"patientjes" gezocht... alleen nog paardjes!!

manoe76
Contacteer:

Re: "patientjes" gezocht

Berichtdoor manoe76 » zo 29 jan 2012, 01:20

btw...dat is toch enorm kicken ook als het jou ding is en je eigen "baas" die er nog niet zo heel veel mee heeft sommige dingen toch bij jou legt..super toch!! Groot compliment naar jezelf of niet dan.
Ja, dat is zeker heel leuk, ook omdat ik dan merk dat hij vertrouwen heeft in wat ik doe en kan erkennen dat er dingen zijn waar onze "wetenschappers" niks mee kunnen en homeopaten wel. Dus dat kan nog wel tot een leuke samenwerking leiden denk ik!

En ja, DA's die voor de centen gaan, die hebben niet de betrokkenheid die je wilt. We hebben zo'n praktijk bij ons in de buurt en wat je daar soms van hoor... niet te geloven, onzin onderzoeken en vooral niet meedenken... Dan denk je toch dat iemand DA wordt omdat hij/zij van dieren houdt, maar dat blijkt helaas soms toch niet helemaal op te gaan.
Gelukkig gaat dat bij ons niet zo, als dingen onzin zijn dan doen we het niet (tenzij iemand het echt graag wil, maar dan hebben we het wel uitgelegd).

En ja, wat dermatologen betreft... ze hebben niet heel veel meer als paardenmiddelen... dat is echt jammer, want het is aangetoond dat heel veel kindjes eczeem hebben, dat wordt onderdrukt door prednison en dan krijgen ze astma. En toch gebeurt het nog steeds. En dat is een van de regels in de homeopathie: als er een probleem of verstoring in het lichaam is, dan uit zich dat eerst op een niet zo'n gevaarlijke manier (eczeem) en als dat dan onderdrukt word, dan moet het lichaam een andere (en gevaarlijkere) manier vinden om het te uiten (astma) en zo gaat het van kwaad tot erger...

En als het gaat om homeopathie (en ik denk ook bij kruidengeneeskunde), dan maakt het niet zo heel veel uit of het om een dier of een kind of volwassene gaat. Wij maken bijna alleen maar gebruik van humane boeken (dat moeten we dan een beetjezelf vertalen), dus kruiden die voor ons op bepaalde dingen effect hebben zullen ook op onze dieren datzelfde effect hebben. Alleen als het om emoties gaat moet je dus een vertaalslag maken (soms wel heel lastig hoor, want ja, we weten niet wat onze dieren denken of voelen..)

Maar super leuk dat je ook zo enthousiast bent!!
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 jan 2012, 02:27

Ja bij de gewone dokoren hoef je niet aan te komen met homeopathie (die schieten meteen in de stress) en de meeste DA dus ook.
Vind zelf het mooie eraan dat je het effect zo goed juist bij dieren en kinderen kan zien...werkt het niet zullen ze er ook niet op reageren, werkt het wel lieger ze er niet om.
En niet alles werkt, moet ook niet te hocuspocus worden ofzo maar kijk ook vaak op de site 'oma weet raad' en daar staan echt vaak tips bij dat je denkt ja...zo ging het vroeger zonder alle luxe en hulpmiddelen maar die werken vaak wel beter.

Vaak veroorzaakt de 'normale medicatie' vaak weer een hoop bijwerkingen.
Mijn oudste zoon had heel veel oorontsteking, diverse keren aan geopereerd want ja, dat was beter he, kon zo niet.
Gingen we vorig jaar (hij is nu 13) naar kno arts omdat hij weer zo slecht hoorde...heeft hij dus door alle operaties nu een soort beschadigd trommelvlies waardoor zijn gehoor wat minder is.
Maar 1 troost, is normale aanleg en stel dat hij op zijn 68ste toe zou zijn aan gehoorapparaat kan dit nu dan misschien op zijn 58 zijn....pardon????
En daarmee ga je naar huis maar geen enkele arts die vooraf zei dat alle keren buisjes dit tot gevolg kon hebben...ggggrrr...word je toch niet goed van.
Dus ja, ben steeds meer voorstander van de 'natuurlijkere' dingen...ieder geval om die eerst te proberen en daarna pas andere dingen.
En als je AB nodig hebt oke hoor, daar kan ik in komen en is dan niet anders...als je die nodig hebt wil je ook vaak wel om van de pijn af te komen maar alle ziekenhuisbezoeken met mijn brokkenpiloten kids zet je wel aan het denken.
En ook bij de gemiddelde DA, is allemaal zo snel kom maar even en met een enorme rekening de deur weer uit.
Toen mijn York weer een hersenbloeding had gilde hij ook opeens hard...ik weer zorgen dus weer DA bellen...maar ze is zo gegroeid dat ze er meerdere DA's bij heeft.
Die andere zegt dus kom maar even langs, kan ook in z'n rug zitten...ik er toch maar heen, pillen mee, etc.
Kom ik later voor gewoon enten weer bij m'n eigen DA zegt ze ooh je had pillen gehad, en??...werkte niet he???...dus ik zeg nee, zegt ze zei ik toch al dus ik moest lachen en zeg ja je hebt weer gelijk...
Dat was dus 1 van haar eigen DA's maar je zag dat ze het niet zo kon waarderen...alhoewel ik er zelf voor koos natuurlijk...en dat maakt haar ook zo leuk haha.
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 29 jan 2012, 10:17

