Wie wil meedenken en helpen

Anunaki
Contacteer:

Re: Wie wil meedenken en helpen

Berichtdoor Anunaki » wo 29 dec 2010, 12:37

Hoi Sara,

Ik las het net in jouw topic .... veel sterkte dit zijn dingen die aankomen als nen hamer!!!!

Ik denk dat je je lam kan zoeken naar het "hoe is het binnengeraakt" .... het kan door je schoenen zijn ja zeker als je daar zoveel verwilderde katten hebt, het kan zelfs door je DA mee binnengebracht zijn, want een DA doet niet tussen elke "patiënt" nieuwe kleren aan en schrobt niet na elke patiënt tot in detail zijn handen/nagels en doet zijn/haar ringen uit .... standaard steken ze al in elke patient zijn achterste een thermometer, en ja Corona wordt uitscheiden via de darm .... dus ondenkbaar is het niet dat onze lieve DA'tsen zelf ook veel binnenbrengen ;) .... en het is ook niet te vermijden, trouwens we kunnen onze katten ook niet onder glazen stolpjes gaan plaatsen ;)
In 90% van de gevallen kan dat ook allemaal geen kwaad .... ja als ze verminderde weerstand hebben loop je dan weer wel een verhoogd risico op van alles en nog wat (ik spreek niet alleen over FIP)

En ja Corona komt ook bij mensen voor daar krijgen we meestal verkoudheden door, bij katten is het volgens mij een andere stam, maar goed het is niet ondenkbaar dat we ook dat kunnen uitwisselen met onze viervoeters ;) .... sommige vormen van "niesziekte" kunnen we ook krijgen van katten en katten van ons ;) .... als je eens moest weten wat voor Zoonosen er bestaan dan durfde je geen kat meer te aaien een hond meer te kussen of nog maar te kijken naar een koe in de wei .... we mogen daar allemaal niet te veel bij nadenken ;)

Ik wil niet negatief overkomen Sara en ik bedoel dit zeker niet slecht (dat is altijd het nadeel aan forums/ geschreven tekst) .... dus lees dit zeker niet negatief want ik weet dat jij nu heel aangeslagen moet zijn en ik wil je zeker niet kwetsen (ik zou zelf ook heel aangeslagen zijn) ....maar de vraag die ik me stel bijkomstig op jouw antwoord dat je maar 1 kittentje hebt op een nest van 6 is : hoe lang kan zo'n reeds gemuteerd virus ook in een lichaam zitten vooralleer het tot uiting komt voor ons als mens .... je zegt nu: ik heb er maar één ... maar is dat iets waar we zeker van kunnen zijn?
Tot nu toe kan geen enkele DA daar ook een antwoord op geven ;)
Ik denk dat zoiets alleen de tijd duidelijk kan maken..... sommige katten kunnen met een droge vorm van FIP zelfs 2 jaar leven om dan maar plots achteruit te gaan ... dus wie weet hoe lang lopen katten er soms mee rond?

Het is een heel moeilijke problematiek .... HCM is moeilijk omdat we er ook nooit zeker van kunnen zijn dat wat dit jaar negatief is volgend jaar ook negatief zal zijn .... met FIP lijkt het een beetje hetzelfde te zijn .... alleen kennen we daar de oorzaak van: die oorzaak heet Corona.

Maar hoe moet je die Corona weren???? Dat is bijna niet te doen, want dan moeten we alles onder een glazen stolp gaan steken.
Er zou al een vaccinatie zijn, maar die vaccinatie zou in sommige gevallen de FIP weer in de hand kunnen werken, dus ik durf er preventief niet mee te enten ... het is heel moeilijk!

We zitten allemaal met zoveel vragen!!!!
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Sabrina
Contacteer:

Berichtdoor Sabrina » wo 29 dec 2010, 13:59

Hey Willie, wat een super initiatief weer :) Ik heb gelukkig ook geen stambomen van Sphynxjes die aan FIp overleden zijn, of jawel.. Bam Bam. Maar bij Bam is dit niet vastgesteld dmv autopsie, toch zal ik je zijn stamboom even mailen.
Heb nog wel een stamboom van mijn 1e nestje Britjes, maar daar heb je nie veel aan denk ik.. Zal meteen Bam zn boompje ff mailen naar je
Liefs Sabrina en knuffels van Macho, Akyra, Sugar en Kealeigh

Afbeelding

http://www.vandeveentjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 29 dec 2010, 14:15

Hoi Hoi
voor we allemaal nu denken ,dat we FIP naar binnen halen aan onze schoenen ,neeeeeeeeeeeeeee

Voor we denken dat het een uniek iets is als we het Caronavirus binnen halen NEEEEEEE
Dat hebben we bijna allemaal ,

