"patientjes" gezocht... alleen nog paardjes!!

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

"patientjes" gezocht

Berichtdoor Clemmetje » vr 27 jan 2012, 00:04

Tja ik kan haar nu niet vervoeren maar heb een trekpaard met mok
het welbekende probleem bij deze koudbloeden.
Als ze hier nou eens iets voor vonden zou super zijn.

groetjes an
Wat leuk An dat wist ik niet. Vertel er eens wat meer over en een foto natuurlijk.
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Re: "patientjes" gezocht

Berichtdoor manoe76 » vr 27 jan 2012, 00:07

Tja ik kan haar nu niet vervoeren maar heb een trekpaard met mok
het welbekende probleem bij deze koudbloeden.
Als ze hier nou eens iets voor vonden zou super zijn.

groetjes an
Ik ga heel goed mijn oren open houden bij de paarden lessen An, wie weet dat ik wat tips kan krijgen die jouw trekpaard zouden kunnen helpen. En eens met Clem, heb je foto's???
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

"patientjes" gezocht

Berichtdoor Clemmetje » vr 27 jan 2012, 00:21

Hier ook zo nu en dan mok. Blijft iets wat lastig te behandelen is. Laatste tijd zinkzalf gebruikt en dat ging redelijk goed.
Groetjes Clem
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 jan 2012, 00:00

Verder dacht ik dat het misschien interessant is om wat info te plaatsen over ehbo en homeopathie, wat je dus zelf kan toepassen bij je diertjes als het nodig is. Maar ben benieuwd of daar interesse voor is, want dan moet ik wel even wat tekstjes schrijven en samenvoegen om het bruikbaar te maken. Dus als jullie het leuk vinden om daar wat info over te krijgen hoor ik het graag en dan ga ik even aan de slag.

Groetjes Manoe
Hee Manoe,
lijkt mij heel interessant daar wat meer over te lezen. Heb een DA die 'normaal' werkt maar ook vaak met homeopathie en vond het altijd al erg interessant...dus wat mij betreft graag.
Groetjes Miranda

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » zo 29 jan 2012, 00:19

Hoi Manoe
Heel erg leuk om al je ervaringen te lezen ;)) TOPPIE!!!!!!kom maar op ,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 29 jan 2012, 00:27

Leuk! Ik zal er morgen eens even voor gaan zitten! Er zijn ook wat middelen die helpen bij verdriet, dus als er een vriendje wegvalt bijvoorbeeld.

Leuk Miranda dat je DA ook dingen met homeopathie doet! Veel DA's staan er echt niet voor open, maar gelukkig zijn er ook DA's die wel begrijpen dat het echt wel zijn nut heeft!
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 jan 2012, 00:34

Ja daarom is ze ook zo top...mag echt m'n handen dichtknijpen met mijn DA.
Ze doet gewoon "normale" dingen maar haar interesse ligt ook heel erg bij homeo en als mensen er open voor staan is ze daar ook heel enthousiast over.
Maar verder heeft ze ook interesse in van alles hoor...had ooit ratjes en ze zei eerlijk dat is niet mijn specialiteit maar dan gaat ze zich helemaal inlezen en blij als ik er mailtjes over stuurde.
Toen moest ik een ratje nog heel jong in laten slapen en vroeg ze of zij autopsie mocht doen om er weer van te leren...kijk dat vind ik dan weer super.
Daarna ook gewoon keurig een kaartje gekregen met sterkte met verlies etc. en hele uitleg wat zij had gevonden...dat vind ik klasse.
Een vriendin van me was er laatst en ze zegt tegen onze DA...Miran heeft ook weer wat nieuws voor je erbij hoor...die heeft zo'n naakt ding...DA al helemaal happy van oooh die zijn zo leuk, geweldig, bla bla.
Dus volgens mij kan ze niet wachten tot ik met Lola kom hahaha.
Was van plan heeeel lang over te slaan, buiten entingen enzo om dan...maar kan niet anders zeggen dan top DA...al had ik dat volgens mij al 3x gezegd nu haha.

