Enten wel of niet

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Enten wel of niet

Berichtdoor Wil » di 01 apr 2014, 20:11

Hoi Rene
Ik heb het altijd gezegd tegen mijn DA ,hij weet het ook dat wij dat niet doen ;)leg hem het uit of geef de dingen die op papier staan over enten de meeste weten het ook wel hoor ,

Showen doen wij niet dus daar zit ik niet mee

Yaella maakt niks uit of je een Sphynx of Huiskat hebt ze reageren allemaal gelijk ,ik had wat jij bedoeld ook op FB gelezen dat is een broodje AAp verhaal ;)
Sphynx is net zo sterk als alle andere katten ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 01 apr 2014, 21:45

Wij hebben het ook gewoon gezegd hoor "wij enten niet meer" en dat staat ook in de computer....dus geen onnodige discussies meer.

Af en toe begint hij erover als er weer nieuws is....want onze dierenarts denkt daarin gelukkig heel goed mee.

En ja Wil helaas echt een hond verloren door de enting. Het was een pub die we gekregen hadden van onze buren....was nog nooit buiten geweest. Wij naar de dierenarts voor de enting en eigenlijk vrij snel daarna hoge koorts, braken en ga zo maar door.

Gelijk terug naar de dierenarts en die deed het af als griepje..... Toen de koorts niet zakte en het braken ook niet ophield bleek dat de dierenarts niet de juiste diagnose had gesteld.......een paar dagen bij de dierenarts gebleven maar het mocht allemaal niet meer baten.....hij overleed aan de ziekte van weil.

Lieve

Berichtdoor Lieve » wo 02 apr 2014, 11:52

Meelezer meld zich! Meestal lees ik wel mee met een topic als dit, denk er ook goed over na, maar omdat ik er zelf weinig verstand van heb denk ik niet echt iets toe te voegen te hebben.
Maarrr, Lieve, net twee, moet eigenlijk al een paar weken haar jaarlijkse enting, ik stelde het nu steeds uit, en Timmie zou vn t zomer aan de beurt zijn.
Ik had wel vaker erover gelezen, en ook wel erg veel verhalen in mijn omgeving gehoord over entreacties, als dat zo heet, brrr.
Nav dit topic, en de link in het eerste bericht, en even ruggespraak met een vriendin die er heel wat meer verstand van heeft als ik,
Hier niet meer enten. Punt. Dus iedereen die schrijft in dit topic en andere topics als deze, dank jullie wel!!!
Ik denk ook namens mijn ukjes! toppie_sm toppie_sm
Iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Iedereen succes met nadenken, dit is best een lastig onderwerp, met best verschillende meningen!
Groetjes, Marijke, Lieve en Timmie

yael

Berichtdoor yael » wo 02 apr 2014, 15:36

Heb het ook
Met mijn da erover gehad ivm met het hondje
Die moet eigenlijk ook haar enting hebben
Zij zegt als 70 procent ent hoeft 30 procent het niet te doen
En aangezien steeds meer mensen niet enten raad ze toch aan om het te doen
Bij de katten zegt ze dat de kattenziekte nu in Utrecht zit en is hetzelfde verhaal als met de hond
Wij gaan dus wel enten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 02 apr 2014, 19:00

Hoi Yael
wat bedoel je daar mee als 70 % het wel doet ??jou katten en hond hebben toch 1 enting gehad ?

Onze katten komen wel buiten maar komen niet met andere in aanraking ,
Groetjes Wil
Afbeelding

yael

Berichtdoor yael » do 03 apr 2014, 07:41

Mijn da zegt als70procent ent dan hoeft de overige 30procent niet te enten
Maar nu een heleboel mensen overwegen of al niet meer enten dan is het verstandig om te enten want anders word het risico dat ze wat krijgen te groot
De katten worden al jaren niet geeint en de hond waren we over aan het nadenken omdat ze buiten loopt
En de katteziekte vind ik eng die heerst nog dus gaan we enten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 03 apr 2014, 20:34

Hoi Hoi
oke bedankt voor je uitleg nu snap ik hem ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 05 apr 2014, 19:36

Mijn katten waren ook alleen als kitten geënt. Denk dat ze door mijn werk genoeg weerstand opbouwen eigenlijk. Vorig jaar heb ik Casper en Roxy weer laten enten vanwege het opvangen van de kittens, maar ben van plan dat om de 3 jaar te doen voor de kattenziekte. Heb hier 2 behoorlijk ernstige chronische niezers in huis gehad en geen problemen. Hooguit een extra niesje.
Eerlijk gezegd sta ik helemaal niet zo achter het enten. Ik ga er binnenkort nog een topic aan wijden in "mijn hoekje". Maar wat ik hier nog kwijt wil: Honden worden natuurlijk voor veel dingen geënt, oa voor Lepto. Nu is er sinds kort een nieuw lepto vaccin op de markt. Leptospirose ofwel de ziekte van Weil kan veroorzaakt worden door 4 verschillende ziektekiemen. Het oude vaccin bevatte er 1, het nieuwe alle 4. Dit zou kort geleden ontdekt zijn waardoor het nieuwe vaccin is ontwikkeld. In de omgeving waar ik werk word vrij trouw geënt en in de 8 jaar dat ik er werk 1 keer van een hond met Weil gehoord. En dat terwijl dat oude vaccin nu niet toereikend zou moeten zijn? Vind ik opvallend. Bijkomend voordeel voor de producent is dat alle honden opnieuw 2 x (!!!) geënt moeten worden om het te boosten! Sorry, maar ik vind het vooral een commercieel praatje. Wij doen daar gelukkig niet aan mee, mijn baas heeft iets van: eerst maar eens zien of het echt zo is. Alleen nieuwe pups enten we met het nieuwe vaccin omdat die toch al 2 x geënt moeten worden. Het sneue is alleen dat die pups echt last hebben van dat vaccin, heel veel pijn op de plek waar het vaccin geplaatst is. Gevolg... 1e da bezoek is al traumatisch... 2e keer komen ze dus al angstig binnen, want prikje is pijn en dat hebben we met het oude vaccin nooit gehad (behalve bij de tuttehondjes).
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 05 apr 2014, 20:05

Hoi Manoe
ik wist niet dat er een nieuw vaccin was voor honden ,waarom zijn ze dan niet zo slim geweest om te zorgen dat het in ieder geval geen zeer doet naderhand ,
voor jullie ook niet leuk als de honden als buikkruipers naar binnen komen ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 05 apr 2014, 20:08

Tja Wil, dat weet ik ook niet. Ik ga er wel met mijn baas over hebben om die farmaceut te informeren... Is helemaal niet leuk als pups al bang binnenkomen en piepen na de enting. Meeste honden worden pas bang na een operatieve ingreep, niet na een enting. Ik vind het echt heel verdrietig, voor hondje en ook voor de eigenaren. Is toch niet leuk als je hond zo lang last heeft na een enting... En ook niet motiverend om na een jaar terug te komen...
Afbeelding

Terug naar “Vaccineren”