Wat kan homeopathie allemaal voor onze diertjes betekenen

manoe76
Contacteer:

Wat kan homeopathie allemaal voor onze diertjes betekenen

Berichtdoor manoe76 » vr 20 jan 2012, 19:13

Hoi allemaal,

Naar aanleiding van mijn oproepjes hier wil ik graag wat casussen met jullie delen van dieren die wij met homeopathie geholpen hebben. Veel mensen zijn niet echt bekend met homeopathie, hebben er wel eens van gehoord, maar weten niet echt hoe het echt werkt.

Om te beginnen kijken wij naar het hele dier, naar het dier als individu (dus niet zoals in de reguliere geneeskunde alleen naar het symptoom waar je voor komt). Wij behandelen dus ook het hele individu. Klassieke homeopathie gaat ervan uit dat als er klachten of problemen zijn, dit komt door een verstoring in het lichaam. Zo'n verstoring komt heel vaak door een emotionele gebeurtenissen in het nu of in het verleden (kan echt al lang geleden zijn). Zo'n verstoring kan zich uiten in gedragsveranderingen, maar ook in fysieke klachten. Doel van de homeopathie is om deze verstoring op te lossen waardoor het lichaam zichzelf weer kan gaan genezen. Het middel stimuleert dus het lichaam om zichzelf te herstellen.

Omdat wij naar het hele dier kijken is een consult altijd heel uitgebreid, we vragen alles na: karakter, vreemde of bijzondere eigenschappen, voedselvoorkeuren, fysieke problemen, mogelijke oorzaken etc.

Als het consult volledig is afgenomen gaan we de casus analyseren en gaan we "symptomen" benoemen. Voor ons zijn dus niet alleen de fysieke klachten een symptoom, maar ook de andere dingen die het dier bijzonder maken of wat apart is voor een dier om te doen. Alle symptomen zetten we in een speciaal programma (of handmatig met een boek) en daar komen dan middelen uit die met de symptomen overeen komen. Dit heet de repertorisatie. Aan de hand daarvan gaan we op zoek naar het middel wat het best overeenkomt met het dier. De meeste homeopathische middelen zijn heel uitgebreid beschreven en als je het leest is het net alsof je over een mens/dier leest.
Als we het middel gevonden hebben wordt het dier daarmee behandelt. Het is dan heel belangrijk dat er goed contact is tussen (aankomend) homeopaat en eigenaar. We willen dan ook weer alles weten. Zijn er veranderingen in de klachten waar het dier voor kwam, zijn er veranderingen in gedrag, laat het dier dingen zien die de eigenaar niet van het dier gewend is.... dit zijn allemaal aanwijzingen of je goed zit met het middel of dat je misschien juist in een andere hoek moet zoeken.

Om het wat duidelijker te maken heb ik 2 casussen toegevoegd in een apart bestand. Het eerste bestand "Werkstuk Dirkje" is een werkstuk dat ik vorig jaar heb gemaakt. Wij moesten voor dit werkstuk een consult afnemen, volledig uitwerken en behandelen. Ik ben hiervoor naar mijn schoonzusje gegaan omdat haar hond bijzonder hysterisch gedrag vertoonde. In het werkstuk staat verder niet het vervolg, maar gelukkig is Dirkje een stuk rustiger geworden van het middel dat we gegeven worden.
De 2e casus is van een poesje dat zichzelf helemaal kaal likte. Dit werd heel duidelijk veroorzaakt door emotionele problemen. Na de behandeling groeide haar haren weer langzaam terug en werd zij ook zekerder van zichzelf.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen...
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Re: Wat kan homeopathie allemaal voor onze diertjes betekenen

Berichtdoor manoe76 » vr 20 jan 2012, 19:14

Ehhm.... lukt niet om de bestanden toe te voegen.... ik stuur even een pb'tje om te kijken hoe dit kan... anders kan ik de bestanden ook per mail doorsturen aan diegene die het leuk vinden om te lezen...
Afbeelding

asielkat

Berichtdoor asielkat » vr 20 jan 2012, 19:16

nou ik ben wel nieuwsgierig hoor

groetjes an

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 20 jan 2012, 19:17

Haha... heb een pm'tje gestuurd, hoop dat ik het hier kan toevoegen, anders stuur ik je wel een mail...
Afbeelding

isis

Berichtdoor isis » vr 20 jan 2012, 21:21

Ik zou graag een mailtje ontvangen als het kan

Tanja
Contacteer:

Berichtdoor Tanja » vr 20 jan 2012, 21:23

Interessant Manoe, ik wil er wel meer over lezen.
Groetjes van Tanja

Cattery Thisabor
Siamezen en Oosters Korthaar
http://www.thisabor.nl

Wil ik er iets mee? Moet ik er iets mee?

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » vr 20 jan 2012, 21:26

Hoi hoi,

Heb een pb'tje aan patrick gestuurd en hoop dat ik de documenten hier op het forum toe kan voegen, maar je kan mij ook een pb'tje sturen met je e-mail adres en dan stuur ik de documenten door... Leuk dat jullie het interessant vinden!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 21 jan 2012, 18:25

Als het goed is moeten de documenten via deze link te lezen zijn...

http://www.mediafire.com/?fwm3pcl60cr5rk4

http://www.mediafire.com/?eem3ggdrlkjgj1e
Afbeelding

Anunaki
Contacteer:

Berichtdoor Anunaki » za 21 jan 2012, 18:33

Dank je wel ..... het is heel leuk om te lezen ..... strakjes zal ik de 2de eens downloaden ;)
Groetjes, Wendy
Wie met mensen omgaat als pionnen, ziet spoedig dat zijn schaakbord leeg is!
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » za 21 jan 2012, 23:48

Dank je! Het is echt een heel leuk vak en kan zo veel goed doen voor onze diertjes (en voor ons mensen). Hoop zo toch mensen er een beetje bekend mee te maken, voor veel mensen is het maar iets vaags en zweverigs, maar dat is het helemaal niet. En ook helemaal geen geitewollensokken gedoe (wat ook nog vaak gedacht wordt (ook door mij voor ik aan de opleiding begon, moet ik bekennen). Gewoon een eerlijk vak, uitgeoefend door mensen met hart voor dieren en mensen. Wat ik iedereen nog wel wil meegeven, als je een homeopaat zoekt voor je diertjes, zorg dan ajb dat je er een vind die een opleiding heeft en is aangesloten bij een beroepsgroep. Voor Nederland: http://www.bkhd.nl/ voor belgie weet ik het niet. Dan weet je tenminste dat iemand er echt een opleiding voor heeft gevolgd. In Nederland is het (helaas) nog steeds een vrij beroep, wat betekend dat iedereen zich homeopaat mag noemen....
Afbeelding

Terug naar “Homeopathie”