En JAAA ik heb een heel nest dood gehad aan FIP ,en met de Siams ,en 20 jaar terug ,dit we net starte met de Sphynx (eigelijk meer Rex kruizingen )

met mij nog meerdere fokkers die bij dezelfde kater waren geweest ,

Sara wat beroerd meid dat die kleine toch aan FIP overleden is ,zijn altijd rake klappen ;(
Zou jij me de stambomen ,van de 2 andere kittens en van dit kitten willen sturen ??ook uitslagen van DA ,
Zodat we dat kunnen bundelen ,en doorsturen later ,

Patrick ,je bent een giga knoert ,dat weet je ,
Maar ik ben bang ,als we dat zo gaan doen ,dat er met vingers gewezen wordt ,,
Dat de mensen tegen houd ,om in te sturen
We moeten eerst kijken ,of we er met veel informatie achter kunnen komen ,of het gewoon een erfelijk iets is ,
Dat deze katten iets missen in hun auto imumsysteem om het Carona virus niet te laten muteren in FIP

Niet dat het een vinger gewijs iets gaat worden ( of zie ik dat verkeerd ???
Wel zou ik graag een stukje voor de bloed groepen erbij willen ;))

bedankt kanjer ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 29 dec 2010, 14:17

Heeeeeeeee BRIEN!!!!!!!!
wat heerlijk dat je er weer bent meid ;)) kijk effie's naar het stamboom ,

Weet jij of er van de Britjes nog meer van die combinatie ,aan FIP zijn overleden ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 29 dec 2010, 14:23

Hoi Hoi
Die enting tegen FIP is er al jarennnnnnnn ,het wordt afgeraden om die te geven ,Denk ook dat bijna niemand dat doet ,

Wij hebben het toen ook nooit gedaan .We hebben het hier over iets wat er al jaren lang is ,

Maar net als alle dingen ,waar onze kitten en katten aan dood gaan ,dood gezwegen wordt ,

Hoe lang hebben we moeten vechten ,om HCM onder de aandacht te krijgen ,

Een hele bekende Cinnemon kater van 25 ?? geleden is hier overleden aan FIP ,zo oud is het al ,Zo lang weten wij dat het bestaat ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Sabrina
Contacteer:

Berichtdoor Sabrina » wo 29 dec 2010, 14:23

Hey Willie,

Ik heb die combinatie maar 1 keer gemaakt, omdat ik 3 kittens eraan verloor. Ook bij deze kittens is niet dmv autopsie vastgesteld dat het FIP was, het was zeer waarschijnlijk ook de droge vorm. Ik kan wel kijken of ik de stamboom op pawpeds kan vinden, weet nie meer hoe die kater precies heet en die wil ik dan ook wel mailen hoor. Ik weet niet of er met deze kater nog meer gevallen van FIP zijn geweest, bij Akyra's nestje na dit rampennest zijn gelukkig alleen gezonde kittens gekomen, dus verkeerde combie van genen denk ik..
Als je de boom wilt roept u maar dan ga ik ff spitten :)
Liefs Sabrina en knuffels van Macho, Akyra, Sugar en Kealeigh

Afbeelding

http://www.vandeveentjes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » wo 29 dec 2010, 15:38

Hoi Hoi
voor we allemaal nu denken ,dat we FIP naar binnen halen aan onze schoenen ,neeeeeeeeeeeeeee

Voor we denken dat het een uniek iets is als we het Caronavirus binnen halen NEEEEEEE
Dat hebben we bijna allemaal ,
Ja laten we daar duidelijk in zijn voor er mensen hartkloppingen krijgen ;)
FIP op zich kan je niet binnenhalen met je schoenen/handen/thermometers etc .... alleen Corona kan je binnenhalen net zoals je zoveel dingen kan binnenhalen .... ;)
En nee Corona is niks unieks .... een virale diaree is vaak corona ;-)

Op zich allemaal niks om je zorgen in te maken .... maar als het onschuldige corona omslaat naar FIP dan is niemand blij!
Groetjes, Wendy
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » wo 29 dec 2010, 15:58

Patrick ,je bent een giga knoert ,dat weet je ,
Maar ik ben bang ,als we dat zo gaan doen ,dat er met vingers gewezen wordt ,,
Dat de mensen tegen houd ,om in te sturen
We moeten eerst kijken ,of we er met veel informatie achter kunnen komen ,of het gewoon een erfelijk iets is ,
Dat deze katten iets missen in hun auto imumsysteem om het Carona virus niet te laten muteren in FIP

Niet dat het een vinger gewijs iets gaat worden ( of zie ik dat verkeerd ???
Wel zou ik graag een stukje voor de bloed groepen erbij willen ;))

bedankt kanjer ;)
Hahahaha ..... Patrick ziet weer een mogelijkheid om uit te breiden ;)

Maar je vraag: zie je dat verkeerd? pffff .... Ja en nee!

