herpes/oog probleem

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
marisser

Re: herpes/oog probleem

Berichtdoor marisser » do 23 okt 2014, 12:11

Ik ben het ook helemaal eens met Peggy en Manoe!
Ieder zen toch.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 23 okt 2014, 12:50

Ik zeg 1 ding heel duidelijk, lees mij vorige zin en wie met wie eens is dat moeten jullie zelf weten, enkel ik vraag om niet mijn worden te verdraaien en steeds wat anders ervan maken.. Als je die zin begrepen hebt had je nu toch anders gesproken vrees ik..

Eigen ervaring is micro nivo dus ook maar een mening, sorry dat ik het zeg.. Jullie proberen het zelfde en ook nog eens in een groep tegen 1 iemand die duidelijk iets vraagt.. Over je zelf opdringen gesproken, is 1 tegen de ander..

Ik ken de literatuur van mevrouw Koning, vrees dat ook zij misdruik wordt om alleen je eigen stof en meningje goed te praten.. De rest wat zij zegt zullen de meeste ook niet interpreteren..

Kan moelijk mijn ogen sluiten voor dierenleed en veroorzaken ervan en dit nog eens goed praten, zorg ontzeggen, het geldklopperij noemen terwijl dit in praktijk toch heel anders werkt, jammer van het gebrek aan besefvermogen... Wie weet hoop voor alle dieren dat dit nog bij de meeste onder ons gauw komt, niet alleen in eente en voer maar ook de rest..
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 23 okt 2014, 16:25

Viktor, ik heb je teksten gelezen, maar omdat jij het opschrijft is het niet meteen waarheid. Ik probeer jou ook absoluut niks op te dringen, jij moet doen waar jij je prettig bij voelt en wat jij denkt dat goed is. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dat de wereld niet zo zwart-wit is als jij het schetst. En ik misbruik de tekst van Tannetje Koning niet, ik probeer alleen te laten zien dat er ook andere manieren zijn om je dieren gezond te houden zonder ze onnodig vol te proppen met chemicaliën.
Je baseert je mening op bepaalde literatuur, maar er is meer literatuur dan wat jij blijkbaar leest. Er zijn namelijk ook genoeg onderzoeken die aantonen dat jaarlijks enten niet nodig is. Dat bewijzen de titertesten ook. Een dier enten die voldoende antistoffen heeft is onzin.
Het is ook niet mijn bedoeling om hier als groep tegen jou te gaan, ik geef mijn mening en die is gebaseerd op literatuur en ervaring. En niet alleen ervaring met mijn eigen katten. Ik ben paraveterinair, dus ik maak genoeg mee met dieren die wel en niet geënt worden en ook met dieren die op allerlei verschillende voedingen staan. Omdat ik ook homeopaat ben kijk ik wel verder dan alleen wat farmaceuten en voedingsfabrikanten schrijven. Ik verdiep mij in verschillende facetten waardoor ik met kennis en ervaring een mening kan vormen uit verschillende richtingen.
Nogmaals: ik ben niet tegen enten! Ik denk alleen dat jaarlijks enten niet nodig is.
En wat jij zegt over zieke dieren enten... Sorry, maar weet niet waar dat vandaan komt, want zieke dieren zouden door een DA überhaupt niet geënt moeten worden.

Ik probeer niemand een mening op te leggen, maar dat doe jij wel. Jij zegt: enten moet! Punt! En schijnbaar geef je je dier geen goede zorg als je dat niet doet... Het is jammer dat jij je niet wilt beseffen dat dieren (en ook mensen) heel veel ellende kunnen krijgen van vaccinaties.

Maar goed, ik respecteer jouw mening en jouw keuze om jouw katten jaarlijks te enten, dat is helemaal aan jou. Maar heb jij ajb ook een beetje respect voor mensen die het anders doen.
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » do 23 okt 2014, 16:36

Ik kan maar één ding zeggen Viktor.....zet je oogkleppen eens af.....de wereld is veel groter dan tot het puntje van je neus

