze naar alle waarschijnlijkheid al ziek zijn en vooral zieke Cattery's als het om groepen gaat..

Wel zijn aantal met een kleine experiment bezig om geld vrij te krijgen voor een officieel onderzoek met zo een project omdat ECHT EROP WIJST DAT HCC VRIJE katten nauwelijks tot geen enkele reactie geven.. Dit is wat ik bij mijn katten ook zie en ook anderen die met HCC vrije katten fokken..

1 tot 4 op 1000 in de schatting van bijwerkingen..

Tuurlijk zou dat kunnen, maar velen verliezen een oog, ik heb gister die fokker gebeld die ik als voorbeeld aangaf, DA heeft het oog toen uitgehaald omdat zo'n een oog verder de kop kan doen ontsteken, maar een overleden oog vormt een korst en valt eruit bij een kitten wilde ze geen enkel risico nemen..

NEE WIL WE HEBBEN GEEN ENKELE RUZIE ohmy_sm COMMUNICATIE IS SOMS WAT HEFFIE, MAAR IS OOK EEN HEFFIE ONDERWERP!!

IK WAARDEER JE PASSIE EN INTERESSES VOOR DE FOK EN HCM dry_sm dry_sm
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » za 25 okt 2014, 11:23

Ik vind dit wel een mega interessante topic moet ik zeggen..Baal dat ik nog steeds niet alles weet..
Enten wel of niet...De meningen zullen hier altijd verdeeld over blijven, gok ik.
Maar er zit wel iets in wat Viktor zegt: een kat met een optimaal afweersysteem zal niet snel ziek worden van een enting (daar gelaten of het nodig of goed voor hem/haar is).
Maar je hoeft tegelijk ook niet briljant te zijn om te weten dat achter het hele jaarlijkse enten ook een enorme commerciële handel zit....bij mens en dier
En wat Manoe zegt is het meest logisch, titteren/testen om te kijken of er genoeg antistoffen in het lijf zitten en om te kijken of enten dan nodig is..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » za 25 okt 2014, 12:25

Klopt maar Titter is 2 eentingen al voor misschien wel 2 a 3 jaar.. Ik heb katten soms 6 a 10 jaar 2 x per jaar geeent, ze waren gezond nooit wat aan de hand mee geweest.. Het waren altijd katten zonder iets, want anders fokte ik niet mee..

Dus eigenlijk zijn dat katten Belinda goed van je opmering katten met een goed immunsysteem van 'nature' al.. We kunnen niet veel aan doen behalve selecteren op gezond of ziek na bv een test en een gezonde kat heeft een goed werkend immun systeem als het goed is overwinnen zelf en lopen het niet op.. Meer dan selectie kan je niet aan doen!

Ik ben geneigd te denken, laten we voor de bevruchting in iedere geval proberen om zo gezond moelijk op het planeet te laten komen, als ze er al zijn is voor veel dingen laat en als het even kan met een goed werkend immun-systeem ohmy_sm dry_sm

Ik geloof dat we allemaal 3 x of meer herhaald hebben hoe en wat we denken, om ergenis te voorkomen, stel ik voor dat we hier afsluiten... ph34r_sm ph34r_sm
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”