Met de vinger wordt er altijd gewezen ..... bij de HCM is dat ook .... maar daar is ook met de jaren openheid in gekomen, het is nog maar een topje van een ijsberg want we weten allemaal dat er nog veel uit schrik of met de mantel der liefde bedekt wordt ... maar er is al heeeeeeel veel duidelijkheid.

Dus waarom zou dat niet met FIP kunnen???
Ik neem aan dat niemand het er met opzet instopt!
HCM katten moeten niet dood gezwegen worden daar zijn we al aan gewend
Moeten FIP kittentjes en katten dan doodgezwegen worden? ..... Dat is toch geen schande!
Als er openheid moet zijn waarom dan geen openheid voor iedereen? ..... als er een verband kan gevonden worden waarom mag iedereen dat verband dan niet zien?

Misschien kunnen we wel geen verbanden vinden, misschien alleen maar bij enkelingen?

Diegenen die het in de openheid willen hebben kiezen er toch zelf voor ..... net zoals diegenen die hun HCM testen in een database willen steken daar ook zelf voor kiezen.

Zoals Annemieke deed dat vind ik super .... gewoon hoppa stamboom erop en klaar: Sara praat hier toch ook open en bloot op het forum over haar kittentje: alle fokkers ook diegenen die hier nooit iets posten loggen hier -tig keer per week in: dat wordt ook in hun hoofd genoteerd....., je moet je toch niet schamen omdat dat katje gefokt is, je moet je toch niet schamen omdat dat katje ziek geworden is en je moet je toch niet schamen dat je dat katje graag gezien hebt!!!!!!!

OH JA en je moet vooral geen cattery's gaan mijden die ooit al een FIP kittentje gefokt hebben ..... we weten gewoon niet hoe het allemaal werkt, dus blijf er gewoon rustig onder.

Altijd maar dat zwijgen hier en zwijgen daar .... ik word daar echt moe van! .... Het is al jaar en dag zo en de één gunt de ander het daglicht niet in de ogen .... en de één moet zwijgen voor de ander want dit of dat .... ik word er soms krankjorum van .... zo in passant heb ik mijn hart gelucht ;)

Laat ons eerlijk zijn .... ook al zit je niet met alle fokkers altijd met hetzelfde idee en ook al zitten liefhebbers ook niet allemaal met hetzelfde idee .... we zien onze katten (op een paar uitzonderingen na) toch wel allemaal doodgraag .... dus waarom dan altijd alles doodzwijgen!

Vriendjes kan je nooit met iedereen zijn en met de vinger wordt er altijd gewezen, .... databases of geen databases, als "ze" iemand kunnen afkraken dan zullen "ze" het altijd doen, het is de aard van de mensheid.... een database is niet meer of niet minder dan een openbare bibliotheek om informatie uit te halen en als die informatie klopt is er niks mis mee!

Dat is mijn mening daarover maar er zullen er ook anderen zijn ;)
Groetjes, Wendy
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » do 30 dec 2010, 18:04

Goed idee Wil maar ik kan je gelukkig niet aan een stamboom helpen en ik hoop het ook nooit mee te maken!!!
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » do 30 dec 2010, 19:56

Hoi Wil en Patrick,
ik vind dat ook wel een goed idee hoor! Dan wordt het netjes allemaal verzameld en krijgen we misschien zo een inzicht waar het zit of welke ouder of grootouder met FIP in contact is geweest.. ik wil zeker meedoen en je mag van mij de info plaatsen. Wil ik stuur je de stamboom van Fedora's zusje Fanta want de stamboom van Fedora en halina heb ik niet meer, die zijn meegegaan met hun. De stamboom van Halina, ik kan even vragen aan Hilde om een kopie van Hiro's stamboom aan jou te sturen? Moet je wel naam, geslacht en nummer openlaten want dat is dan niet het zelfde natuurlijk.. De stamboom van Sally is aangevraagd, zodra ik die heb zal ik ook doorsturen, opa is wel Crimell :-( misschien dat ze toch iets gemeen hebben dan :-( zou Crimell dan een dna-fout in zijn gen hebben? Zou ik wel heel vervelend vinden want hij zit nu in Zweden... Net zoals Wendy hierboven schrijft, de personen die willen meewerken, geven hun akkoord en met de vinger wijzen gebeurt altijd, of je nu wil of niet. Maar ik heb liever de voorkeur er open (van in 't begin) over te zijn, dan kunnen ze je dat toch al niet verwijten... maar ik krijg tot hiertoe bemoedigende berichten want FIP is iets heel moeilijks als ik het allemaal goed kan vatten. Er is nog veel werk aan de winkel, maar beter krachten bundelen dan allemaal apart toch? Ook al kom je niet qua gedachte of catterybeleid overeen met een ander, net zoals Wendy het zo mooi verwoord heeft, iedereen houdt toch van zijn beestjes!
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

Terug naar “FIP”