Nobivac tricat enten, slechte ervaringen

Anunaki
Contacteer:

Re: Nobivac tricat enten, slechte ervaringen

Berichtdoor Anunaki » zo 09 jan 2011, 16:26

Ben net naar het lotnummer gaan kijken:
A nestje laatste keer in juni 2010 zonder problemen met A208D01 exp 06-2011...... dus heel ander lotnummer

B nestje laatste keer in augustus 2010 zonder problemen met A219B01 exp 09-2011 .... dus ook heel ander lotnummer

De groten zijn in oktober 2010 geënt met A219A01 exp: 09-2011 = zelfde lot andere vervaldatum!
Hier ook geen problemen met de groten welke geënt waren, maar een paar dagen na de enting van de groten begon Suki heel raar te kuchen: een heel raar geluid welk ik nog nooit eerder gehoord had, het leek op het geluid van een uiltje, heel fluitend: maar er was dezelfde dag ook een katoenen bindkoordje van mijn vestje afgebeten en dat was nergens terug te vinden: dus meteen röntgens van de luchtpijp en het voorste deel van de borst om te kijken of er ergens iets van koordje te zien was wat vast stak: op de foto's was geen koordje te zien ..... ze heeft toen een inspuiting gekregen met cortisones, geen enkele andere heeft er hier toen gehoest of wat dan ook.... dus is het toeval met de vaccinatie van de groten, of was het toch het koordje wat irritatie veroorzaakt had?)

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik iemand ben die bij de eerste de beste scheet die vast zit met mijn Sphynxen bij de DA staat omdat ik weet hoe hard sphynxen kunnen zijn en na Spottie ben ik met dit soort gevallen van dingen opeten doodsbenauwd voor afklemming in de darm.

Annemie het zou misschien wel kunnen dat de enting iets te maken heeft met het afsterven van de vruchtjes ..... hoeveel tijd ervoor is ze gevaccineerd? Leg het eens voor aan Sharon?
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 10 jan 2011, 11:07

Net even contact gehad met de DA en ik ga nog niet enten.
Pas met ongeveer 12 weken.
In de bijsluiter van Purevax RCP staat nl. dat je kittens die maternale immuniteit hebben pas vanaf 12 weken hoeft te enten.
Volgens mij DA spuit je de antistoffen van moeder weg als je nu gaat enten.

Hier de info van de bijsluiter:

PUREVAX RCP (Merial) - Bijsluiter via EMA -
lyofilisaat:
geatt feliene rhinotracheïtis herpesvirus (stam FVH F2): min 10 exp4.9 CCID50/ml
geïnact feliene calicivirus antigenen (stammen FCV 431 en G1): min 2.0 ELISA U./ml
geatt feliene panleucopenievirus (PLI IV): min 10 exp3.5 CCID50/ml
gevriesdroogd vaccin en diluens voor injectie sc
Posologie:
Primovac:
- Fe geen mat imm (vanaf lft 8 w): 2 x 1 dosis (1 ml) met 3 - 4 w interval
- Fe mat imm (vanaf lft 12 w): 2 x 1 dosis met 3 - 4 w interval
Revac:
1 jaar na Primovac, daarna jaarlijks met rhinotracheïtis + calicivirose en driejaarlijks met panleucopenie
Niet gebruiken bij drachtige dieren of tijdens de lactatie
fles 10 x 1 dosis + 10 x 1 ml diluens
R/
Groetjes Clem
Afbeelding

Jewels
Contacteer:

Berichtdoor Jewels » ma 10 jan 2011, 15:46

Ik dacht dat de antistoffen van de moeder al vanaf 6 - 8 weken uit het kitten zijn. En dat je daarom al vanaf 8 of 9 weken moet enten?
Groetjes,Kim

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 10 jan 2011, 15:58

Ik dacht dat de antistoffen van de moeder al vanaf 6 - 8 weken uit het kitten zijn. En dat je daarom al vanaf 8 of 9 weken moet enten?
Hoe het precies zit weet ik ook niet maar ik wacht in ieder geval tot een week of 11.

Volgens mij weten ze ook niet exact wanneer de antistoffen van de moederpoes uitgewerkt zijn.
Groetjes Clem
Afbeelding

Terug naar “Vaccineren”