Medicijnen

sara_sphynxlover
Contacteer:

Re: Medicijnen

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 19 jan 2010, 18:10

Hey Annemieke,
nee een hele voorraad hoeft voor mij ook niet, maar ik heb wel graag iets (of een voorschrift) in huis voor noodgevallen en/of dringende zaken zoals een bevalling... verder heb ik al een hele slechte ervaring gehad met een jonge dierenarts, die ons vertrouwen zwaar heeft beschaamd! Nu ik verplicht ben een contract met een dierenarts te hebben, hebben we gekozen voor een zeer ervaren dierenarts, zij heeft zelf een cattery en kent ook Sphynxen, haar vertrouw ik voor 100%... spijtig genoeg woont ze niet dichtbij en heeft ze een groot clienteel dus altijd een afspraak maken en soms kan dat niet dezelfde week :(

Wendy, bedankt voor de info dat wist ik niet! Inderdaad zie al iedereen met hun beestje met suikersiekte elke keer naar de dierenarts lopen, dat is wel al te gek!!! Ik heb dat hormoon ook onder de huid gegeven, moet ik mijn moed bijeen rapen hoor want ben daar ni mee opgezet om dat zelf te doen, maar als het moet dan doe ik dat. Het tweede kitten van Bleuke kwam direct na 10 minuten na de injectie en het derde ,zoals ik normaal gewoon ben bij een poes, mooi een half uurtje later zonder dat ik nog iets heb moeten doen. Nadat de hele nest geboren is heb ik ook geen injectie meer gegeven en toen stond die inspecteur daar. Had ik op tijd dat flesje terug in de koelkast kunnen zetten, had er geen haan achter gekraaid. Maar hij zag dat staan en vroeg of ik dierenarts was, ik zei nee en hij nam het flesje in beslag... geen probleem voor mij, ik zal volgende keer netjes de dierenarts bellen. En alles was oké met moeder en kittens. Ik begrijp hem wel maar ik heb ook gezegd dat ik mijn dieren wel ken, ik ga niet zomaar eenders wat inspuiten hoor n2 Wendy, wat is T61? Ken ik zelfs niet l3
groetjes,
Sara
Afbeelding Afbeelding in loving memory of Sarandy's Sally Swoon † FIP

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 19 jan 2010, 18:14

Hey Joyce,
Intramusculair doe ik niet, vind het al eng genoeg om onder de huid te spuiten... bij Bleuke werkte het zeer snel (na 10 minuten kreeg ze terug weeën)! Plus heb je geen kans als je het in de spier spuit dat de spier stijf wordt? Zeker als de poes heel de tijd bij haar kittens ligt en bijna niet beweegt...
groetjes,
Sara

dodo

Berichtdoor dodo » di 19 jan 2010, 18:27

hoi Sara,

oxytocine werkt binnen 4-5 minuten en is uitgewerkt binnen 15-20 minuten, dus het werkt idd snel, maar is ook snel weer weg. Op zich wordt je niet stijf van de injectie. Het middel wordt wel beter opgenomen in spierweefsel. Maar ik snap wat je bedoelt dat prikken niet leuk is.om nu een injectie te geven bij een volwassene, die is nog groot, maar een kat of kind zijn zo klein, dat vind ik ook enger.
Groetjes,
Joyce

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 19 jan 2010, 18:34

Heykes Sara,

Ik DENK dat het zo is hé, vroeger was dat allesinds wel zo .... maar je weet ook hoe snel de wetten hier veranderen, overmorgen moet die van ons hier zijn, ik zal het eens vragen of zij zeker weet hoe het nu zit!!

Ik kan het haast niet geloven dat je (dus in geval van een suikerziek diertje) niet meer zelf mag spuiten!

En als je kat tijdens haar bevalling moet wachten tot je DA er is en die zit net op dat punt in een spoedoperatie (niet ondenkbaar) ...of die woont zoals bij jou wat ver, dan kan dat spuitje echt wel een kittentje zijn/haar leven redden.
Ik neem aan dat je DA ook precies heeft uitgelegd hoe het moet en hoeveel je mocht geven toch????
Dat die inspecteur daar zo'n drama van maakt! Enfin die mensen moeten er ook zijn want er is ook veel misbruik bij broodfokkers etc die het allemaal in huis hebben om dierenartskosten uit te sparen en zomaar spuiten om het wat vlugger te laten gaan, ik kan me zo al voorstellen dat ze denken in de termen van "time is money" en voor die inspecteurs zal het ook wel moeilijk zijn om het kaf van het koren te scheiden..... kan je eens niet op een redelijke toon met die man praten? Hij moet dat toch ook kunnen begrijpen zonder meteen een boete op te leggen?

