Stukje over NIET enten

Wil
Beheerder
Contacteer:

Stukje over NIET enten

Berichtdoor Wil » di 17 jan 2017, 10:59

Fijn dat er DA nu ook in Nederland bevestigen dat steeds enten schadelijk is voor je dieren,

https://www.facebook.com/dierpraktijkbe ... 277019883/
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Dalila

Re: Stukje over NIET enten

Berichtdoor Dalila » di 17 jan 2017, 17:45

Tja dan zie je wat een waanzin jaarlijks vaccineren is. Jaarlijks of om het jaar een titerbepaling laten doen lijkt me redelijk.
Mijn werkgever wou dat ik me liet vaccineren tegen hepB maar deze had ik 10 jaar geleden al gehad. Ik heb een titerbepaling gedaan waaruit bleek dat ik gewoon nog beschermd was. Onnodig laten injecteren met dode of levende virussen is toch gewoon gekkenwerk!
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » di 17 jan 2017, 18:50

Dat is duidelijke taal!
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

Audrey

Berichtdoor Audrey » di 17 jan 2017, 20:12

Dankjewel! Goed idee: eerst titerbepaling doen om te checken of vaccinatie wel nodig is dry_sm

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 17 jan 2017, 20:18

Dalila kan je nagaan dat ze het ook met jou geprobeerd hebben ,goed dat je titer hebt laten bepalen dry_sm

Het is gewoon te gek voor woorden wat ze ons de dieren in laten spuiten ,en we luisteren ook nog braaf ;(((

Komt ook als je bij de DA komt en je kat is ziek vragen ze ,is het WEL geent ,oo dan komt het daardoor

Als je nu zegt van wel zeggen,o dat heeft hij gewoon een virusje ;((
Wij hebben in onze onnozelheid hele nesten ziek gespoten ,dat onder het mom van ze heel goed beschermen ;(((
Groetjes Wil
Afbeelding

Dalila

Berichtdoor Dalila » di 17 jan 2017, 20:57

Gaat echt niet gebeuren. Kijk die eerste vaccinatie wel die is gewoon nodig. Maar de rest is overbodig. Veruit de meeste bieden ruim 7 jaar bescherming!
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 17 jan 2017, 22:25

Heel mooi filmpje waar duidelijk in wordt uitgelegd waarom het niet nodig is om zo vaak te enten.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 18 jan 2017, 15:32

Wat in eten in zit is vaak vele malen erger hoor!

Dat kan wel bijwerkingen geven, maar vergeet niet dat deze dieren die geen eenting kunnen hebben, vaak drager zijn (dus ziek) waardoor ze zo reageren ik eent jaren met deze eenting vooral omdat het om Clamdya gaat, en mensen moeten maar eens beginnen met PCR testen Herpes, Calici testen voordat ze roepen dat het om de eenting gaat incl deze bar slecht geinformeerde dierenartsen, net zoals met Giardia geef wat hij of zij kan hebben, terwijl iedere dier a klasse eten moet kunnen eten natuurlijk mits ze dit lekker vindt!

Daarnaast bestaat ook nog zo iets als immunsysteem die bij ECHTE rasdieren vele malen vaker kapot is door slechte doorfok en ´natuurlijk´ opgelopen inteelt doordat dieren raszuiver gefokt worden zonder Outcross, en tot slot een dier DIE ECHT GEZOND is qua immunsysteem ongeacht wel of geen rasdier moet alles kunnen hebben en Herpes en eenting natuurlijk doe je de eerste niet bewust fokken, maar de meeste doen dat zonder besef wel fokken!

@Wil, je vriendin Ginger is jaren geeent twee boekjes vol nooit een kuch of nies gegeven en gaat nu naar 9 jaar, komt omdat deze meid een goede afweer had, heeft en daarnaast toen ik Calici had zij dit op een hele natuurlijke manier vanzelf overwonnen (zonder behandeling) heeft na keren testen en jaren achter elkaar was zij min...

Wat ik wil zeggen is gewoon heel lastig om advies te geven wel of niet, want dat ligt aan zovvvvvvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeel dingen en blijft proberen!
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » wo 18 jan 2017, 15:59

@ Victor: ben jij dan ook tegen eerst titertesten om te checken of vaccinatie wel nodig is, en dan pas vaccineren? En wat vind je ervan dat er een antibioticum in vaccinatie tegen virussen zit?

Ik ben nog zoekende naar hoe hiermee om te gaan en heb zeker de waarheid niet in pacht rolleyes1_sm Maar ik vind het raar dat in de wachtkamer een hele grote poster hangt over niet onnodig antibiotica toedienen, en dan met de vaccinatie zomaar zonder overleg antibiotica ingespoten wordt wacko_sm

Wat is de zin van 1 spuit antibiotica, terwijl er anders zo gehamerd op kuur afmaken want anders worden de bacterien resistent? Waarom krijgt mijn kat antibiotica bij een vaccinatie met virussen, waar antibiotica helemaal niet tegen helpen? Misschien voor het geval dat er een secondaire bacterie infectie bij zou komen? Maar waarom dan gelijk al gaan spuiten voor iets dat misschien helemaal niet komt, ipv. afwachten of die infectie er wel komt, en dan pas gaan behandelen als dat wel nodig blijkt te zijn? Ik vind het een rare gang van zaken.

Nogmaals, kan best dat ik dingen over het hoofd zie natuurlijk. Ik ben geen dierenarts en ga ook niet lopen doen alsof ik dat wel zou zijn. Maar ik loop wel met veel vragen en twijfels hierover.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 18 jan 2017, 21:08

Hoi Vikctor,
ik weet dat wij kwa enten totaal anders denken ,eigenlijk loodrecht tegenover elkaar staan ;)

Wij hebben alle vormen van enten gedaan ,kittens vanaf dag 1 dat ze geboren waren enten met 10 dagen weer met 3 weken weer dan 6 en 9 en 12 weken weer ,

gewoon enten 6 en 9 en 12 weken

We hoorde bij de eerste groep die Clamydia gingen enten,mijn DA vertelde me toen NIET doen wat je erin spuit is troep en gaat hun lichaam niet meer uit,
dat waren de eerste entingen die Nederland binnen kwamen ,
Je hebt echt geen idee hoeveel zieke dieren wij gehad hebben ,ik heb geleerd bijholte's uitspuiten enz ,
We zijn toen 1/2 nestjes wel gaan enten die dus ziek werden ,andere helft niet die bij dezelfde zieke kittens in huis liepen,die werden niet ziek ,

dit diverse keren gehad ,
Van die enting die Audrey gaf had ik ook zager er kittens zo uit ,,schrik niet ,en wel gewoon eten en drinken ,

Afbeelding
Sommige konden niet meer lopen niks ,Van het eerste kitten dachten we ook dat hij uit de paal gevallen was ,gelukkig zijn ze allemaal weer beter geworden ,maar dit nooit meer

Er is ook van jou of mijn katten nog nooit 1 ziek geworden na de dekking ,mijn vriendin heeft toch menig x hier lekker in het zonnetje gebanjerd ;)

Waarom worden mijn katers dan niet ziek van de poezen die ze op bezoek krijgen is ook mega stress , ik durf en ik wil het niet meer ,we hebben bijna nooit zieke kittens ,hoe het kan ik weet het niet ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Terug naar “Vaccineren”