FIP Database komt eraan

rona

Re: FIP Database komt eraan

Berichtdoor rona » wo 30 dec 2015, 21:56

Reload's Froukje. Maar heb haar gevonden :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Dalila

Berichtdoor Dalila » wo 30 dec 2015, 22:41

Gegevens over Fip bijhouden is essentieel. Dan kun je verbanden gaan leggen en wellicht op den duur conclusies trekken.. Hoop dat dit wellicht meer mensen over de streep kan trekken om stambomen en dergelijke door te sturen.
Meten is weten dry_sm
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 31 dec 2015, 11:30

Dames er word aan de database gewerkt ik ga vragen of er een apart kopje voor FIP gemaakt kan worden ,maar dit is net als met HCM ,veel houden hun mond dicht ,,er is met wat er nu instaat al een lijn te vinden waar veel FIP in voorkomt .maar we hebben medewerking van de mensen nodig ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dutchdelite

Berichtdoor Dutchdelite » vr 01 jan 2016, 19:32

Ja en weer was ik met een kitten bezig en weer krijgt ik de deksel op mijn neus omdat men geen kitten wilt leveren aan ons:

reactie 1e cattery:

Sorry dat mijn antwoord zo lang duurde.Druk en ook goed aan t nadenken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik t "eng " vind. Zo snel al na de dood van je kitten waarvan bepaalde dingen toch ook met niesziekte te maken kunnen hebben. Heb t er nog even met mijn DA over gehad. Ik ga me er steeds ongemakkelijker bij voelen.En ik zie de bui al hangen; dadelijk word mijn kitten ziek en dan? Ik voel me er niet prettig bij, en dat vind ik heel vervelend maar ik ga op mijn gevoel af. Een kitten gaat pas ergens naar toe als ik me er helemaal goed bij voel. Ook de meneer waar ik mee in gesprek was krijgt geen kittens. Ik had ook tegen je kunnen zeggen dat de kittens wel daar een gingen maar dat vind ik niet eerlijk. Het spijt me, maar ik durf het niet aan

Reactie 2e cattery:

Bedankt voor je uitgebreide info. We weten er zelf te weinig van af, maar willen gewoon niets riskeren. Daarnaast ken ik ook mensen, die het laatste jaar meerdere katten zijn verloren aan fip, terwijl men dacht dat het niet besmettelijk was. Zij weten er meer over dan de dierenarts, maar ondanks dat het niet besmettelijk zou zijn, lijkt het dat toch te zijn. Wellicht, omdat dat soort virussen blijven muteren om te overleven. We durven het simpelweg gewoon niet te riskeren. Sorry.

Omdat een cattery dus het verkeerde coronavirus heeft en ons kitten als gevolg hiervan dood is gegaan, lukt het mij niet meer on een kitten te krijgen huilen_sm

Mijn eigen katten vertonen geen elke ziektes.
Dit terwijl ik Dobby 4.5 week heb gehad en zij al sinds 19-12-2015 dood is....

Is een Sphynx me dan echt niet gegund ? sad1_sm
Groetjes Dutchdelite
byebye_sm

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 01 jan 2016, 20:56

Ik snap dat het heel vervelend is maar ik begrijp de reacties ook wel.
Het is nog zo ongrijpbaar FIP en ook niesziekte wordt je niet vrolijk van.
Ik zie een fokker liever zo reageren dan alleen maar aan het verkopen van kittens te denken. Ze geven in ieder geval wel om hun kittens.
Natuurlijk is het je wel gegund maar heb gewoon geduld, hoe moeilijk het ook is, je nieuwe sphynxje komt vanzelf op je pad.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “FIP”