herpes/oog probleem

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
marisser

Re: herpes/oog probleem

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 16:12

Fieken dat is nou ook wat ik bedoel te zeggen
ik ent nooit geen lange ziekte bedden van dat de een de ander aan steekt en zo.
heb natuurlijk wel eens een virus of een niesziekte vorm maar kan het steeds binnen beperken houden.
mijn oudste kat Saartje zonder enten na haar 9e is 19 jaar geworden nooit ziek en gestorven aan hersenbloeding,
en een ander Goes 18 jaar die kwam bij mij met een leeftijd van 13 nooit meer geënt daarna en gewoon te oud om nog verder te leven.
dan Martje die is nooit geënt 13 is geworden gestorven aan een hartinfarct,
dit waren huis tuin en keuken katten hoor maar ook net als de sphynx niet in het openbaar buiten.
ik denk en mijn da ook dat als ze niet openbaar buiten komen dat enten niet nodig is.
tuurlijk neem je wel eens wat mee van buiten maar daar voor hebben ze ook een eigen afweer!!
de laatste kat die bij mij is gestorven is Karel ook hij is na zijn kitten entingen niet meer geënt.
en dan nog wat volgens mij waar het allemaal mee begon is herpes en daar word niet standaard op geënt bij katten.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 22 okt 2014, 16:13

Hoi Viktor
ook bij jou Google opdracht zie ik niet zo'n zwart oog ,dat bedoelde ik Wel de zwerende ogen dat is iets wat ik wel ken ,
Maar het oogje van Bikkel in zo'n korte tijd en de korst ken ik niet ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 22 okt 2014, 16:18

Ook hier felle tegenstander van enten.......katten die wel de enting gehad hebben en besmet raken zijn in verhouding zieker en er langer mee bezig te verwerken dan een kat zonder enting.

Daarnaast worden nogal wat katten en overigens ook honden ziek van de enting zelf.....en waarom zou je in vredesnaam je dier met een levend of afgezwakt Virus in willen spuiten voor een ziekte waar hij misschien nooit mee in aanraking komt.

En er is onlangs weer een verassend stuk verschenen dat het toch allemaal echt geldklopperij is......

Voor wat betreft Herpes...........

Dat is iets waar je kat drager van kan zijn...en het dus ook zomaar door kan geven. Maar Herpes verspreid zich ook heel makelijk gewoon door de lucht en onder je schoenenn of aan je kleding.

Dat je er niet mee in aanraking komt is zo goed als onmogelijk.

Het is eigenlijk een beetje ieneme miene mutte......heb je geluk dan blijft het je bespaart....heb je geen geluk dan heb je de poppen aan het dansen.

Onze Max heeft ook weinig zicht in 1 oog door een Herpes infectie die hij gehad heeft en die te laat behandeld is. In de praktijk zou hij nog steeds besmettelijk moeten zijn voor andere katten want eens gehad is altijd drager........ Maar hij heeft nog geen andere kat aangestoken.

Het hangt van zoveel factoren af.....dus de schuld van Herpes.....kun je nooit op 1 plek leggen er spelen teveel factoren mee

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 22 okt 2014, 16:30

nog even een aanvulling.....ik heb in 10 jaar tijd heel wat Herpes oogjes voorbij zien komen en dat oogje op de Foto heb ik werkelijk nog nooit gezien bij herpes

Een Herpes oog wordt namelijk een pap oog......en puilt als het ware naar Buiten toe..........het wordt dan wel wat groter en zal uiteindelijk kapot knappen....naar Buiten toe

zo een oog als op de Foto heb ik wel eens gezien.......Maar absoluut niet als Herpes oog Maar als glaucoom. Het oog wordt dan ook steeds groter.....en puilt niet naar Buiten toe

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 22 okt 2014, 19:51

Dit kitten is een Herpes kitten en je kan natuurlijk niet exact hetzelfde oog overal krijgen bij Herpes natuurlijk verschilt het ook enorm..

IK LAAT HET HIERBIJ, JE HOEFT MET MIJ GEEN 1 PUNT EENS TE ZIJN, MAAR ACHTER INFO ZELF TE GAAN IS NOG EENS WAT ANDERS.

HEB MIJN BUIK VOL VAN HERHALINGE.. DENK EENS ZELF NA ALS JE EEN TEKST LEEST!! ALS HET NU NIET DUIDELIJK IS ZAL HET OOK NOOIT MEER WORDEN ZONDE VAN MIJN TIJD!

SUC6 MET ALLES DAMES EN TOT ZIENS!
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » wo 22 okt 2014, 20:05

Sorry hoor Viktor maar nu ben jij de gene die triest doet en niet wij!!
Wij zeggen onze mening en dat mag dan niet.
Maar goed ook jij kunt niet discuseren als wij feedback geven wordt je boos.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 22 okt 2014, 20:56

Ik meng me normaal niet in dit soort discussies, maar nu heb ik toch een beetje moeite mijn mond te houden... Ten eerste Victor: als je nog meeleest tenminste... Een DA die een klant weigert omdat die klant zich niet aan het entschema houdt die farmaceuten hebben opgelegd is niet goed bezig. Je wordt DA omdat je dieren wilt beter maken, dus ook dieren die niet geënt worden! Inenten is ook niet verplicht, dus waarom zo'n klant weigeren?
Ten tweede: je hebt het over info... welke info? Info die jij hier opschrijft? Iedereen heeft andere ervaringen en maakt op basis daarvan beslissingen. Laat mensen daarin in hun waarden alsjeblieft. Jij hebt blijkbaar bepaalde ervaringen waardoor jij achter inenten staat, anderen hebben andere ervaringen waardoor ze besloten hebben niet meer te enten. Mensen verschillen hierin van mening en dat moet toch mogen lijkt mij.
Daarnaast heb ik de indruk dat jij je informatie vooral krijgt van farmaceuten en de industrie (dit baseer ik ook op eerdere posts van jou), maar je vergeet dat die bedrijven nogal veel belang hebben bij het publiceren van bepaalde onderzoeken en informatie. Als je verder kijkt dan dat kan je ook veel artikelen vinden die toch wel wat tegenargumenten geven. Argumenten die toch wel geloofwaardig zijn.

