Hulpmiddelen met het geven van medicatie

Marthe
Contacteer:

Hulpmiddelen met het geven van medicatie

Berichtdoor Marthe » za 14 apr 2012, 20:26

Net kwam ik onderstaande informatie toevallig tegen, ik vond het zelf wel interessant en wil het daarom ook hier plaatsen. Of het werkt, weet ik niet, maar wellicht dat er hier mensen zijn die er op een gegeven moment mogelijk iets aan hebben als ze dagelijks strijd ervaren om hun kat medicatie te geven. Ik wil het zelf in ieder geval wel gaan onthouden, mocht ik ooit forse strijd ervaren met het geven van tabletten bij mijn katten.
Easypill kat
(van Virbac)
Easypill is een voedingsupplement voor katten. Het is een snoepje dat het toedienen van medicijnen (tabletten) aan de kat vergemakkelijkt.
Easypill heeft zowel voor de kat een aantrekkelijke smaak, geur en samenstelling. Daarmee wordt de vorm en smaak van de pil gemaskeerd. Easypill laat zich ook makkelijk verdelen in meerdere stukjes. Zo is de grootte van het stukje Easypill aan te passen aan de grootte van het toe te dienen tabletje. De restanten kunt u weer samenkneden en opnieuw gebruiken.
Afbeelding

Een ander iets dat ik tegenkwam zijn zogenaamde Pill pockets van Feline greenies. Dit zijn kattensnoepjes, waarin je de medicatie kunt stoppen, en het snoepje vervolgens 'dicht' kunt maken. Kan ze alleen nergens vinden op NL'se site, alleen op buitenlandse:
Afbeelding
Afbeelding

Andere tip die ik nog zag op een site is dat je de medicatie eigenlijk geen vaste plek moet geven in huis, omdat katten anders heel snel leren: baasje naar dat kastje = vieze medicatie, dus dan gaan ze er vandoor.

manoe76
Contacteer:

Re: Hulpmiddelen met het geven van medicatie

Berichtdoor manoe76 » za 14 apr 2012, 20:38

Hey Marthe,

Die tweede ken ik niet, maar easypil wordt vaak wel goed geaccepteerd. Maar er zijn natuurlijk katten die echt elk pilletje overal tussenuit halen en gewoon uitspugen. Maar wij hebben 'm ook op de plank staan en vaak met succes meegegeven.
Wat misschien ook een goede tip is: als je DA je kat clavubactin voor wil schrijven (breedspectrum antibiotica wat veel wordt ingezet) kan je ook clavaceptin nemen. Ietsje duurder, maar echt een stuk smakelijker voor katten. Wij hebben het een keer speciaal besteld voor een kat en sindsdien standaard op de plank voor onze moeilijke pilleneters...

Die laatste tip vind ik echt een goeie trouwens! Katten hebben het echt zo door en duiken al weg als het medicijnkastje open gaat. Dus good_sm
Afbeelding

jzocchi

Berichtdoor jzocchi » za 14 apr 2012, 21:17

Dat is inderdaad heel handig. Ik doe het zelf met die staafjes van vitakraft. Werkt eigenlijk hetzelfde want die staafjes zijn ook heel kneedbaar. Zo geef ik de wormenpilletjes bij alledrie mijn katten.

Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje
Groetjes,
Jolanda, Max, Balou en Catootje

zenga13

Berichtdoor zenga13 » za 14 apr 2012, 22:32

Ik gebruik ook altijd die Easypill, werkt perfect.. Ze eten de pilletjes als snoepjes great_sm
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » za 14 apr 2012, 22:38

Fijn om te weten Chantal en Manoe! Ik had al op internet gezocht naar ervaringen van mensen, maar kon niet echt wat vinden.

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » zo 15 apr 2012, 11:18

Ik gebruik een pillenschieter, de dierenarts had me dit eens meegegeven
en dit is een zeer hndige oplossing.Ik houd de kat vast en open het mondje
en mijn man schiet het pilletje erin ,lukt altijd.
Groetjes Hildeke

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 15 apr 2012, 19:13

Hoi Marthe en Manoe
wat goed ,ik had hier nog nooit van gehoord Ja ze zijn inderdaad super slim die katten.de poezen pil vind ik ook vaak op diverse plekjes netjes uitgespugd terug ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

geertje

Berichtdoor geertje » zo 15 apr 2012, 21:21

Goede tip Marthe!
Een huis zonder katten is als een aquarium zonder vissen..

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » ma 16 apr 2012, 16:06

Goeie tip, bij de volgende pillenronde (hopelijk even iet...) koop ik direct Easypill!
Afbeelding

Terug naar “Medicijnen”