ent hier niet mee !!!!!!!!!!!!!!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: ent hier niet mee !!!!!!!!!!!!!!

Berichtdoor Wil » za 17 okt 2015, 13:59

Hoi Fieken
deze enting kan zo'n mega ent reactie geven wij hadden op dat moment 2 nestjes liggen ,omdat mijn DA altijd dezelfde enting heeft vraag ik er ook nooit naar ,totdat ik het flesje per ongeluk zag ,,

en later merkte wat het deed ,1 kitten heeft 3 dagen niet kunnen lopen eerst dachten we dat die uit de paal was gevallen ,andere kittens hoe raar het ook klinkt aten wel maar waren broodmager ,we dachten eerst dat ik ze er niet meer door zou halen ,Het is ook al raar dat er AB bij een enting inzit
Wij enten altijd met levend verzwakt nooit problemen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 28 dec 2016, 21:39

Shit shit shit ff niet opgelet sad1_sm de nieuwe da ent hier dus wel mee! Asbo heeft een week lopen niezen en had grote witte kledders in haar ogen. Gelukkig ging het na een week vanzelf over, maar toch sad1_sm Vandaag met de da over gehad, die zei dat zo'n reactie uitzonderlijk is. Asbo heeft ook nog een booster prik gekregen omdat ze zoveel jaar niet gevaccineerd was. Nu verwacht de da minder reactie zegt ze. Maar volgende keer ga ik dus mooi niet meer met levend virus laten enten!!!!!

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 28 dec 2016, 23:54

Hoi Audrey
meid wat vreselijk mega balen ,fijn dat Asbo er weer boven op is ,ze hoort te weten dat dit een rot enting is ze hebben het hier zelfs uit 3 klinieken gehaald en het staat zelfs op de bij de bijsluiter volgens mij zat er ook AB in de enting ook staat erbij dat je de enting op kamer temperatuur wezen met enten ,dat is met de meeste entingen zo ,,,

Niet echt een goede binnenkomer van haar ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » do 29 dec 2016, 10:00

Heb ff de bijsluiter opgezocht op internet. Dit is het lijstje met wat erin zit, gelukkig geen AB zo te zien:

Gehalte aan werkzame en overige bestanddelen

Per dosis van 1 ml:

Lyofilisaat:
Levend verzwakt feliene rhinotracheïtis herpesvirus (stam FHV F2) ............................ ≥ 104,9 CCID501
Geïnactiveerde feliene Calicivirus antigenen (stammen FCV 431 en G1) .................... ≥ 2,0 ELISA U.
Levend verzwakt feliene panleucopenie virus (PLI IV) ................................................. ≥ 103,5 CCID501

Hulpstoffen:
Gentamicine, hoogstens ............................................................................................................... 16,5 μg

Oplosmiddel:
Water voor injectie.......................................................................................................................q.s. 1 ml
1: cell culture infective dose 50%

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » do 29 dec 2016, 19:11

Wat balen Audrey. Hopelijk blijft het hierbij en geeft ze verder geen reactie meer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » do 29 dec 2016, 19:42

Hoi Audrey,
Gentamicine is AB ,,,dat vond ik krankzinnig dat dat in een enting zat ,zit is geen 1 andere enting ,
lees maar,

http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... gentalin-5

Het zit ook in oogzalfjes en druppels en je kan het ook krijgen als je dier jawel ziek is of niesziekte heeft,

en ook bij ons mensen word het gebruikt ,gelukkig heeft Asbo het achter de rug ,

https://medikamio.com/nl-nl/geneesmidde ... eistof/pil

Zie je dat er bij de bijsluiter staat dat het NIET uit de ijskast gegeven mag worden ,ook dat doen de meeste dus niet ,

Wij enten altijd met levend verzwakt nooit met dode entstof gelijk met de enting worden de kittens geholpen en nooit last gehad ,tot deze enting ,,
hier verdienen ze dus veel mee ,je kan tig x terug naar de DA 1 van onze kittens kon toen bijna niet meer lopen ,we dachten dat die uit de hoge paal was gevallen ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » vr 30 dec 2016, 10:25

Wil dankjewel voor de info!!!

Asbootje is nog niet helemaal uit de gevarenzone unsure_sm De ent-reactie was op de eerste prik, maar ze heeft pas van de week haar booster shot gehad. Afwachten nu of ze daar ook zo'n reactie op krijgt... hopen van niet!!!!

clover_sm fingers_sm clover_sm fingers_sm clover_sm

Dit gebeurt ons dus echt never nooit niet meer!

Waar enten jullie mee?

belinda64

Berichtdoor belinda64 » vr 30 dec 2016, 18:53

Het vaccin kwam mij erg bekend voor dus even alle boekjes doorgelopen en ja hoor, Napoleon is hiermee in geënt.
Vorig jaar wel te verstaan...Hij is daarna wel even ziek geweest maar dat is vanzelf opgelost, het is gelukkig een heel sterk manneke.
Laatst begon ze weer over inenten tegen niesziekte jaarlijks omdat Napoleon ws niesziekte Bordetella had...
Ben er verder nog niet uit of ik hem ooit nog eens in laat enten...Ik heb nu verschillende bijscholingen gehad over kritisch vaccineren...Er zit zoveel naars in die vaccins verwerkt dat je er bang van wordt.
Maar helemaal niet enten heeft bij ons risico. De honden komen buiten, Seti komt buiten..en dan kan er van alles meekomen...
Sowieso schijnt in enten voor 12 weken totaal nutteloos te zijn, kitten en pups hebben dan nog maternale bescherming en doet een enting meer kwaad dan goed; maw de enting heeft geen nut, slaat niet aan door die maternale bescherming maar ze krijgen wel die ajuvans (hulpmiddelen om vaccins goed te houden ed) binnen en die kunnen schade veroorzaken..
Titeren bij honden gaat prima maar bij katten schijnt dit weer niet goed te werken...Dus tja wat is wijsheid..
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Napoleon de veroveraar
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 30 dec 2016, 20:28

Hoi Belinda,
Ik snap gewoon niet dat ze weten wat voor reactie deze enting geeft dat ze het dan gewoon blijven gebruiken ,waarom AB in de enting stoppen ??

Dus Nappie ook ent reactie erop ;( Wij zijn hier nog steeds al jaren blij met het niet enten ja 1 x als kittens van 11 weken.
klopt jij hebt nu Seti buiten en inderdaad jou honden komen in aanraking met andere dieren ,ik zou het niet meer laten doen ze bouwen ook weerstand op door met andere katten in aanraking te komen ,

hier worden de poezen blootgesteld aan de nieuwe katers die we krijgen ,
ik weet wel Belinda dat je nooit weet of je het goed doet ,wij hebben met alle entschema's mee
gedaan ,zelf pas geboren kittens enten Dit wat we nu doen is voor ons het beste ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 30 dec 2016, 20:30

SHIT Audrey,
ik ga in ieder geval heel hard duimen dat dat niet zo is ,,ik snap ook niet dat ze Asbo na de ent reactie nog 1 x gaat enten ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Vaccineren”