Titerbepaling

Tilly

Titerbepaling

Berichtdoor Tilly » wo 06 jun 2012, 20:28

Ik wil bij Buck een titerbepaling laten doen.
Hij is allergisch voor entstof dus wil het dit jaar overslaan. Wel wil ik weten of hij nog beschermt is.

Wie heeft hier ervaringen mee?

Wat is een titerbepaling?
Een titerbepaling is een bloedtest waarmee kan worden aangetoond of jouw huisdier (nog) voldoende bescherming heeft tegen bepaalde ziektes.
Zo voorkom je onnodig vaccineren wat voor negatieve bijwerkingen kan zorgen.
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Titerbepaling

Berichtdoor Wil » wo 06 jun 2012, 20:32

Hoi Tilly
Dat is giga balen als hij daar niet tegen kan ,

Wij enten onze katten bijna nooit meer ,de kittens worden geent dan als ze 1 jaar zijn en dan niet meer Er staat een heel wetenschappelijk stuk op onze homepage over het enten bij gezondheid ,wie weet heb je daar iets aan ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Tilly

Berichtdoor Tilly » wo 06 jun 2012, 20:45

Dank Wil, ik heb hierover al het e.e.a. gelezen en weet dat het eigenlijk niet goed is. Maar als de katten naar een pension gaan tijdens de vakantie moeten ze ingeënt zijn. Nu heb ik geluk dat Buck dit jaar niet geënt hoeft te worden. Dit is een uitzondering, mede omdat ze met z'n vieren zonder andere katten in één ruimte verblijven.
Groetjes, Tilly >^.^<

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 06 jun 2012, 20:49

Ik heb er geen ervaring mee. Ben wel benieuwd naar jouw ervaring Tilly.
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 06 jun 2012, 21:04

Geen ervaring met titerbepaling, maar je kunt Buck toch nog wel gewoon in laten enten? Miaula blijkt ook allergisch te zijn voor de inenting, ze is vorig jaar echt erg ziek geworden; liet haar ontlasting lopen, hoge koorts, niet willen eten en drinken. Mijn dierenarts zei toen dat ze vanaf nu ingeënt moet worden met een speciaal entingsmiddel. Dat hebben ze dan niet standaard op voorraad, maar moest besteld worden. Is dat ook niet iets voor Buck?

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 06 jun 2012, 21:39

@Marthe, over wat voor speciale enting heeft jouw dierenarts het? Ik weet niet van speciale entingen voor dieren die allergisch reageren op een enting. Wel heb ik ervaring met dieren die slecht reageren op de ene entstof, maar wel goed reageren op een andere entstof.
Met titerbepaling heb ik ook geen ervaring, maar ik denk ook niet dat een pension dat zal accepeteren. Die zijn vaak zo streng en willen geen risico's lopen.
Wel kan je met homeopathie de negatieve reacties op entstoffen ontstoren. Wat voor reacties heeft Buck op de enting Tilly?
Afbeelding

Tilly

Berichtdoor Tilly » wo 06 jun 2012, 21:54

Buck heeft last van huiduitslag waarvoor hij nu behandeld wordt.
De behandeling met Bioresonantie gaat wel goed maar hij kan nog niet zonder de Prednison. De arts heeft me geadviseerd om niet te enten. Dit zou wellicht een grote stap achteruit worden.
Groetjes, Tilly >^.^<

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 06 jun 2012, 21:58

Hoi Tilly
Ja klopt als je ze in pension doet moeten ze geent worden ,Die van ons komen bijna nooit van huis ja met testen meer niet
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » wo 06 jun 2012, 22:00

@Marthe, over wat voor speciale enting heeft jouw dierenarts het? Ik weet niet van speciale entingen voor dieren die allergisch reageren op een enting. Wel heb ik ervaring met dieren die slecht reageren op de ene entstof, maar wel goed reageren op een andere entstof.
Met titerbepaling heb ik ook geen ervaring, maar ik denk ook niet dat een pension dat zal accepeteren. Die zijn vaak zo streng en willen geen risico's lopen.
Wel kan je met homeopathie de negatieve reacties op entstoffen ontstoren. Wat voor reacties heeft Buck op de enting Tilly?
Ik weet nog niet waar de dierenarts het over heeft, Miaula moet haar inenting dit jaar nog krijgen. Misschien inderdaad een ander merk? Ze kreeg nu elke keer van Virbac (geloof ik), de Ducat of Tricat, maar die verdraagt ze dus niet.

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » do 07 jun 2012, 18:46

@ Tilly: dan zou ik ook inderdaad niet enten nu. Maar denk wel dat een pension een titerbepaling niet zal accepteren. Maar anders zou je het kunnen proberen met ontstoren van de vaccinatie, of zoals bij Marthe een ander vaccin.

@Marthe: je DA zal waarschijnlijk idd een ander merk kiezen, van merial of zo. Hopelijk reageert ze daar niet op! (tricat en ducat zijn trouwens van MSD, virbac heeft geen vaccins)
Afbeelding

Terug naar “Vaccineren”