T61 is het middel waarmee ze euthanaseren :s
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 19 jan 2010, 19:46

even voor diegenen die mij niet kennen: wij hebben meer dan 10 katten en fokken al meerdere jaren en moesten we in NL wonen was er geen probleem!
@Wendy: ja inderdaad wetten veranderen hier wel sneller, weet je dat het bij honden verplicht is om ze eerst te laten chippen en dan pas te vaccineren? Dit gaan ze voor de katten ook verplicht maken, maar het is nog niet... Ja inderdaad toen de dierenarts het overige van het flesje heeft achtergelaten heeft ze alles duidelijk uitgelegd. Die inspecteur doet zijn job natuurlijk, maar ik vond hem erg op de letter (net of hij juist afgestudeerd was als dierenarts-inspecteur). Hij maakte de vaststelling dus verder over spreken was niet het geval. Heb het PV al in de bus gekregen... maar het gekke is het is niet getekend? En ook toen die jonge man het papier aan het opstellen was en tekende, heb ik gezien dat bovenaan niet zijn eigen naam stond, dus was het zijn vervanger? In ieder geval niet de dierenarts-inspecteurdat vermeld stond want dat heb ik gegoogled en die oudere man zag er anders uit b8 heb tot hiertoe geen boete gekregen hoor maar verwacht wel een waarschuwing b7 en de broodfokkers zoals jij zegt die misbruik maken zullen 9 op de 10 niet officieel een erkenning aanvragen want dan worden ze gecontroleerd! Dat heb ik hem ook trouwens aangekaart: hij zei dat hun dienst Dierenwelzijn alleen maar kan optreden als iemand anders hun het meld en/of klacht neerlegt, bijvoorbeeld bij dierenmishandeling etc.... Een rare wetgeving hoor als je het allemaal nagaat: enkel van de vrouwelijke fokdieren ben je verplicht een inventaris te houden!!! Vind ik toch wel heel bizar? Hij zei dat een cattery nu niet ,normaal gesproken, meer katers heeft dan poezen, maar het mag hé! w2
groetjes,
Sara

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 19 jan 2010, 21:19

Hoi Sara
Hier in nederland is het hetzelfde probleem ,
Wij zijn nu 25 jaar bij dezelfde DA ,na een jaar of 10 A 15 werden ze pas makkelijker ,
Denk dat ze ook eerst kijken ,wat voor vlees ze in de kuip hebben ,wat ook normaal is ,
Sommige fokkers brengen hun kittens groot op de AB ,wat nooit niet goed is natuurlijk ,
Maar Oxiticine heb ik ook in huis ,Ik moet een 1/2 uur rijden voor ik bij de DA ben ,en dit heeft me dus 1 x een nestje kittens gekost ,
Ik spuit 0.5 ml per x ,Wacht wel 1 1/2 uur voor er gespoten wordt ,ZEKER tot het eerste kitten geboren is

AB mogen we hier niet in huis hebben volgens de wet ,de flesjes ,ook geen grote hoeveel heden ,
Sommige dingen moet je in huis hebben ,om je dieren snel te kunnen helpen als er wat is ,
Succes meid
Groetjes Wil
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » di 19 jan 2010, 21:38

Ja ik had het al gehoord van de honden, ook de verplichte DNA registratie van fokdieren en minstens een pup uit een nest, dit komt de vroegere "tatoueur" nu schijnbaar doen ... en eigenlijk vind ik dat wel een goeie zaak!!!

Wat raar dat je een ander gezichtje had dan diegene die je op internet gegoogled hebt, het zal wel een vervanger geweest zijn.... ik duim dat je geen boete krijgt, dat zou zo stom zijn! Dan doe je de moeite om het eerlijk en goed te doen en handel je in het voordeel van je dieren en dan zou jij gestraft worden.

Die wetgeving is inderdaad weer niet waterdicht ... ze hebben zeker nog niet van buitendekkingen gehoord l3
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

sara_sphynxlover
Contacteer:

Berichtdoor sara_sphynxlover » di 19 jan 2010, 22:41

Hey Wil, bedankt!
Wendy, ja dat vind ik nu ook een heel goede zaak dat mogen ze van mij nu eens direct invoeren bij de katten ook, zal nogal snel gedaan zijn met valse/verkeerde stambomen met verkeerde kleuren/ouders/grootouders etc.!!!
groetjes,
Sara

Terug naar “Medicijnen”