Niesziekte particulieren kitten kopers

Hier kunt u alle vragen kwijt over o.a. niesziekte, chlamydia, herpes, calici, etc.
Wil
Beheerder
Contacteer:

Niesziekte particulieren kitten kopers

Berichtdoor Wil » zo 28 feb 2016, 20:37

Hoi Hoi
weet je wat mij de laatste tijd heel erg opvalt ,dat particulieren zo vreselijk makkelijk met een kat met niesziekte omgaan ,
OOO dat geeft niet hoor als de groene klodders in de lucht vliegen of ogen niet goed zijn of ,,,vul maar in ,hebben jullie ,,,, gebruikt O dan ga ik dat ook geven die van mij heeft het ook nog steeds ,wie weet helpt dat dan wel

Op FB als iemand dat heeft word er zo gereageerd ,OO die van mij en van mij enz ik sta dat met stomme verbazing te lezen ,komen zo tig reactie langs
We gaan toch niet de kant op dat het heel normaal is dat je een ziek kitten koopt ,is dit gewoon een ketting reactie omdat het zo veel gebeurd dat het erbij blijkt te horen ??

Als ik er naar vraag word er ook zo gereageerd acht ze niezen allemaal wel eens ,een kuurtje en het is over ,of nog een kuurtje ?of ... vul maar in
Dit kan toch nooit de bedoeling wezen ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dalila

Re: Niesziekte particulieren kitten kopers

Berichtdoor Dalila » zo 28 feb 2016, 20:51

Nee zeker niet. Het gemak waarmee hier over gesproken word verbaasd mij ook.. En niemand die zich er zorgen om maakt.. Gevaarlijke ontwikkeling als je het mij vraagt sad1_sm
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » zo 28 feb 2016, 21:10

Dat vind ik ook, ik heb het idee dat het erg veel voorkomt bij kittens.
Helaas heb ik er ook ervaring mee. Alleen bij mijn katjes is het niet verder gegaan dan ontstoken ogen, geen verstopte neus, geen genies en gehoest maar toch.
Naast de hcm is dit toch ook een zorgwekkende ontwikkeling.
Groetjes, Tilly >^.^<

ansie

Berichtdoor ansie » ma 29 feb 2016, 16:36

Caprice is mijn eerste poes dus alles is voor mij ook nieuw,toen Caprice begon te niezen had ik het even niet meer,het eerste wat ik deed is op google zoeken naar niesziekte nou dan wordt je even met je neus op de feiten gedrukt,pff wat een horror verhalen.
Heb natuurlijk ook gelijk de fokster gebeld en die vertelde me dat het door de verhuizing of stress kon komen.
Twee dierenarts bezoeken verder en Caprice niest nog steeds niet constant maar zo af en toe,gelukkig eet en drinkt ze goed is verder ook niet ziek.
Maar helemaal gerust ben ik er niet op,heb met de dierenarts afgesproken dat mocht het niet snel overgaan we allerlei testjes gaan doen zoals een aantal forum leden me ook al hadden aangeraden,
Dus ik begrijp je frustratie heel goed Wil

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 29 feb 2016, 20:07

Ansie
je kitten hoort gezond te wezen als je het krijgt ,als hij bij jou niest heeft hij dat bij de verkoper ook gedaan ,dat is niet in 12 uur dat dat gebeurd.
Inderdaad is stress niet goed voor een kitten voor niemand ,maar daar kunnen ze niet zo lang ziek was wezen ,

Natuurlijk kunnen ze een ent reactie krijgen maar hou ze dan bij je,het hoort niet dat jij alweer naar de DA moet ,
Kan altijd een x gebeuren maar op FB vinden particulieren het nu schijnbaar normaal ;(( dan gaan we toch echt de verkeerde kant op ,

Diaree is ook zo iets wat ze snel afschuiven op ooo stress ;((kuurtje en ,,,we moeten als fokker de kittens afleveren zonder nies en diarree zo hoort het,
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 29 feb 2016, 20:09

Tilly klopt als mensen het af gaan doen met OOOO dat gaan we de hele verkeerde kant op dat zijn de particulieren he die het zeggen ,
Hoeveel ziektes zitten er dan in godsnaam bij de Cattery's ????
Groetjes Wil
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » ma 29 feb 2016, 20:34

En dan nog wat....misschien is dit niet verstandig om te zeggen maar het slechte gebit van sommige sphynxjes kan dat niet komen door medicatie? Of aan mams tijdens dracht of aan kittens zelf?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit het mooiste ras vind, qua uiterlijk en karakter maar ik denk dat ik na deze geen sphynxjes meer wil hebben. Ik heb ook wel pech hoor maar dat dokteren valt me wel tegen.
Groetjes, Tilly >^.^<

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 29 feb 2016, 20:49

De gebitten die slecht zijn komt volgens mij door het afwijkende gen van de spynx.

Ook andere rassen kunnen een hoop kosten met zich meebrengen. Ik weet niet of de sphynxen nou perse meer gezondheidsproblemen hebben.
Ik heb ook htk katten en ook die worden ziek of moeten een gebitssanering.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 29 feb 2016, 22:01

Hoi Tilly
Doxeral geeft ook slechte gebitten ,maar de tand problemen zit ook in gewone huiskatten ,Audrey heeft daar iets over mee naar huis gekregen dat ze haar katten liet helpen ,

Wat ik ook denk ,weet dat zeker eigenlijk is dat het net lijkt of het bij de Sphynxen erger is ,omdat wij erg open zijn over het ras en ziektes Bij de meeste ras katten is dat niet zo ,word er veel meer onder het kleed verstopt waardoor ze veel gezonder lijken ,

HCM zit bij alle wel en niet ras katten dat weet iedereen ,maar vraag nu eens aan een Siam of Turkse Van of ,,of daar HCM zit ze roepen in koor dat het er niet is ,en waarom is het er niet ,omdat ze er niet over praten ;(en NIET testen Geloof me Tilly daar zit het net zo goed,
Groetjes Wil
Afbeelding

debbytjuh79
Contacteer:

Berichtdoor debbytjuh79 » di 01 mar 2016, 16:46

Niesziekte door welke virale of bacteriologische infectie het ook word veroorzaakt alle varianten zijn niet "normaal" en horen er niet bij! Dit is niet gezond! En dit word idd steeds normaler zoals er over gedaan word! Alsof het iets is wat er gewoon bij hoort zoals een kat ook naar de kattebak gaat om zijn/haar behoefte te doen... [CRYING FACE] Een dier is een levend wezen, er kan altijd wat gebeuren maar niesziekte hoort niet worden afgedaan als iets "normaals" wat erbij hoort. Ik begrijp de frustratie...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Groetjes

Debby

Afbeelding
www.magicsphynx.com

Terug naar “Virale ziektes”