Entingsreactie?

Marthe
Contacteer:

Entingsreactie?

Berichtdoor Marthe » ma 05 sep 2011, 21:48

Vanmorgen mocht Miaula weer naar de dierenarts voor haar jaarlijkse inenting. Dat is verder allemaal goed gegaan, haar hartslag was wel te hoog en liet waarschijnlijk zien dat ze flink wat stress ervaarde op dat moment (ik heb hem vanmiddag zelf nogmaals gecheckt en hij is nu gelukkig een stuk lager). Maar Miaula is echt helemaal uit haar hum sinds de inenting. Ze wilde vanmorgen voordat we naar de dierenarts gingen nog niet eten, ze komt tegenwoordig wel vaker laat op gang met haar eetlust. Na de dierenarts heeft ze zich teruggetrokken onder haar dekentje in een mandje en is er sindsdien maar heel kort uit gekomen. Ze voelt veel warmer aan dan normaal en is erg loom. Ik vermoed dat ze een entingsreactie heeft, hoewel ze dezelfde inenting als vorig jaar gekregen heeft (ducat). Hebben jullie katten dit ook wel eens gehad, ik heb nog niet eerder een kat met entingsreactie meegemaakt. Het zou me niets verbazen als ze ook wat verhoging of koorts heeft, maar ik weet niet hoe ik een kat moet temperaturen. Ga het zo maar eens even op internet opzoeken en haar temperatuur opmeten.. Zometeen wat water geven, want ze heeft ook weinig tot niks gedronken.. M'n arme meisje!! sad_sm

asielkat

Re: Entingsreactie?

Berichtdoor asielkat » ma 05 sep 2011, 21:58

Een entreactie kan
wij hebben toch met enige regelmaat bij onze asielkatten reacties
maar daar komt bij ons een grote stressfactor bij en verlaagde weerstand doordat ze van alles meemaken en meegemaakt hebben
Inderdaad even temperaturen en boven de 39,5 geven wij een beetje tolfedine liefst in een injectie vorm ivm de werkingssnelheid
de tolfedine is koortsverlagend en pijnstillend en dan gaan ze vaak weer eten.

Een beetje water geven of eventueel kookvocht van kip of cis wil er soms wel in
en ik weet niet wat je voert maar anders iets van blik of vlees pureren met de staafmixer klein beetje warm water erbij en proberen of ze zelf eet
en anders een beetje dwangvoeren wil ze echt niet dan niet forceren anders komt het in de longen

sommige da's doen er licht over oh gaat wel over en is ook wel zo maar als je ze er sneller door kan slepen
met een prikje dan help je toch de kat, wij nemen vaak ook zelf een paracetamol om ons wat comfortabeler te voelen

een dikke beterschapsknuffel

liefs An
Laatst gewijzigd door asielkat op ma 05 sep 2011, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 05 sep 2011, 22:06

Wat vervelend zeg.
Maar volgens mij komt een entreactie pas na een paar dagen?
Heb je haar al getempt?
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » ma 05 sep 2011, 22:14

Ik heb het vroeger al meegemaakt met een kat van mij, maar ik weet echt niet meer hoe dat verder gegaan is. Ze had er ook dezelfde dag al last van.
Kan het ook niet zijn dat ze net iets aan het broeden was?
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 05 sep 2011, 22:17

Ze heeft 39,1... Dus wel verhoging/koorts. Daarnaast schrok ik erg van het feit dat ze in haar mandje wat ontlasting heeft laten lopen, maar ze heeft diarree.. Ik rook de hele avond al een weeïge poeplucht en dacht dat Dipper ergens in de woonkamer gepoept had. Ik ben al met zaklamp door m'n woonkamer aan het speuren geweest, maar kon niks vinden. Het kwam dus van Miaula af, het was een grote vloeibare plek met wat donkerbruin erin. Het is geen normale poeplucht, maar meer zo'n weeïge lucht die doet denken aan de ontlasting van mensen als ze een zetpil genomen hebben. Ze wil nog steeds niks eten of drinken, dus ik heb haar net een paar spuitjes water gegeven zodat ze niet uitdroogt. Morgenochtend direct de dierenarts bellen. Miaula komt verder wel alert over, heeft net (noodgedwongen) een stukje door de woonkamer gebanjerd en is op de bak geweest (weer diarree). Ze ligt nu in een nieuwe mandje te spinnen en trappelen..

Geertje: ik weet niet of ze al iets aan het broeden geweest is. Wat me vanmorgen al wel opviel is dat ze voor het dierenartsbezoek absoluut niet wilde eten..

geertje

Berichtdoor geertje » ma 05 sep 2011, 22:33

Als ze gewoon is om te eten en ze wou het niet was er misschien toch al wel iets mis.
Inderdaad morgen maar snel naar de dierenarts. Zoek misschien de dierenarts van wacht al op, of hebben jullie dat niet in Nederland?

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » ma 05 sep 2011, 22:38

Er is hier altijd een dierenarts die dienst heeft, maar ik voel altijd een gigantische drempel om daar naartoe te bellen. Voor mijn gevoel moet je daar alleen naartoe bellen als je kat ernstig gewond is of op sterven na dood is, bij wijze van. Ik wil niet zo'n overbezorgd baasje zijn dat bij elk wissewasje belt, en gezien de omstandigheden is een entingsreactie het meest waarschijnlijk. Helemaal lekker zit het me niet, ik heb net een vriendin proberen te bellen die dierenarts is, maar zij neemt niet op helaas. Heb haar nu gesmst en hopelijk kan zij me wat meer vertellen (lees: geruststellen! w4)

geertje

Berichtdoor geertje » ma 05 sep 2011, 22:44

Je hoeft niet te wachten tot je kat bijna dood is hoor voor een dierenarts van wacht. Het is inderdaad beter als je kan wachten tot morgen maar het is toch ook een geruststelling te weten dat je ergens terecht kan.
Hopen dat je nog een telefoontje krijgt van je vriendin dierenarts.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Entingsreactie?

Berichtdoor Clemmetje » ma 05 sep 2011, 22:45

Vervelend hoor maar ik zou ook denken dat ze al wat onder de leden had als ik je verhaal zo lees. Morgen gauw de DA bellen. Ik bel ook niet zo gauw de spoeddienst alhoewel het soms al fijn is om je verhaal te doen en van hen een geruststellend woord te krijgen.
Groetjes Clem
Afbeelding

geertje

Berichtdoor geertje » ma 05 sep 2011, 22:47

Is dit het middel waarmee ze is ingeënt? Lees dan even de bijsluiter bij bijwerkingen:

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... ivac-ducat

Terug naar “Vaccineren”