Tritrichomonas

peggy72

Tritrichomonas

Berichtdoor peggy72 » ma 30 dec 2013, 22:32

Vandaag was ik Dovital in Millingen ad Rijn. Daar kwam ik in gesprek met de eigenaar die zelf werkt aan de universiteit.

Ik ging daar een fles duo kruidenelixer ophalen voor de zwerfkatjes. En zodoende kwamen we op katten de tritrichomonas....chlymidia enz.

Wij hebben voor Ollie redelijk veel moeite moeten doen om aan ronazidol te komen....het moest speciaal bij de universiteit in Utrecht vandaan komen.....daar kreeg ik 2 flesjes voor die je zelf moet mixen......maar 30 dagen houdbaar is....smerig qua smaak is en in de aanschaf niet echt goedkoop.

Nu begreep ik van deze meneer dat er een geregistreerd medicijn is, ook ronazidol voor honden en katten....maar niet in Nederland vrij verkocht mag worden. En het belangrijkste het is in tablet vorm. Woon je zoals ik in Duitsland mag ik het gewoon bestellen en je krijgt dan een maanddosis voor 12.50 .....een fractie van wat ronazidol in nederland kost.

Daarnaast wordt er bij duiven Citromed ingezet tegen deze flagaat. Citromed is een natuurprodukt gemaakt van grapefruitzaad. Dit kun je door het drinkwater mengen en dood binnen een uur het grootste gedeelte van de aanwezige flagaten.

Nu had ik al vaker van citromed gehoord in de behandeling tegen FIP. Maar voorheen was het niet vrij verkrijgbaar in Europa. Dus ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit product gebruikt hebben ?

ook testen voor chlamydia voor honden en katten verkoopt deze meneer zodat je zelf kunt testen.

ik was een beetje verbaast.....Duitsland is nog strenger dan Nederland als het op medicijnen aankomt.

ClioCleo
Contacteer:

Re: Tritrichomonas

Berichtdoor ClioCleo » ma 30 dec 2013, 23:19

Ga dit even volgen.. Dex heeft hier een half jaar geleden tritri gehad en ik had pillen voor hem (ronazidol) echt belachelijk duur.. ik weet niet meer precies, maar volgens mij was het 45 of 65 euro. Maar goed, het werkte. Een bevriende cattery had er ook last van en heeft haar 3 poezen 4x een kuur moeten geven... tel uit de DA zijn winst ohmy_sm

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 31 dec 2013, 01:51

Peggy je bent super dat je deze info weer deelt. Wie weet kun je mensen helpen met je tip en kunnen Nederlanders het voortaan in Duitsland bestellen. Gezien het best nog wel eens voorkomt dat katten tri hebben. Zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt maar je weet maar nooit!
En gelukkig heb jij je voorraad ook weer in huis voor je zwerf katjes!
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 31 dec 2013, 11:26

Goed dat je dit met ons deelt Peggy.
Kunnen wij als Nederlanders dit middel ook in Duitsland bestellen?
Groetjes Clem
Afbeelding

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 31 dec 2013, 11:34

Clem je kunt het eventueel bij mij laten bezorgen, dan kan ik het in een envelop doorsturen naar NL. En het is niet zo gek ver uit de buurt dus ophalen kan ik ook

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 31 dec 2013, 13:28

Peggy je bent een topper! Met al je raad, advies en hulp. Niet alleen voor je eigen lieverds maar ook voor iedereen hier op het forum. Kei lief!

peggy72

Berichtdoor peggy72 » di 31 dec 2013, 14:41

Dank je Yaella.........maar volgens mij is dit een forum met alleen maar toppers.

Hoe iedereen hier elkaar helpt vindt ik alleen maar geweldig en ongekend. dry_sm

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 31 dec 2013, 14:57

Dit is inderdaad een van de grote pluspunten van dit
toppersforum , je krijgt hier raad van mensen met
pakken ervaring en delen deze raad met de grootste
liefde cheerleader_sm cheerleader_sm cheerleader_sm
Groetjes Hildeke

Yaella

Berichtdoor Yaella » di 31 dec 2013, 16:32

Juist dat klopt maar mag best eens gezegd worden toch! Helpen adviseren zo mooi op dit forum. Maar nog mooier om het af en toe eens tegen iemand te zeggen dat hij/zij een topper is! En dat ben jij gewoon[FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » di 31 dec 2013, 19:51

Hoi Peggy
DANK je wel SUPER dat je het deelt zoals altijd ;)
gelukkig hebben wij het nog nooit gehad maar wie weet komen we ook aan de beurt ,,

Idioot toch die prijsverschillen overal ;(
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Medicijnen”