Tegen inenten

Yaella

Re: Tegen inenten

Berichtdoor Yaella » wo 18 sep 2013, 19:44

Wil ent jij ook de moeder poes niet voor het krijgen van een nestje ?
En kittens ent je met 11 weken hè!
Krijgen ze dan nog een booster met een jaar?
Of is dat de enkele enting?

Wat raad jij mij aan dan
Katten alle drie geënt met 9 en 12 weken.
Nu sta ik dus voor de jaarlijkse enting?
Wel doen en daarna niet meer!
Of ook de jaarlijkse booster niet meer halen?

Zit zo te dubben en heb ook jouw stuk op je site gelezen van niet enten. En meerdere stukken.
En wil dus ook niet meer enten alleen twijfel ik dus of ik de booster van 1 jaar nog moet doen want ik kom daar geen advies over tegen in topic vaccineren.
En als ze niet volgens protocol vanaf 11 weken of 16 weken geënt zijn is het immuun systeem dan niet na de knopen wat ze zeggen ?? Kunnen die katten de mijne in dit geval dan zonder entingen?

Thanks als ik daar een mening overkant krijgen en ook of je je kittens nog booster of dat dat de enigste enting is met 11 weken?
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 19 sep 2013, 14:18

Hoi Yaelle
ik ent alleen de kittens met 11 weken gelijk met de castratie of sterlisatie ,moeders worden hier ook niet geent ,
wat klinkt dat ASO He ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 19 sep 2013, 14:19

Hoi Hoi
Dit stond heel toevallig in het Neocat blad wat net binnen is ,,,
Afbeelding
Groetjes Wil
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » do 19 sep 2013, 16:29

Oké Wil dus met 11 weken ent jij en zoals het stuk aan geeft doet de kitten koper de booster op 16 weken.
En dan herhaal je de enting nog op 1 jaar.
En zoals het stuk aan geeft zou dat dus genoeg zijn op een heel katten leven.

Of je doet tussen door een titer test om te kijken of er nog anti stoffen aanwezig zijn.
Of anders mocht je shows lopen.

Dan denk ik dat ik haar nog 1 x laat enten als booster en daarna niet meer en in de toekomst titer ik een keer tussen door om te kijken hoe het ervoor staat.

Thanks voor hulp bij advies[WINKING FACE]

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 19 sep 2013, 19:53

Hoi Yaella
Ik ent ook niet meer met 1 jaar ;) ik heb aaan alle entschema's mee gedaan ,om het maar goed te doen ,We lieten zelfs entstof uit de USA komen ,

Dan werden de kittens geent met 1 dag neusenting moeder ook ,10 dagen oogjes en bek moeder ook ,met 3 weken weer ,dan met 7 weken 9 weken en 11 weken ,
het is van mij dius geen laksheid dat ik het niet meer doen ,

Dit bevalt mij een giga stuk beter ,sommige van de kittenkopers laten met 16 weken nog 1 x enten andere weer niet ,

Maar er zijn ook die wel veel enten ;)) dit is gewoon wat ons giga goed bevalt,
Groetjes Wil
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 20 sep 2013, 21:06

Ik ben ook niet zo voor enten. Ik heb Roxy en Casper dit jaar voor het eerst sinds jaren weer geënt, ivm de kittens die ik opvang. Ik ben nu van plan om ze eens per 3 jaar te enten omdat kattenziekte 3 jaar geldig is. Voor niesziekte ben ik niet bang, dus ik ga ze niet elk jaar enten.
Afbeelding

Yaella

Berichtdoor Yaella » vr 20 sep 2013, 23:50

Thanks Wil heb inderdaad in het topic vaccineren gelezen dat jullie aan alle ent schema's hebben mee gedaan en dat je daar dus jarenlange ervaring mee hebt op gebouwd en ook zichtbaar hebt gemerkt wat de voordelen en nadelen er van zijn. Want er wordt inderdaad steeds meer over geschreven en onderzocht na de logica en werking van vaccineren.
Ik had dus ook gelezen dat je met 11 weken ent met tricat. Alleen ik begreep er nooit uit dat je het bij 1 booster liet. Dacht dus net als wat dit stukje aan gaf dat de booster van 11 welen nog eens herhaald werd met een jaar of 16 weken.
Maar nu is het duidelijk de kitten koper mag ervoor liezen om het te herhalen maar jullie zelf herhalen het dus niet bij een kitten wat je aan houd uit een eigen nestje.
Thanks voor de duidelijkheid ik vindt fit heel erg fijn om te weten.
Want ben me al een jaar erin aan het verdiepen en inlezen en steeds meer kom ik erachter dat de werking van vaccineren knap verouderd is op de nieuwe en bestaande virussen van nu. En ook valt me tijdens inlezen op dat mij teveel ent reactie's zijn die resulteren in ziekten. Ik zeg niet dat het in alle gevallen fout is. Want voor show en pensions is het risico te groot om het te laten maar als je thuis een gesloten situatie hebt met eigen poezen en katers dus geen buitendekkingen behoeft te doen dan is het risico aanzienlijk kleiner. Vandaar dat je ook schreef dat je nieuwe knappe jongen die als het goed is gearriveerd de prikkeling is voor jouw katten gezien hij van buiten af komt. Maar zo houd je ook hun immuunsysteem alert!
En zelf heb ik ook de ervaring dat ik mijn honden de basis entingen heb gegeven en daarna nooit meer geënt heb en beide tot in ouder dom nooit een dag ziek geweest zijn.
Dus thanks voor je openheid op het beantwoorden van mijn vraag.
Het is fijn dat een ervaren iemand want je doet het al jaren zo dit zo deelt. Want lezen/theorie is al leerzaam maar wat is wijsheid vraag je, je dan af! Dus heel fijn om ook een ervaring uit de praktijk te horen.

Terug naar “Vaccineren”