Entingsreactie?

Marthe
Contacteer:

Re: Entingsreactie?

Berichtdoor Marthe » ma 05 sep 2011, 23:14

Ik heb gelukkig reactie van die vriendin gekregen. Ze zegt dat het inderdaad een entreactie kan zijn. Meestal gaat dit vanzelf over, soms is er ondersteunende medicatie nodig. Ze geeft wel aan dat de koorts niet veel hoger moet worden dan hij nu is. Ik heb haar niet meer getemperatuurd nu, maar ze voelt niet heter aan (niet heel objectieve maatstaf, maar goed). Ik ga nu mijn bedje opzoeken, maar eerst Miaula nog wat water geven. Als ik vannacht wakker word, ga ik haar ook nog even opzoeken en water geven. Meestal komt ze niet bij me liggen als ze zelf niet lekker is, dat is heel opvallend. Ze deed het ook niet toen ze blaasontsteking had, dat lijkt ze zich toch terug te trekken.
Geertje, de link die jij geeft is inderdaad van het middel waarmee ze ingeënt is. De lethargie en diarree passen er dus wel bij, alleen de koorts staat er niet bij.

geertje

Berichtdoor geertje » ma 05 sep 2011, 23:36

Ja hoor, de verhoging staat er ook bij.
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

geertje

Berichtdoor geertje » di 06 sep 2011, 08:29

Hoe gaat het vandaag Marthe?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 06 sep 2011, 08:45

Ik ben ook heel benieuwd hoe het nu met Miaula is.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 06 sep 2011, 09:28

Gisterenavond wilde Miaula ineens een paar snoepjes hebben, nadat ik haar veeeeeel water gegeven had. Vannacht is ze toch ineens bij me komen liggen, maar mijn bed stinkt nu enorm naar de geur die uit haar achterste komt, dus die zit al in de wasmachine. Haar billen waren weer aangekoekt. Ze lijkt ook weer iets warmer te worden, maar is wel levendiger. Heeft vanmorgen ook gegeten, maar is nu weer gaan slapen. Heb vanmorgen al contact met de dierenarts gehad, op de diarree na vinden ze de symptomen wel passen binnen entingsreactie. Ik moet het vandaag nog even aankijken en als ik vanmiddag geen verbetering zie, kan ik weer bellen om langs te komen.
Maar echt, de lucht uit haar achterste ruikt vreemd, niet zoals ontlasting normaal ruikt.

geertje

Berichtdoor geertje » di 06 sep 2011, 09:42

Gelukkig is ze wat beter. Tja, ze zal dan toch toevallig nog wat anders hebben.

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 06 sep 2011, 21:54

Vandaag ben ik aan het eind van de middag toch nog naar de dierenarts gegaan. Hoewel Miaula wel wat alerter was, had ze weer 39,2 graden koorts. Gelukkig kon ik snel terecht bij mijn dierenarts en daar werd zelfs een temperatuur van 39,4 gemeten. De dierenarts zei dat ik gisterenavond echt wel had kunnen bellen (de dierenarts die Miaula ingeënt had, had dienst die avond). Miaula lijkt toch een overgevoeligheid voor de inenting ontwikkeld te hebben, iets dat zij nu na 2 keer al gekregen heeft, terwijl het normaal schijnbaar pas na 3x inenten duidelijk wordt. Ze vertelde me ook dat zo'n reactie niet vaak voorkomt bij katten, ik geloof in 1 op de 1000 gevallen. Ik kon een lach niet onderdrukken, Miaula zal eens niet iets hebben dat "zeldzaam" is bij katten. Volgens mij spaart Miaula zeldzame diagnoses, ze heeft er al redelijk wat gehad voor haar krap 3,5 jaar. Als ze volgend jaar weer ingeënt wordt, moet ik bij het maken van de afspraak expliciet aangeven dat ze allergisch is voor de Virbac inenting, want dan moet er voor haar een speciale inenting voor dieren met overgevoeligheid besteld worden. Voor nu heeft ze een koortswerend middel gekregen. Morgenochtend voor mijn werk moet ik haar weer temperaturen en dat dan doorbellen aan de dierenarts. Ben blij dat ik toch gegaan ben, want Miaula voelde zich echt niet lekker. Ze voelt nu gelukkig wel wat minder warm aan.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 06 sep 2011, 21:58

Arme Miaula.
Gelukkig dat ze nu iets gekregen heeft om de koorts tegen te gaan.
Hopelijk morgen verbetering.
Groetjes Clem
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 06 sep 2011, 23:01

Die van mijn vriendin had onlangs toch ook een flinke reactie op haar enting en die is toen ook flink ziek geweest, zij kreeg toen ook een ontstekingsremmer als ik het goed voorheb (mijn geheugen is de laatste tijd zo lek als een vergiet!!!!)..... In alle geval is ze ondertussen gelukkig weer kiplekker, vanaf volgend jaar overwegen ze daar om met dode entstof te gaan enten omdat ze toch niet buiten komt, er zijn daar wel geen andere katten en dat is bij jou dan weer wel het geval, dus tja waar doe je in dat geval goed mee? Dat is wel een moeilijke (?)

Hopelijk is Miaula snel weer op en top gezond, dan kan jij tussen schone lakens slapen ..... ik moest stiekem toch wel ff lachen als ik me de voorstelling maakte hoe jij 's morgens wakker werd b3
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 07 sep 2011, 18:48

Hoi Marthe
hoe gaat tie met die meid ?? is ze al wat beter ,wat vreselijk sneu altijd als ze iets mankeren ;( heel veel beterschap ,ik hoop dat de diaree ook over is ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Vaccineren”