Lieve

Berichtdoor Lieve » do 23 okt 2014, 17:02

Jeetje! Ik ben verre van inhoudelijk medisch genoeg kennis hebbend om hier iets zinnigs over te zeggen,
En tegelijk heb ik / ben ik wel een voorbeeld van dat een mening zelfs kan veranderen.
Deed vorig jaar braaf de griepprik, want, risicogroep diabeet.
Daarna me er toch verder in verdiept en me klem geschrokken,
En dit jaar peins ik er met geen haar op mijn hoofd over om dat weer te laten doen...
Gaandeweg in t leven, groeien we, leren we, ervaren we nieuwe dingen,
Maar er is nooit maar een "juiste" mening!! Dat heb ik zeker geleerd!!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

zenga13

Berichtdoor zenga13 » do 23 okt 2014, 20:02

Ook ik ent mijn katten en honden nooit. Ik heb een behoorlijk grote groep en steeds weer was het gezeur als er geënt was. Tot ik op een gegeven moment vond dat het genoeg was.. Sindsdien nooit meer gezeur gead.

1x heb ik ziekte gehad in mijn groep.. Allemaal werden ze om de beurt ziek, snot en stoppen met eten.. Degenen die wel recent geënt waren, waren doodziek. Degenen die alleen de kitten enting hadden gehad en verder niets, waren binnen no-time opgeknapt.

Toen ik met de 2 ziekste katten bij de dierenarts kwam voor opname omdat ze er slecht aan toe waren, kreeg ik van hem ook te horen dat ik dit kon voorkomen door toch te enten. Toen ik hem vervolgens vroeg hoe het kon dat deze 2 het meest ziek waren terwijl zij als laatste geent waren, had hij daar geen antwoord en stond ervan te kijken.

Dus nee, enten is voor mij geen optie meer.. Gewone pure rotzooi die ze erin spuiten..
Afbeelding

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » do 23 okt 2014, 20:53

Nou, dan ben ik toch benieuwd.. ik ben ook nooit zo van het enten geweest, maar na mijn problematische nestjes van vorig jaar heb ik juist de beslissing gemaakt om juist wel de poes waar ik een nestje mee wil van te voren te enten. De rest van de katten heb ik toen ook mee genomen met de enting.

Artemis

Berichtdoor Artemis » do 23 okt 2014, 22:50

Ik ben niet voor of tegen enten maar wou toch even reageren op het verhaal van Zenga met mijn (beperkte) kennis. Voor zover ik weet bescherment enten tegen de meest voorkomende virussen (dus niet tegen alle). Maar er kan net een iets minder voorkomend virus je katten bereiken waar ze niet tegen geent zijn en waardoor ze ondanks de enting dus toch ziek worden. Dat de katten die het laatst geent waren het meest ziek werden, is dan logisch want hun weerstand is tijdelijk een beetje minder door de enting. Dus het virus waar niet tegen ge-ent is zal dan harder aankomen.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » vr 24 okt 2014, 00:31

Goed dames, ook ik kan hier nog eens wat op zeggen. Vrees dat ik ga herhalen dus ik laat het bij.. Ben in iedere geval nog steeds niet begrepen en in persoon gezien, mening etc..

Verder zie ik ook alleen ook maar kleppen en voor jou hoofd Paggy een groot punt... En, waar staan we nu?? Waarschijnlijk nergens..!! Verschil van inzicht!!
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » vr 24 okt 2014, 07:19

Ik denk in oplossingen Viktor....ik heb hier zoveel katten zitten waar menig mens en dierenarts geen heil meer in zagen.

Laat staan waar er verkeerde diagnoses gesteld werd.....en alleen zelf heel logisch nadenken en speurwerk tot een oplossing heeft geleid....en dat is nu het verschil Viktor

Er zit bij mij nu ook een kat waar de dierenarts al 3x voor inslapen had gekozen.....puur door verkeerde diagnose

ik kijk veel verder dan mijn neus lang is en sta open voor andere inzichten.....ervaringen van anderen.....

dus mijn rug op met alle literatuur die er is die is gebasseerd op standaard ervaringen en brengt me geen ene steek verder. De ervaring van andere overigens over heel de wereld....die heeft mijn katten wat gebracht

en gelukkig is mijn sterkste punt volgens mijn assessment mijn analytisch vermogen.....tussen de regels doorlezen......en vooral horen wat er niet gezegd wordt......maar wel bedoeld wordt.

En daarom worden er oplossingen gevonden inplaats van daders aangewezen.....want dat is waar het om draait

Terug naar “Virale ziektes”