Medicijnen/zalfjes in voorraad

Kegi

Medicijnen/zalfjes in voorraad

Berichtdoor Kegi » za 22 sep 2012, 13:34

Hallo

In de topics hier lees ik vaak dat jullie zelf alvast beginnen medicijnen te geven als de poezels ziek zijn. Of zalfjes voor hun huid,...
Als hier iets mis is met Smeagel moet ik direct naar de DA, want heb totaal niets in huis voor hem. Het enigste dat hier te vinden is, is shampoo en producht voor zijn oren en oordruppels voor een oorontsteking.
Nu vroeg ik mij af of jullie medicijnen/zalfjes standaard in huis hebben? Zijn er dingen waar jullie van zeggen, dat moet je toch zeker in huis hebben?

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Medicijnen/zalfjes in voorraad

Berichtdoor Clemmetje » za 22 sep 2012, 14:23

Ik heb inderdaad altijd wel wat dingen in huis.
Niet alles is inderdaad vrij verkrijgbaar maar bij jullie al meer dan bij ons volgens mij.
Er ligt bij mij altijd finidiar in de la, teststrips om urine te testen op blaasontsteking, calendulazalf, en voor Joy heb ik dexamethason liggen om te spuiten als ze weer last heeft van haar allergie.
Soms heb ik wat AB over en dan bewaar ik dat.
Je moet maar eens kijken op de diverse sites waar ze diermedicatie verkopen.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 22 sep 2012, 16:43

Ja, het is inderdaad wel handig om dingen in huis te hebben, maar je moet natuurlijk wel weten wat je doet. Zomaar gaan dokteren met dingen als antibiotica of oorzalven is niet altijd even verstandig. Het is natuurlijk wel altijd handig als een van je dieren ergens vaak last van heeft om dat de dingen die nodig zijn in huis te hebben zodat je een behandeling in kan zetten.
Afbeelding

jsphynx

Berichtdoor jsphynx » za 22 sep 2012, 18:16

Hier meestal ook wel wat dingetjes in huis, zeker toen Sambal mijn zware hcmer nog leefde was dat regelmatig nodig ook.
Als je de beste plek in huis wilt, moet je de kat verplaatsen...
Groetjes Marjolein

Babsiej

Berichtdoor Babsiej » za 22 sep 2012, 18:21

Hier ook veel op voorraad..

AB heb ik standaard in huis, zithromax, net als prednison, pijnstillers, koortsverlagers, injectiespuitjes, finidiar inderdaad. Zowel voor hond als voor kat.

Nu is het bij mij ook zo, als ik doorgeef wat de klachten zijn dan kan ik over het algemeen gewoon middeltje ophalen bij de dierenarts. Tenzij het natuurlijk complex is.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 22 sep 2012, 18:26

Hoi Hoi
hier ook veel in huis ,Denk dat dat komt omdat de meeste die veel in huis hebben fokken ,De DA weet dan ook hoe wij met de dieren omgaan ,
We zelf al doordat je vaak dieren ziek gehad hebt weten wat ze moeten hebben ,Denk niet dat ze dat doen met een liefhebber ,
Jij hebt ook al oor dingen in huis ,dan weet jou DA ook wel ,dat jij weet wanneer ze dat hebben ?
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

tijgerhofjes

Berichtdoor tijgerhofjes » zo 23 sep 2012, 19:59

Hier alleen finidiar in huis.
Groetjes van Stella, Bitch, Bonny, Reetje, Lou, Bimbo, Faylinn.

Terug naar “Medicijnen”