Ik ben niet perse tegen inenten, maar ook niet voor. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de omstandigheden en de risico's en dat tegen elkaar af moet wegen. Mijn katten hebben hun kitten entingen gehad en verder denk ik dat ze zelf immuniteit op moeten bouwen. Toen ik vorig jaar zwerfkittens ging opvangen heb ik ze wel nog een keer geënt vanwege kattenziekte. Maar ik kom dagelijks in contact met zieke dieren en zal vast wel eens wat mee naar huis nemen, maar mijn katten zijn nooit ziek (dit klop ik even af..) Daarbij weet ik ook dat entingen ook voor een hoop ellende kan zorgen. Dieren en mensen kunnen er echt hele serieuze klachten van krijgen. Die link word door DA's niet gelegd, want het is niet beken, dus bestaat het niet. Als dieren of mensen (kinderen) jaren later bepaalde klachten ontwikkelen zal de reguliere geneeskunde nooit de link leggen met de vaccinaties (of andere medicatie) in de homeopathie wordt dit wel erkend en worden er geweldige resultaten behaald met het ontstoren van vaccinaties.

Victor, ik wil je niet aanvallen, ik respecteer je keuze om te vaccineren en je mening daarover, maar probeer ook verder te kijken dan jouw mening en respecteer ook de mening van anderen.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 23 okt 2014, 00:49

Ik vraag niet om meningen, ik probeer mij te baseren op onderzoek, advies, literatuur etc.. Niets zo slecht als zelf meningen gaan maken, daarin maken wij onze eigen verhalen (hoe wij het denken gezien te hebben) wat meestal scheef is nooit compleet en altijd vertekend.

Dit probeer ik de hele tijd te zeggen, eigen mening prima maar compleet nutteloos.. Een beeld ergens op een neutraal iets is vele male beter, dus hebben jullie niets aan mijn verhaal, want mij vraag of beter gezegd oproep probeer ik onderbouwd te vertellen en ik krijg meningjes waar ik niet op zit te wachten en jullie niet op wat ik vertel.. Dus op geen enkele manier gesprek partner waardig.

Daarnaast geven DA's en fokkers zo vaak hele verkeerde voorlichting over een kat, hond etc, of dat nou om voer, eenten, gedrag of wat anders is.. Daarin gingen hier sommige een verhaal van maken dat het om Wil ging, op geen enkel manier.

Het gaat niet eens om mijn ervaringen, ik eent PCR geteste en gezonde katten, als je ziekte katten gaat vaccinieren krijgt je 9 van de 10 x een eent reactie dit wil natuurlijk niet zeggen dat je kat op de eenting reageerd maar ENKEL DAT ZE ZIEK IS EN DE ZIEKTE OP DE EENTING REAGEERD. Zelf heb ik nooit eent reactie gehad bij vrije kittens van ziekte waarvan ze tegen geeent worden.. Heb je een drager dan moet je die toch anders gaan eenten... EN NIET DE SCHULD GEVEN AAN DE EENTING MAAR JE KAT TESTEN EN EENTE, WANT DRAGERS IS DE BESTE 2 X PER JAAR TE EETEN.. Ik denk dat het zo wel duidelijk is wat ik bedoel vooral de laatste 3 zinnen spreken voor zich dry_sm dry_sm
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 23 okt 2014, 06:06

De wereld is niet zwart wit zoals jij hem beschrijft en ook niet de goeden weg of de slechte er is altijd een tussen weg het grijze gebied. En alles laten afhangen van literatuur en onderzoek is prima alleen moet je dan wel voor een compleet plaatje gaan en niet zo sellectief lezen wat je alleen maar wil lezen. Niet alles staat in de literatuur beschreven en is overal een gedegen onder zoek voor geweest. als dat zo was zouden er namelijk geen zieken dieren meer zijn. Je mening geven is prima.....maar opdringen en boos worden als er tegenspraak is, dat is behoorlijk zwart wit

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 23 okt 2014, 11:17

Viktor, mensen geven hier hun ervaringen weer, niet hun meningen... En ik ben het eens met Peggy dat je nogal selectief je literatuur etc. uitkiest. Als je namelijk alles leest dan zijn er genoeg redenen om niet jaarlijks (of 2 x per jaar wat volgens jou zou moeten) te enten. Bekijk dit interview eens met DA Tannetje Koning over vaccineren en titer bepalingen:

http://www.centrumoase.nl/pages/22/vaccinaties/

Verder vind ik het jammer dat je hier jouw mening zo probeert op te dringen en geen respect toont voor anderen. Kijk eens wat verder dan wat de farmaceutische industrie je verteld, zij hebben maar 1 belang: geld verdienen, dus vaccins verkopen.
Maar ik denk dat jouw DA erg blij met je is...
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”