Niesziekte swab gedaan ,wie weet hier iets van Viktor ?

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
manoe76
Contacteer:

Re: Niesziekte swab gedaan ,wie weet hier iets van Viktor ?

Berichtdoor manoe76 » di 17 feb 2015, 21:18

Ligt er aan wat de da aanvraagt. Als het geen virus is maar een bacterie (die niet voldoende bestreden is met eerder gegeven ab) zou er wat uit moeten komen. Maar geef geen garanties he :-)
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 feb 2015, 21:26

Oke .is toch maf Manoe iedereen zegt altijd dat die swab testen zo goed zijn ,,dat het er dan uit moet komen ,kijk hoe Viktor altijd alles test .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

marisser

Berichtdoor marisser » di 17 feb 2015, 21:49

Ik weet uit ervaring bij Lizzy dat alleen 10 dagen 2x doxeral werkt.
Andere ab soorten werkte niet tegen deze nies variant.
Over de testen weet ik niets.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 feb 2015, 21:50

Hoi Maris
het gaat over swappen van de katten en die uitslagen ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » di 17 feb 2015, 21:57

Ja dat dacht ik wel maar dacht meld het toch ff.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 17 feb 2015, 23:06

Oke .is toch maf Manoe iedereen zegt altijd dat die swab testen zo goed zijn ,,dat het er dan uit moet komen ,kijk hoe Viktor altijd alles test .
Ja, die swab testen zijn ook wel goed, maar bij het lab moet je als da aangeven waarop je wil testen. Het zijn verschillende testen en dus ook aparte kosten, dus dan vraagt de da de test aan waarvan het grootste vermoeden bestaat. Je kan wel alles in een keer aanvragen, maar dan ben je als baasje misschien onnodig meer geld kwijt. Dus op zich niet raar hoor. Ik zal het morgen nog even aan mijn baas navragen om zeker te zijn dat wat ik zeg klopt. Maar als ik het zo bekijk is er op virussen getest en niet op bacteriën.
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 18 feb 2015, 00:25

Lastig te zeggen, ik heb afgelopen zomer poesje gehad die Herpes opgelopen heeft na op uit dekking te zijn geweest, en wat ik toen begreep is dat ik zsm moest swabben omdat Herpes zich ook gauw niet meer laat zien maar ziekte sympotem blijven.

Bij Lotje was de tweede dag de swab afgenomen en toen zaggen ze al op de test zo noemen ze dat dat ze latent drager (drager geworden is) was en als ik dan een dag later of twee was zou je dus op de test niets meer zien terwijl je poes een ziekte bij zich draagt die dodelijk is voor de kittens, geen melk opnemen, kwakkelen etc, terwijl we dan denken ja mijn poes was PCR negatief dus ook daar is van belang als de kippen bij te zijn het liefst meteen de volgende dag na het optreden van de symtomen.

Mocht het toch Herpes zijn doe je daar niets meer aan, de ziekte blijft wel kunnen ze de katten goed eenten zodra de katten niets meer laten zien aan de buitenkant, goede vetten Babybrokjes geven en naar mate ze ouder worden 1 a 1,5 jaar dan gaat dat naar alle waarschijnlijkheid afnemen.. Vooral geduld hebben met Herpes

L-Lysine 1000mg kan ook helpen omdat dit de Herpes Cellen doodt waardoor ze afnemen en daarme ook de klachten..

Calici scheiden ze altijd uit van Chl meestal wel..
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 18 feb 2015, 10:30

Goedemorgen
dus als ik het goed begrijp ,moet er een swap gedaan worden als de dieren ziek zijn ,,
en haalt het dus niet veel uit om dat te doen als ze beter zijn ?
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 18 feb 2015, 13:16

Ja en nee en zo gek was de opmerking van mariska niet. Heb het al vaker geroepen dat er op dit moment een variant rond gaat van nies........die niet met de test vast te stellen is......daarom zijn er zoveel katten getroffen op dit moment. Ook wij hebben swab laten doen bij zora......kwam niks uit....gelijk de eerste dag. Ook bij boris laten doen......vergeet het maar. Ze knapten hier ook op na doxoral. Zora heeft er een ontstoken gebit aan overgehouden. En een tranend oog. Niks helpt verder ook lysine niet

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 18 feb 2015, 15:45

Hoi Peggy
ik vraag hier niks over de behandeling maar over uitslagen van de PCR testen ;)) of die betrouwbaar zijn .
er zijn er blijven altijd veel katten ziek ,denk dat we dat niet tegen kunnen gaan,maar als je weet door de PCR test wat je in huis hebt is dat voor veel fokkers top om te weten ,

Helaas zijn deze uitslagen dus niet betrouwbaar ;(

Dus ook bij jou goede uitslagen en zieke katten ,Het roepen wat veel Cattery's nu doen over mijn Cattery is vrij van alles ik heb getest is ook een broodje aap.
Wat daar dan alleen nog zinnig voor is ,als je een doodziek dier hebt om te testen om te kijken wat hij misschien niet heeft ,zodat je gericht kunt behandelen ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Virale ziektes”