Chlamydia effectief te behandelen.

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
marisser

Chlamydia effectief te behandelen.

Berichtdoor marisser » wo 11 mar 2015, 14:11

Hoi allemaal zoals jullie weten had ik een huis vol nies,
dinsdag zijn mijn baby's naar de dierenarts geweest om een snap test voor chlamydia te doen,
helaas kwam hier uit dat elfje chlamydia heeft.
Maar wat nu ze zitten aan de zytromax.
Ik baalde enorm want dat betekend dat alle katten het kunnen hebben.
Maar ook goed nieuws.
zoals jullie weten heeft Linda (rona) babe ter herplaatsing aangeboden omdat zij chlamydia heeft.
Linda was het hier totaal niet mee eens omdat babe haar oog appeltje is,
dus zij heeft onze dierenarts gevraagd uit te zoeken of er nog mogelijk heden zijn.
vervolgens is onze dierenarts hier ingedoken heeft met het lab gebeld en heeft alles uitvoerig besproken en uitgezocht.
en zo kreeg ik dus gisteravond in eens een telefoontje van hem.
met de mededeling dat ik alle volwassenen op de doxycycline moet zetten 1x daags voor 4 weken,
en dat er dan gegarandeerd geen chlamydia meer in hun systeem zit.
en de kittens omdat hun geen doxycycline mogen 2 weken op de Zithromax dan is het ook uit hun systeem vandaan.
Moet wel iedereen tegelijk behandelen maar dan weet je zeker dat je alles hebt geëlimineerd.
daarna zij hij ik krijg Linda niet te pakken dus dacht bel jou eerst nu met dit bericht echt wat een topper deze da wat ben ik blij.
welke arts is er zo goed voor zijn patiënten dat hij iets uit zoekt voor een ander en dat hij je dan ook belt van ik heb de kuur om er volledig vanaf te komen nou dat ga ik jullie vertellen dat is paul van Dieren Kliniek Noordwijk.
ik heb natuurlijk ook nog gevraagd of zo lang doxycycline geven niet schadelijk is in ernstige zin voor de ingewanden ook niet bij mijn kleine Lizzy,
Maar daar hoefde ik me geen zorgen om te maken.
Het is alleen wel zo dat ze een zwart gebit kan krijgen nou die gebitjes die kennen we al ook zonder dox. ohmy_sm
dit is dus de reden dat ik het de baby's niet mag geven.
Ik geef zelf nog L Licine voor de weerstand en daar was hij wel blij mee want ze zijn wel vatbaarder.
ik ook gelijk gevraagd of het nu voor de mensen die op bezoek komen, zo is dat ze niet mogen komen omdat ze dan hun beesten aansteken?
Hij zij ja maar als je een paar dagen de meds geeft is het niet meer zo actief in je huis aanwezig en is besmetting via kleren minimaal.
dus iedereen die hier nog langs komt ik raad jullie aan wel thuis gelijk je kleren te wassen en niet eerst bij je katten te gaan zitten uit voorzorg.

Ik ben blij dat we nu alle weten dat er toch iets tegen te doen is en je het echt volledig uit de besmette katten hun systeem kunt halen.
maar nog heel duidelijk je moet al je katten die je in huis hebt zeker behandelen dan en echt voor 4 weken.

Audrey

Re: Chlamydia effectief te behandelen.

Berichtdoor Audrey » wo 11 mar 2015, 14:30

Dus door jou en je da. kan Rona haar kat houden? Maris je bent een held!

dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm dry_sm

marisser

Berichtdoor marisser » wo 11 mar 2015, 16:52

Nou rona heeft het zelf gevraagd aan onze DA hoor dus ik heb daar geen eer aan die heeft ze zelf door haar kreeg ik ook dit telefoontje!!!
Dus wij zijn blij dat er nu meer katten van deze ziekte af kunnen komen.

rona

Berichtdoor rona » wo 11 mar 2015, 17:54

Haha maakt niet uit wie nu dit voor elkaar gekregen heeft [SMILING FACE WITH SMILING EYES]het allerbelangrijkste is dat onze kindjes beter worden en ik mijn grote liefde kan houden. Ik kon er niet mee leven haar kwijt te raken, ben met ziekenhuizen gaan bellen en heel internet afgespeurd. En ook Paul vd Hurk gebeld. Top vent. Hij gaat bellen met lab en die zijn er samen ingedoken. Geloof wel 2 dgn zijn ze bezig geweest. Maar dit is ook goed nieuws voor alle andere baasjes die in zo'n zelfde situatie zitten of in de toekomst komen. Ik begin over 2 weken. Dan zijn de kittens van Morticia 6weken en eten vast. Mijn kater komt zaterdag en gaat in quarantaine dus uiteindelijk ga ik daarna beginnen. Het is een klus met gewichten en pillen maar wat doe ik het graag. Ze zijn mij kindjes [WHITE SMILING FACE]

riddle

Berichtdoor riddle » wo 11 mar 2015, 18:48

SUPER!!!
Ann

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 11 mar 2015, 19:01

Ik hoop voor jullie beiden dat het gaat werken

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 mar 2015, 20:08

Hoi Meiden
Wat hebben jullie een super DA ,de meeste zouden dat niet doen ,die laten je eeuwig terug komen ;(( hou hem in eren ,,

Linda ik kan me goed voorstellen dat je nu vreselijk gelukkig bent ,wat een feestdag meid TOP TOP ,

Ik ga voor jullie duimen dat het helpt ,zou super wezen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 11 mar 2015, 20:09

Wat de tandjes betreft ,alle naaktrassen hebben problemen met de tandjes ,wel of geen AB maakt dan niks uit ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 11 mar 2015, 20:16

Wat een super nieuws dit!! Ben ook echt super blij voor je Linda, dat je Babe kan houden! Helemaal ook omdat ze nu wat relaxter is met de kittens en dat voor haar niet meer zo'n belemmering is. En top dat jullie DA hier zo achteraan is gegaan! dry_sm
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » wo 11 mar 2015, 22:10

Meiden ik ben ook echt super blij dat onze DA dit heeft gedaan heb hier nu ook 10 katten die het waarschijnlijk hebben. Dus echt super dat hij dit heeft uit gezocht.
En voor Linda ben ik ook echt super blij merry_sm

Terug naar “Virale ziektes”