Maar al jou bevindingen betreft homeopathie lees ik in ieder geval erg graag hoor!!!
Ook voor de hondjes, heb mijn herder al wel eens op de bach rescue gehad en mooie vind ik, dieren en kindertjes liegen niet en zie je dus dat het echt wat kan doen...niet altijd maar met normale medicatie ook niet altijd dus die staan gelijk voor mij.
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 29 jan 2012, 00:45

Je mag zeker in je handen knijpen met je DA!! Eentje die open staat voor alles en zich inleest in dingen en echt oprecht betrokken is, die zijn speciaal! Ik merk ook dat de dierenarts waar ik voor werk steeds meer open begint te staan voor homeopathie en dat vind ik erg leuk. Hij stond er al wel open voor, maar wist er eigenlijk niks van. Nog steeds niet echt, maar laatst zei hij ineens tegen een client dat ik misschien wel wat voor haar hond kon betekenen... Mijn oren klapperde een beetje ;-) En met bepaalde problemen waar de reguliere geneeskunde weinig mee kan, dan zegt hij ook wel dat dat misschien wel wat voor mij is (dementie bijvoorbeeld) dus dat is wel heel leuk.

En wat je zegt... een dier liegt niet, net als een kind. Bij volwassen mensen kan je nog zeggen dat het door een soort placebo effect komt (wat soms ook echt zo is) maar daar hebben dieren geen last van. En als je dan dieren met emotionele problemen op ziet knappen met homeopathie, dat is echt prachtig!
En mijn neefje, last van astma... dus ik zei tegen mijn zusje: ga naar een homeopaat! (staat te dicht bij, dus daar begin ik zelf niet aan) Heeft ze gedaan en hij heeft tot nogtoe geen last meer en hij zat echt aan zware medicijnen. Is toch prachtig!
En qua ehbo kan het ook zo veel doen! Mijn collega heeft een ehbo setje gekocht en daar al dankbaar gebruik van gemaakt voor haar meisjes. En ik zelf ook!

Maar ga er morgen even voor zitten om een bruikbaar bestand in elkaar te zetten!
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 jan 2012, 00:56

Ja ik ben ook helemaal voor hoor.
Zowel bij de kinders als bij de dieren...is toch allemaal milder dan de 'reguliere bagger' die er vaak in/op gaat.
Mijn jongste had vroeger veel eczeem, ga je naar de dermatoloog krijg je meteen zalf mee dat als je de bijsluiter leest je het er niet eens meer op durft te smeren, kijk uit met de dunne huid daar en daar...maar ja die dermatologen zien de hele dag zulke 'zware gevallen' dat ze meteen maar een paardenmiddel in lijken te zetten...zal misschien helpen maar die jongen was toen 1 a 2 jaar oud.
Uiteindelijk doet hij het prima op de nivea dus ook geen homeopathie maar wandel hier vaak 'de tuinen' in en heb een vriendin die bij Bio Herba werkt en daar ook bijna alles van weet...alleen dan weer niet voor dieren, dus als jij daar een aanvulling voor hebt dan heb je in ieder geval al 1 'lees-fan' haha.

Mijn DA is heel erg voor, toen ik dat hoorde (was voor ik bij haar zat) gaf dat voor mij al een pluspunt om eens bij haar te gaan kijken.
Dat samen met uiteraard haar karakter en betrokkenheid maakte voor mij definitief van ja, dit is mijn type DA...vind immers dat je toch een soort 'klik' moet hebben.

Heb ook een tijdje een konijntje hier gehad die EC had...lang verhaal hoe of wat die hier kwam maar maanden voor gezorgd.
Daar ging mijn DA ook helemaal in mee...ze wilde helpen zolang dierwaardig en vlak voor ik de beslissing nam zei ze ook...heeft geen nut, stop ermee...daarna ook mee gestopt maar gewoon super dat ze zo meedacht en wilde helpen.
Dan kun je denken zijn haar inkomsten maar mijn York heeft al 3 hesenbloedingen gehad, dan bel ik haar en zegt ze je mag langs komen maar heeft geen zin want zo en zo...ze kan ook denken dat is weer kassa...en dat heeft ze totaal niet...ja, dat maakt je bijzonder vind ik..toch.
Groetjes Miranda

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 jan 2012, 00:57

btw...dat is toch enorm kicken ook als het jou ding is en je eigen "baas" die er nog niet zo heel veel mee heeft sommige dingen toch bij jou legt..super toch!! Groot compliment naar jezelf of niet dan.
Groetjes Miranda

Terug naar “Homeopathie”