Jee wat vervelend zeg van je zoon! En dat kunnen ze je dan zo lekker noonchalant even melden he... Echt onbegrijpelijk! En dan wordt je met zo'n mededeling gewoon naar huis gestuurd en er is niks wat je kan doen...

Ja, die tips uit grootmoeders tijd zijn vaak heel bruikbaar. Simpel, goedkoop en onschadelijk! Er wordt nog steeds te makkelijk naar chemische middelen gegrepen en vaak uit een soort van preventief oogpunt en totaal overbodig! Je lichaam kan echt een heleboel zelf oplossen zonder al die pillen.

En wat je zegt, dieren en kinderen reageren heel snel, of gewoon niet. En dan weet je ook gewoon of je goed zit met een middel.
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 29 jan 2012, 17:08

[quote="manoe76"]Ja, die tips uit grootmoeders tijd zijn vaak heel bruikbaar. Simpel, goedkoop en onschadelijk! Er wordt nog steeds te makkelijk naar chemische middelen gegrepen en vaak uit een soort van preventief oogpunt en totaal overbodig! Je lichaam kan echt een heleboel zelf oplossen zonder al die pillen.quote]

Precies zo zie ik dat ook altijd. Zijn een hoop dingen waarbij je gewoon naar de paardenmiddelen moet grijpen soms maar bij kleinere dingen doe ik het ook liever via de natuurlijke weg.

Zou mij dan idd wel leuk lijken een lijstje te hebben waarin staat voor dat kun je dat nemen, etc.
Zoals je nu een pleisters, paracetamol, etc. in je kastje hebt liggen en dan een ehbo lijstje homeopathie ;-)
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Re: "patientjes" gezocht... alleen nog paardjes!!

Berichtdoor manoe76 » wo 01 feb 2012, 21:48

Bedankt voor alle reacties en aanmeldingen!!! Hopelijk kunnen we ze allemaal helpen!!

Alleen nog op zoek naar paardjes dus (maar misschien een ander forum ;-0 )
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 01 feb 2012, 22:16

Ik had je graag geholpen maar is te inspannend voor mij
doe een oproepje op MP of op bokt.nl of trekpaarden.eu of trekpaardenforum.nl en het paardenrusthuis bij jullie in de buurt

succes an

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 01 feb 2012, 22:32

Dank je An, ik weet dat het voor jou geen optie is nu, maar wel lief dat je er aan denkt. Ik ga zeker dat rusthuis eens benaderen, zal er dit weekend eens een mailtje aan sturen. En die andere sites zal ik ook eens bezoeken en een oproepje plaatsen. Het is altijd lastig hoor met paarden, katten ook wel, maar dat lukt nog wel. Maar je paard inladen en naar Amersfoort rijden is toch een opgave en begrijpelijk.... Maar we zullen zien, anders wordt het gewoon theorie, is ook leuk!
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » wo 01 feb 2012, 23:07

Er zijn veel paarden met zomerexzeem wie weet kan je daar wat voor doen
een oproepje plaatsen

groetjes An

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 01 feb 2012, 23:46

Ja, dat is inderdaad een groot probleem bij de paardjes.... Zal het in de oproep verwerken (stimuleert misschien), bedankt voor de tips!
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » za 04 feb 2012, 13:14

Heb je al een paardje gevonden Manoe?
Groetjes Miranda

Terug naar “Homeopathie”