Wie wil meedenken en helpen

Panthera

Re: Wie wil meedenken en helpen

Berichtdoor Panthera » vr 31 dec 2010, 01:58

Is FIP misschien in katten iets, net als in mensen : iedereen heeft kankercellen in zijn lichaam, maar niemand weet nog WAARDOOR ze bij de ene mens WEL, en de ANDERE mens niet tot ontwikkeling komen en dus ontaarden in kanker.

Misschien een raar idee ?

P.
Afbeelding <---- Dibbey. ;-)

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 31 dec 2010, 10:47

Hoi Hoi
als degene er niks tegen hebben dat het openbaar gemaakt wordt ? ik vind het prima ,
Sara jij stuurd de spullen naar mij ?

Panth ,niks is dom om te denken ,zou best kunnen ,we weten het niet ,

Patrick ,zou jij dat een plekje met FIP kunnen maken AUB ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » vr 31 dec 2010, 10:48

Is FIP misschien in katten iets, net als in mensen : iedereen heeft kankercellen in zijn lichaam, maar niemand weet nog WAARDOOR ze bij de ene mens WEL, en de ANDERE mens niet tot ontwikkeling komen en dus ontaarden in kanker.

Misschien een raar idee ?

P.
Ik denk hier ook wel eens over dat het zo iets zou kunnen zijn
Groetjes Hildeke

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » vr 31 dec 2010, 11:34

Hey P., ik vind jouw idee helemaal zo gek nog niet! Het menselijk en dierlijk lichaam komt soms verrassend vaak overeen met bepaalde dingen... best wel een verstandelijke opmerking. Kanker is ook zo'n verschrikkelijke ziekte en verloop onvoorspelbaar ook :-( 2 tantes van mij (één vaders kant en één moederskant) hebben borstkanker, de zus van mij pa is in augustus overleden daaraan, het was helemaal uitgezaaid tot in haar hersenen c13 soms gaat het heel snel :-( maar je kan ook bepaalde cellen hebben die niet gezegd verder ontwikkelen tot borstkanker (zo zijn er vrouwen die preventief hun borsten laten wegnemen ook om het voor te zijn..) allemaal heel ingewikkeld... ik hoop dat ze in de toekomst meer weten en remedies vinden!
Wil, ja ik scan de stambomen in en stuur ze door naar jou!
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Mac P

Wie wil meedenken en helpen

Berichtdoor Mac P » vr 31 dec 2010, 12:08

Patrick ,zou jij dat een plekje met FIP kunnen maken AUB ;))
Hoiiii Wil,

Geen enkel probleem ... Zeer graag zelfs ... Al zullen jullie wel moeten wachten tot volgend jaar ;-) ;-)
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 01 jan 2011, 14:13

Hoi Mac P
helemaal toppie ;)erg he dat wachten tot het nieuwe jaar ;))
ook een hokje voor Bloedgroep ?
BEDANKT!!!!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 09 apr 2013, 09:41

ik krijg wel een beetje een misselijk onderbuik gevoel als ik alle verhalen lees.....hele nestjes die toch overlijden.

wij hebben 4 peterbald kittens uit 1 nest opgevangen. Ze hebben geen stamboom, vader en moeder wel...en die leven nog steeds.

Onze Stoffel is helaas overleden aan een zeer snelle vorm van FIP toen hij net 8 maanden werd. De 3 andere hebben er allemaal de verdenking op gezien de symptomen, 3e ooglid, geel verkleuren. Inmiddels is er alleen nog het 3e ooglid door toepassen van homeop.

Ik heb me na de dood van Stoffel helemaal ingelezen op alles wat ik kon vinden over FIP, mijn conclussie is dat er veel tegenspraak is. Wel besmettelijk, niet besmettelijk, overleven, niet overleven, foutje immuumsysteem, geen foutje immuumsysteem en ga zo maar door.

Ik persoonlijk ga er wel vanuit dat het een foutje van het immuumsysteem is net zoals bij de EHEC bacterie, ben je al zwakker dan zal het zich muteren.

Heb kortgeleden een interresant gesprek gehad met een homeop. En die behandelde de thymus van de kat. Al het andere was volgens hem gevaarlijk omdat de weerstand verhogen betekend dat je de huidige balans in het lichaam nog verder uit balans gaat brengen. Prednison en antibiotica hebben als doel reactie vermogen van het lichaam te verminderen en dat is precies wat het coronavirus nodig heeft om te muteren.

het is een ziekte die je niet aan ziet komen en dat maakt het een rotziekte. Ik hoop dat met de database duidelijker wordt hoe zich dit uit in de lijnen en of er erfelijkheid is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 10 apr 2013, 19:45

Hoi Peggy
Hoe gaat het met je andere 3 katjes ? ik hoop dat die gewoon oud worden en geen FIP gaan ontwikkelen.

Wij hebben een x een groep van 5 katten voor een Cattery opgevangen die allemaal ziek waren ,en ook nog schimmel hadden ,
bijholte's moesten iedere dag gespoeld en nog veel meer echt ingrijpende dingen ,het is alleen bij het 1 katje gebleven die FIP had en is overleden ,de andere 4 zijn gewoon beter geworden van de dingen die ze hadden ,dus in mijn ogen NIET besmettelijk .dan had een van de andere het met zoveel stress ook gekregen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 10 apr 2013, 21:03

Hoi Wil

bedankt voor de opbeurende woorden. Deze inmiddels nog maar 3 peterbaldjes klunggelen al met hun gezondheid vanaf ze geboren zijn.

vandaar dat de eigenaar het boven het hoofd groeide en hij gelijk al zijn katten weggedaan heeft. Ze zijn lang aan de antibiotica geweest en gespoelt met zout. En iedere keer knapte ze weer iets op.

Alleen zoals het bij deze gaat heb ik in al die 8 jaar dat we katten opvangen nog niet meegemaakt. Ik hoop maar dat de homeop. medicijnen hun werk blijven doen. En vandaag zijn we gestart met 2 extra toevoegingen.

Ze zijn ook allemaal krols aan het worden op dit moment dus zo tierig allemaal als ik weet niet wat. Maar ja dat vervelende vliesje wat maar niet weg wil zegt in mijn ogen een hele hoop. En dat is zoals je gisteren aangaf .....dat dit een gevecht is wat je niet gaat winnen.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 10 apr 2013, 21:24

Doodeng lijkt me dat wetende dat er 1 van hun nestgenoten aan deze vreselijke ziekte overleden is.
ik hoop echt dat het hun bespaard blijft.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “FIP”