Stukje over NIET enten

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Stukje over NIET enten

Berichtdoor Clemmetje » wo 18 jan 2017, 21:26

En als je ze wel inent worden ze evengoed ziek. Dus ook ik kan niet meegaan in jou mening Viktor.
Wel kan het nuttig zijn om te testen of ze drager zijn van een ziekte en dat te behandelen.
Groetjes Clem
Afbeelding

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » do 19 jan 2017, 23:48

Clem dat zijn bijna altijd zieke dieren die allerlei ziektes dragen, hebben die ziek worden, hoe kan het ook dat mijn dieren die geen HCC hebben daarvan de kittens ook noooooooit eent reactie geven, gewoon omdat ze niets op te reageren hebben dus geen drager zijn...
Afbeelding

vero13

Berichtdoor vero13 » vr 20 jan 2017, 11:05

dus als ik het goed begrijp, is het helemaal niet nodig om jaarlijks te laten vaccineren.
doen jullie dat dan om de 3 jaar?
zou toch ook niet graag mijn dotje met allerlei vaccins laten inspuiten als het echt niet nodig is.
ik ben apotheker, weet dus welke vuiligheid er allemaal wordt voorgeschreven, en effectief soms antibiotica terwijl het een virale infectie is.
maar wat ik niet wist is dat er antibiotica in die vaccins zitten confused_sm

wat raden jullie aan? om de 3 jaar en eerst titer bepalen?
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 jan 2017, 20:01

Viktor ik weet cattery's waar keurig geënt word ,en waarvan de katten getest zijn via swab ,maar gereld entreacktie zijn ,,bij de kittens .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 20 jan 2017, 20:03

Wij laten de katten niet meer enten ,
ja 1 x als ze kitten zijn , ook eigenlijk nog nooit een titer bepaling laten doen ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » za 21 jan 2017, 12:41

Ik denk dat ik, net als Wil, daarin van mening blijf verschillen met jou Viktor. Maar hoe dan ook, ik ent niet meer.
Groetjes Clem
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 21 jan 2017, 13:17

ik ben apotheker
Oh fijn, een apotheker op het forum! Van medicijnen enzo weet jij meer dan wij en dat is mooi meegenomen dry_sm dry_sm dry_sm
wat raden jullie aan? om de 3 jaar en eerst titer bepalen?
Ik raad niks aan want ik weet er nog lang niet genoeg vanaf. Maar ik heb inmiddels wel teveel nare ent-reacties en akelige bijverschijnselen van andere medicaties meegemaakt. Bij ster_sm George ster_sm , bij Asbo en bij Pinkiepoes, alledrie. En ik heb ook mijn twijfels gekregen bij die gangbare dierenarts-aanpak om voordat bekend is wat de kat mankeert gelijk maar vol te pompen met van alles en nog wat. Alvast de hele apotheek eroverheen gooien in de hoop dat er misschien iets aan zal slaan. In plaats van eerst uitzoeken of een bepaald medicijn wel zin heeft, en dan pas gericht gaan behandelen.

Dus ik ben flink zoekende.

Wat is een titertest eigenlijk? Is dat alleen iets uit de alternatieve geneeskunde zoals homeopathie enzo, of bestaat het ook in de reguliere geneeskunde ph34r_sm

KimM

Berichtdoor KimM » za 21 jan 2017, 15:04

Hoi hoi allemaal...

Ja dit is ook weer zo een ding he! Ik heb me laten informeren hierover door de fokker van otis en Yoda. Ook omdat ik hier helemaal geen ervaring mee heb en niks van af weet. Hij zei laat ze maar 1 x enten als ze 1 jaar zijn daarna hoeft het eindelijk niet meer. De dierenarts zelf zegt natuurlijk van wel... maar die willen geld in het laadje zien . Hij ent zijn katten volgens mij ook niet ieder jaar. En vooral omdat het binnen katten zijn en niet in aanraking komen met andere katten is het niet echt nodig! Dus wij volgen dat advies op en enten ze naar hun eerste jaar niet meer. Ik ben er zelf ook niet zo voorstander van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 21 jan 2017, 23:10

Hoi Audrey,
ik heb dit stukje voor je opgezocht ,,

http://www.fitdier.nu/archief/161-over- ... en-titeren

Groetjes Wil
Afbeelding

belinda64

Berichtdoor belinda64 » zo 22 jan 2017, 18:46

Ik ben nog steeds bezig met uitzoeken of katten überhaupt te titeren zijn. De meeste zeggen dat het bij katten niet kan. Bij honden werkt het feilloos.
Ik heb een bijscholingscursus over kritisch prikken gehad en daar kwam dit naar voren:

Katten / kittens; wanneer enten?
• voor het eerst rond de leeftijd van 12 weken. Tot die tijd krijgen zij via de moedermelk voldoende afweerstoffen binnen. Indien er geen entreactie ontstaat, en het kitten volledig gezond verklaard is door de dierenarts mag het kitten op de leeftijd van 14 weken de Cattery verlaten.
• De 2de inenting mag het kitten krijgen op de leeftijd van 15 - 17 weken wanneer het inmiddels gewend is bij de nieuwe eigenaar. Deze 2de inenting dient binnen 2 maanden te zijn herhaald, gerekend vanaf de datum dat het kitten zijn eerste inenting heeft gekregen.
Groetjes belinda
farao Seti, heilige Mozes, keizer Maximus en Ghandi de grote
cool_sm
R.I.P. president Benjamin Obama rainbow_sm,
Napoleon de veroveraar; always in my heart but not in my house

Terug naar “Vaccineren”