Enten wel of niet

Wil
Beheerder
Contacteer:

Enten wel of niet

Berichtdoor Wil » za 29 mar 2014, 22:10

Hoi Hoi
we hebben het er hier wel eens over om wel of niet ieder jaar te enten ,
ik kwam dit stukje tegen gaat wel over honden ,maar die hebben wel veel meer contact met soortgenoten dan katten ,

http://www.diamondfauna.nl/index.php/va ... rofessoren
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Enten wel of niet

Berichtdoor Clemmetje » za 29 mar 2014, 22:16

Ik ent nog wel maar om de drie jaar.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » za 29 mar 2014, 22:49

Ik ent ieder jaar omdat ons Nielsje hier Chronische niesziekte heeft en ik
ben bang dat de andere het zullen overnemen , tot hiertoe blijven de andere
hier vrij van.
Mijn dochter heeft haar katjes nu al twee jaar niet laten enten, en ze ze blijven ok
Groetjes Hildeke

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 29 mar 2014, 22:57

Vroeger liet ik altijd braaf elk jaar enten. Maar Asbo is zo bang dat ze niet naar de da kon dus die is in het asiel voor het laatst geënt, daarna niet meer. Ze is nu iets van 8 jaar en echt nog nooit ziek geweest. Ze komt niet buiten, weet niet of dat verschil maakt?

peggy72

Berichtdoor peggy72 » za 29 mar 2014, 23:14

de honden liet ik vroeger altijd enten en daar werden ze ziekig van...en ze liepen continu van alles op en hadden last van huidirritatie.

in overleg gestopt met het enten en ze zijn eigenlijk nooit meer ziek.

De katten worden hier ook in overleg met de dierenarts niet ge-ent. De zwerfkatten was al standaard zo omdat de tierschutz gewoon zegt heeft geen nut. En het klopt want ze zijn verder ook nooit ziek.....

Max is volledig ge-ent en heeft toch niesziekte gehad...dat is ook de reden dat hij hier terecht gekomen is. De niesziekte heeft bij hem een hoop ellende veroorzaakt.

Het mooie van alle ent verhalen vindt ik dat niesziekte zo besmettelijk zou zijn. En omdat ik dagelijks in contact ben met katten die drager zijn zou dus alles ook continu weer herbesmet moeten worden. Wat dus niet gebeurd. Ten tijde dat ik hier een nestje kittens had, hadden we ook een nieuwe zwerfkat opgenomen die ik dagelijks zijn ogen moest doen en medicijnen geven tegen de niesziekte. Ook dit heeft niet tot een besmetting bij de andere katten geleid.

We hebben onze hond wat jaren geleden laten enten....met als gevolg dat hij 2 weken later overleed aan de ziekte waarmee hij ge-ent was.

.....was hij niet ge-ent was hij waarschijnlijk ook nooit met die ziekte in aanraking gekomen en had hij nog geleefd.....

er zijn inmiddels zoveel studies bekend waar uit blijkt dat het nut ervan in twijfel getrokken moet worden.....maar veranderen doet het niet. In duitsland is het in ieder geval wel zo dat je inmiddels mocht je gaan enten die niet meer ieder jaar doet.

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » zo 30 mar 2014, 23:11

ik ent bij kittens 2keer enkel en alleen omdat het moet.... als je ze op latere leeftijd 1keer laat enten is dit voldoen (12weken hebben ze al meer weerstand). minder snel ent-reacties ook.
verder moet ik enten voor de shows jaarlijks MAAR ik ent wanneer mijn dierenarts moet langskomen voor kittens. Is dit nu een maand later, kijkt er niemand naar (ook niet op shows)
Ook ent ik met half dood/haf levend vaccin en nooit clamadya. en altijd iets tegen ent-reactie erbij want homozygootjes reageren altjd vrij fel op vaccins
Afbeelding

marisser

Berichtdoor marisser » ma 31 mar 2014, 20:24

Ik ent ook echt nooit
als ik ooit een kitten zal krijgen dan zal ik het eerste jaar enten maar dan is het ook klaar.
Zelf ben ik er niet voor!!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » ma 31 mar 2014, 20:34

Hoi Hoi
Wij enten ook de kittens alleen met 11 weken en dan nooit meer ,Jammer Bar dat jij het moet vanwegen showen,
Chlamydia is iets wat ik nooit doe ,

Raar he dat het nu pas steeds in de publiciteit komt ,het zou toch vreselijk wezen Peggy als je door deze reden een hond verloren bent ;(((
We blijven het hier gewoon steeds plaatsen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » ma 31 mar 2014, 22:48

Ik vindt het wel goed dat er momenteel zoveel onderzoek naar gedaan wordt en er al bewezen stukken worden gepubliceerd dat enten ook veel nadelen kan hebben. En ook hoe het in verhouding staat naar darm ziekte/ immuun ziekte/ luchtweg problemen ect. gezien dat percentage alleen maar groeit de laatste jaren. En ze nu eindelijk de link gaan leggen dat een verkeerde ent procedure veel impact kan hebben op een kitten. En dan ook nog eens vanuit oog punt van de Sphynx dat entingen zwaarder binnen komen als bij andere katten rassen.
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Renevo

Berichtdoor Renevo » di 01 apr 2014, 08:58

Ik hebt ook een zwerfkat die is zeker nooit geent, en op een beetje snotteren nu en dan, nooit ziek. Als ze een beetje snottert druppelde ik wat homeopatisch drupjes in de water en binnen twee dagen is het weg.
Mijn oudere poesen en kater laat ik ook niet meer vaccineerd.
Maar hoe doen mens nu met de dierenarts, ieder keer dat ik daar ben, word er breedvoerig aan mij verteld dat het belangrijk is om te vaccineren en dat een paar van mijn katten steeds niet de jaarlijks vaccinatie hebben gehad. En iedere keer moet ik weer iets bedenk om te zeggen, als reden waarom ik niet per direct een afspraak voor ze kan maken. Ook als je een poes voor een buitedekking neem is de verwachting dat de poes wel alle vaccinaties binnen hebben. Tja en dan is daar nog de shows, dus moet de katten die ik wel mee show gevaccineerd word tot dat ze al de titels heeft behaald.
Afbeelding

Terug naar “Vaccineren”