"patientjes" gezocht... alleen nog paardjes!!

manoe76
Contacteer:

Re: "patientjes" gezocht... alleen nog paardjes!!

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 16:47

Hoi Miranda,

Nee, helaas nog niet... Blijft lastig altijd helaas. Maar gelukkig ben ik vorig jaar voor mijn stage bij een aantal paardjes geweest, dus heb er wel wat van meegekregen! Zijn toch weer anders dan honden en katten... Maar wie weet...

Groetjes Manoe
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » za 04 feb 2012, 22:07

Ja ik kan je aan hondjes helpen en een poezel, meer heb ik hier momenteel even niet lopen smile_sm
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 22:15

Dank je wel Miranda! Maar helaas nog maar 1 kattenles en dan vooral paardjes (qua patientenbehandeling...) Moet zeggen dat ik zelf ook meer met honden en katten heb. Heb vroeger wel lang paard gereden, maar doe er nu niks meer mee en hier in de buurt wil ik er ook eigenlijk niks mee te maken hebben... wordt alleen maar heel verdrietig als ik die paardjes net niet 24/7 op stal zie staan... ik geloof niet dat ik veel klanten zal krijgen als ik me op paarden zou richten :-) ja, alleen die paar die het wel snappen... Maar ja, vind die maar in de omgeving van Amsterdam....
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » za 04 feb 2012, 22:33

Haha, A'dam is niet echt bosrijke omgeving nee...kom je niet zo heel snel paardjes tegen.
Wel genoeg honden en katten die er diep triest genoeg bij zitten natuurlijk...maar ja, mensen die voor die manier kiezen (rottig dieren houden) zullen jou ook niet benaderen nee...
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 22:46

Nou, hier ook maneges zat hoor... en dat is pas echt diep triest... arme paardjes mogen een lesje per dag in het rond lopen en dan weer terug op stal... We hebben hier wel het amsterdamse bos en de hondeneigenaren in amstelveen gaan daar gelukkig wel veel naartoe, of naar het strand... maar mensen die hun dieren geen goede leefomstandigheden bieden kan ik zowiezo niet helpen... Ik geloof dat wij bij de eerste les al te horen kregen dat de leefomstandigheden goed moeten zijn en als eerste aangepast indien nodig. Als die niet goed zijn kan je erin stoppen wat je wilt, maar zal niet werken...
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » za 04 feb 2012, 23:45

Nee precies...als mensen eigenlijk niet willen kun je niks doen.
En die paardjes is idd zo zielig ja...lopen uit zichzelf al het standaard rondje en weten al bijna precies bij A moet ik in draf, etc.
Net als de ezeltjes en paardjes in de pretparken...
cray2_sm
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 04 feb 2012, 23:53

Ja, vind ik echt zo zielig, kan dan eigenlijk al niet meer normaal met zulke mensen praten... Tja, als ze snappen dat het anders moet wel, maar als ze denken dat het normaal is... nee, dan heb ik er echt te veel moeite mee om aardig te blijven... Met honden en katten eigenaren heb je dat helaas ook natuurlijk, maar volgens mij met paardjes net iets meer. Paardjes worden toch als instrument om mee te sporten gezien en minder als huisdier... Tja, ben bang dat ik nog wel wat klantjes mis ga lopen hierdoor, maar ga echt geen dingen doen waar ik niet achter sta... Iedereen kan fouten maken en zie ook veel nare dingen die uit onwetendheid komen, maar dan kan je er wat mee. Als mensen denken dat het zo moet en normaal is...tja, dan ben ik uitgepraat....Heel triest voor die beestjes, maar tot sommige mensen kan je toch niet doordringen.
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 05 feb 2012, 11:44

Ja precies maar super dat je achter je eigen idee blijft staan.
En lijkt mij ook wel de uitdaging om uiteindelijk mensen zo ver te krijgen om het toch anders te gaan doen...is een dubbele winst dan.
Maar wel een lastige, zoveel mensen die denken en vinden dat ze het prima doen.
Ooit via een kennis van een vriendin van mij die haar hondje uit de plassen dronk buiten, zegt mn vriendin joh doe dat nou niet ze heeft toch schoon water thuis, zegt die driet nee ze krijgt binnen geen water dan is de hele vloer nat en plast ze zoveel surprised_sm
Wilde haar serieus aan gaan geven (waren wel meer achterlijke dingen) maar toen had ze het hondje alweer weg gedaan... dat soort mensen moeten gewoon een dieren houden verbod krijgen maar ja...Nederland he...
Groetjes Miranda

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » zo 05 feb 2012, 12:09

Ja, dat soort mensen zouden geen dieren mogen hebben! Niet te geloven hoe sommige mensen zijn... Ze nemen een dier zonder er van tevoren over na te denken wat het allemaal met zich mee brengt... Vinden het dan raar dat hun pupje niet zindelijk is of zo...

Ja, als je mensen wel zover kan krijgen dingen te verbeteren is dat super natuurlijk! Maar bij sommige mensen hoef je er niet eens aan te beginnen, die staan toch nergens open voor. Dan richt ik mijn energie liever op de mensen die wel het beste met hun dier voor hebben en open staan voor andere ideeen... Maar het maakt me soms wel kwaad hoor. Dan denk ik: neem dan geen dier als je er niet goed voor wil of kan zorgen.... Maar goed...
Afbeelding

Milo

Berichtdoor Milo » zo 05 feb 2012, 15:37

We hebben in ieder geval nu ook het '144 red een dier' (zo was die toch?) dus kijken of dat wat zal schelen.
De idioten blijven er natuurlijk altijd maar zolang daar geen flinke straffen voor komen zal dat nog volop aanhouden...maar ja, waar wel een wetgeving voor is (moorden, etc.) gaat ook nog gewoon door dus tja..
En dan wat betreft dieren nog gebeurd wat je niet ziet of weet...
Als mensen al zo ziek in hun kop zijn om hun eigen kinderen jaren op te sluiten in kelders of badkamers zal er onder de dieren ook genoeg leed zijn.
Heb een tijdje een konijntje verzorgd en nauw contact met een vrouw van een konijnenopvang...als je die verhalen hoort wat er daar binnen komt draait je maag echt 3x om...
Groetjes Miranda

Terug naar “Homeopathie”