Enten wel of niet

Yaella

Re: Enten wel of niet

Berichtdoor Yaella » zo 06 apr 2014, 01:12

Ach zielig dat het zo'n napijn geeft op de plek waar het ingespoten wordt. Dat moet toch anders kunnen. Is denk ik hetzelfde als bij de mens de griep spuit verkeerd gezet wordt. Loop je ook een week met een pijnlijke bult rond en een stijve arm. Zou toch anders moeten kunnen voor de honden!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

jeniemoos

Berichtdoor jeniemoos » di 03 jun 2014, 16:21

Hallo allemaal,

Toch nog voor de goede orde. Mijn sphynxkitten is heel ziek geweest. 2x antibioticakuur en haar 2e enting met 12 weken uitgesteld wegens niesziekte. Nu zijn we al een week gestopt met de antibiotica kuur van 3 weken. Dat heeft, samen met de kruiden van Peggy en L Lysing van de dierenarts, geholpen.

Ze heeft tot nu toe geen terugslag gehad en met het stoppen van de eerste antibioticakuur werd ze na 3 dagen alweer ziek met hoge koorts.

Ze is nu 4.5 maand oud, eet alleen maar rauw maar nog niet geent voor de 2e keer. Ze niest nog wel af en toe maar ze is niet meer ziek. Zou dat toch door de kruiden van Peggy en Lysing van de dierenarts komen?

Wanneer moet ik haar laten vaccineren?

Ik ben als de dood dat het dan weer terugkomt. De dierenarts wil het nog een weekje uitstellen aangezien ze nog niest om toch wat meer weerstand op te bouwen. IK heb weleens het advies gekregen om een paar maanden te wachten. Ga zelf over 8 weken op vakantie en dan blijven ze samen alleen thuis en wil dan echt niet dat ze dan nog ziek wordt of al weer is. Zal ik haar na de zomer, lees vakantie, laten vaccineren, kan ze in ieder geval nog wat aankomen en weerstand opbouwen.
Wat is wijsheid.

Gr
Monique

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 03 jun 2014, 20:51

Ik zou haar niet enten voorlopig.
Ze heeft zoals Peggy in een ander topic ook al schreef door de niesziekte zelf ook al weerstand opgebouwd.
d
Groetjes Clem
Afbeelding

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » di 03 jun 2014, 21:01

heb gisteren nog met mijn dierenarts hierover gepraat en hij zegt echt dat 1 vaccinatie op 12weken meer dan voldoende is. 2vaccinaties is geldklopperij zegt hij.
denk er eerlijk gezegd ook over na om in de toekomst nog maar 1 vaccin te geven. had ook weer reactie erop...
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 03 jun 2014, 21:44

er zijn steeds meer mensen die de nadelen ondervinden van Enten....en ik hoor ook steeds vaker dat de dieren ziek worden van de enting. Het blijft inspuiten met een afgezwakt of dood virus.....een virus waar ze anders misschien nooit mee in aanraking zouden komen.

Op de duitse health site staat een mooi stukje

Kort gezegd komt het er op neer dat het allemaal geldklopperij is.....van Nature krijg je in de baarmoeder al antistoffen mee die doorwerken tot het peuter zijn. Tegen die tijd heb je voldoende antistoffen opgebouwd. Met het enten verstoor je het natuurlijk werkende imuumsysteem of beter gezegd je ontregeld het voorgoed..... en daar begint de ellende.....

het schaad meer dan dat het baad is de conclusie

nisha's wonderland
Contacteer:

Berichtdoor nisha's wonderland » di 03 jun 2014, 22:15

dat is identiek wat mijn dierenarts zegt....
maar hij zegt er wel ook bij dat massa's dierenartsen hem tegenspreken hierover. tja, zoals je zeg "geldklopperij"
maar tegenwoordig ben je een slechte fokker als je 1keer ent he....
Afbeelding

Raaf
Contacteer:

Berichtdoor Raaf » di 03 jun 2014, 23:14

Ik heb vroeger ook altijd álles ge-ent.
De honden en later de katten automatisch ook.
Maar bij mij is dus toch niesziekte uitgebroken een keer.
De dierenarts zei toen dat zoiets altijd kan gebeuren omdat je mogelijk met een andere variant te maken hebt dan waarvoor ge-ent is of dat de werking van de entstof eerder het lichaam uit is waardoor het feitelijk onbeschermd is.
Volgens hem enten sommige fokkers om die reden ook minimal twee keer per jaar......

Bovendien herken ik het "probleem "van Audrey maar al te goed.
Ook ik heb katten met een zwerf verleden en die zijn op een paar na enkel onder een kleine narcose te behandelen door de dierenarts.
Heb eerlijk gezegd geen idee wat ik moet doen als er écht eentje iets onder de leden heeft.
Want of ik nu naar de praktijk ga of de dierenarts aan huis komt......het is een RAMP!!!!
Als ik weer een kitten of zwerver in huis zou halen zou ik er wél op staan dat die in ieder geval één keer volledig ge-ent zou worden om alles uit te sluiten, maar inderdaad, daarna ook niet meer.
Apart om te lezen dat de meeste van jullie niet enten!!
Een vriendin van mij heeft 11 katten........en zij ent ook niet.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat wijsheid is....
CATHOUSE-ART; EEN UNIEK PORTRET VAN JE HUIS/DIER/WILDLIFE.
http://www.cathouse-art.nl/

peggy72

Berichtdoor peggy72 » wo 04 jun 2014, 07:24

wij deden het trouw ieder jaar weer zowel honden als katten. Toch breken er ziektes uit en waren de honden weken naar het enten nog aan het kwakkelen. Ook werden ze zomaar ziek gevolgd met diarree en koorts en hadden ze weer een of ander virus onder de leden. Volgens de dierenarts kunnen ze dus ondanks de enting nog gewoon de ziekte krijgen alleen zou het lichaam er dan beter tegen bestand moeten zijn.

Sinds we gestopt zijn met alles te enten.....zijn ze ook niet meer ziek geweest.

Zwerfkatten krijgen hier in Duitsland al nooit een enting.....en die zijn ook nooit ziek.....

Ik heb het denk ik al eens verteld.....maar al wat jaartjes geleden weer hebben wij een pup gekregen van onze buren....laten enten en een paar dagen later ziek.....hoge koorts. Dierenarts deed het af als een griepje.......toch weer terug geweest.....en uiteindelijk een paar dagen later overleden aan de ziekte van weil.........waar hij net mee ingespoten was.

Onze Max een zwaar chronisch niesziekte geval.....heeft al zijn entingen keurig gehad en is toch bij de vorige eigenaar ziek geworden.

Dus hier wordt er geen rommel meer gespoten in het lichaam van de beestjes

ClioCleo
Contacteer:

Berichtdoor ClioCleo » wo 04 jun 2014, 07:42

Heeft Manoe eigenlijk al een topic gemaakt met haar visie over het enten? Daar ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar. Mijn katten zouden ook weer allemaal geënt worden en ik sta erg in dubio. Ben ook geen enter, maar door mijn problematische nestjes ben ik weer gaan twijfelen of ik dat toch niet beter wel kan doen..

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 04 jun 2014, 21:06

Volgens mij heeft Manoe het nog niet gedaan die heeft het de laatste tijd heel druk ,komt vast nog wel ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Vaccineren”