Persoonlijke ervaring met blaasontsteking

manoe76
Contacteer:

Persoonlijke ervaring met blaasontsteking

Berichtdoor manoe76 » di 21 feb 2012, 23:06

Hoi allemaal,

Sommige van jullie hebben mij wel eens gevraagd mijn ervaringen te delen en nou had ik toevallig vannacht zelf een ervaring met homeopathie... En het leuke is, zoals het bij mensen werkt, werkt het dus ook met dieren...

Gisteravond op mijn werk werd ik ineens overvallen door een blaasontsteking. Werd heel snel steeds erger, veel bloed etc. Toen ik in bed lag kon ik natuurlijk niet slapen, elke 5 minuten m'n bed uit, naar de wc... Er zullen hier vast wel wat dames zijn die dit herkennen...
Dus op een gegeven moment dacht ik: Manoe, je hebt een kleine apotheek met homeoapthische middelen, waarom maak je daar geen gebruik van? Dus ik mijn boek erbij (een boek voor dieren, maar er staan veel klinische dingen in en dus ook de acute blaasontsteking). Ik heb direct Aconitum ingenomen, vanwegen het snelle opkomen en omdat ik denk dat het gekomen is door lang in de wind in het vondelpark met de hond van mijn vriendin, 100 x balletje gooien die als snel zeiknat was en mijn handschoen dus ook... Aconitum geeft klachten die opkomen bij vochtig weer, wind, en komt snel op.

Ik weer in bed liggen en hopen maar... binnen 10 minuten was mijn buikpijn weg. Nog 2 keer naar de wc en daarna lekker slapen. Vanmorgen, bijna geen bloed meer en voel me echt een stuk beter!! Ik moet zeggen dat ik zelf een beetje verbaasd was over hoe snel het heeft gewerkt!! En zo snel kan het dus ook werken bij een dier...
Afbeelding

asielkat

Re: Persoonlijke ervaring met blaasontsteking

Berichtdoor asielkat » di 21 feb 2012, 23:37

Zo super
doe mij ook maar zo'n snel werkende apotheek
nee zonder gekheid fijn dat het echt zo snel is aangeslagen en je
naar verhouding weinig last had van de blaasontsteking
want het is altijd flink balen

groetjes an

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 22 feb 2012, 00:05

een blaasontsteking?! ik ken er alles van JAREN MAAR JAREN naar dokters gelopen.
constant antibiotica meerdere malen per jaar , van de antibiotica die ik kreeg , dan ook nog eens vaginale ontstekingen pppffff een visieuze circel telkens en telkens opnieuw!

tot er eens een mevrouw in de apotheek zei , je moet cranberry tabletten nemen ,een veenbes is dit, dat veel zuren bevat en de bacteries in de blaas kunnen niet tegen die zuren en gaan zo via het urineren naar buiten.
dacht ja zeg een veenbes pilleke gaat het hier maken ofwa??!! ppff zal het eens proberen,
en elke dag moet ik het innemen niet mee stoppen zei de mevrouw en ja hoor wonder bij wonder
heb ik nog maar 1 x per jaar een ontstekeng, een hele verbetering met vroeger om de 2 a3 maanden stond ik bij de dokter!
dus natuurrmiddeltjes kunnen helpen

ja een blaasontsteking kan zeer veel energie van je wegnemen pffff ik hoop er ooit toch eens langer dan een jaar vanaf te kunnen zijn

dus bij deze proberen damens! die er last van hebben, cranberry! in belgie noemen ze het uri cran
gr nancy
Afbeelding

Petra
Contacteer:

Berichtdoor Petra » wo 22 feb 2012, 00:25

Off-topic: Ik heb al zo'n 25 jaar last van een prikkelbare darm, ook wel PDS genoemd.
Eigenlijk is daar niet echt wat voor, ik slik s'morgens probiotica en heb van de huisarts iets op recept dat naar mijn idee niet werkt. In de tijden dat ik veel last heb neem ik het maar...

Weet je misschien of er op homepathie gebied wat over gezegd wordt? Ben erg benieuwd!
Afbeelding

Ramses

Berichtdoor Ramses » wo 22 feb 2012, 08:16

ik had deze zomer voor de eerste maal een blaas ontsteking , ik ben naar de apotheek gegaan en daar gaven ze mij
cranberry tabletten wat zeer goed werkte je kan ook cranberry sap kopen in de winkel even goed .

maar het probleem voor mij was dat ik allergisch ben voor cranberry amai wat ben ik daar ziek van geweest , dus naar de huisarts antibiotica zo 1 zakje das alles ja ja ik heb een maand met diaree gezeten amai zeg ik hoop echt dat ik nooit meer een blaas ontsteking krijg .
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » wo 22 feb 2012, 09:19

Wat goed dat je snel verbetering hebt met het homeopathische middel.
Wie weet zijn hier meer mensen mee gegaat.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 22 feb 2012, 10:20

Hoi Manoe
Wat goed';) zeker dat het zo goed heeft geholpen ,,
Zelf ook jaren er last van gehad ,tot blaasspoelingen aan toe ,
en ja de grandberry is SUPER
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 22 feb 2012, 12:55

heb ik ook allemaal gehad die blaasspoelingen pfff als ik eraan teug denk

amai chantal, dit is ook niet alles dat je zoooo gevoelig bent, ocharme!
zo één zakje ken ik heb ik ook allemaal gehad als ik nu echt een zwaar ontsteking heb moet ik antibiotica
hebben hoor dan helpt die cranberry niet , maar het is voor preventief gebruik aan te raden
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 22 feb 2012, 13:39

Off-topic: Ik heb al zo'n 25 jaar last van een prikkelbare darm, ook wel PDS genoemd.
Eigenlijk is daar niet echt wat voor, ik slik s'morgens probiotica en heb van de huisarts iets op recept dat naar mijn idee niet werkt. In de tijden dat ik veel last heb neem ik het maar...

Weet je misschien of er op homepathie gebied wat over gezegd wordt? Ben erg benieuwd!
Hoi Petra,

Ik zou niet zo 123 iets weten wat speciaal bij PDS goed werkt. Maar het zou geen gek idee zijn om een keer naar een homeopaat te gaan. Er zijn zoveel klachten die regulier alleen maar tijdelijk onderdrukt kunnen worden terwijl ze homeopathisch opgelost kunnen worden. In zo'n acuut geval als wat ik had is het heel makkelijk om even snel wat op te zoeken en iets in te nemen, maar bij iets wat al zo lang speelt ligt dat toch anders. Een homeopaat neemt ook evt. andere klachten als je die hebt. En door veel zorgverzekeringen wordt het ook wel vergoed. Als je dat zou willen zou ik wel even op deze site kijken voor een homeopaat
http://www.nvkh.nl/zoek/
Homeopathie is in Nederland nog steeds een vrij beroep (helaas), dus elke jan doedel kan een bordje homeopaat op z'n deur plakken. Homeopaten die aangesloten zijn bij die vereniging die hebben allemaal een opleiding gevolgd en worden ook gecontroleerd. Wil natuurlijk niet perse zeggen dat ze ook goed zijn, maar je hebt in elk geval niet met iemand te maken die zichzelf wat heeft aangeleerd.

En ja, de cranberry's gebruik ik ook. Normaal voel ik de blaasontsteking aankomen en dan ga ik snel aan die pillen en meer drinken, direct naar de wc als ik moet. Maar dit ging echt te snel, daar hielen de cranberry pillen niet meer voor. Dus ik was heel blij dat de aconitum zo goed zijn werk deed. Cantharis is trouwens een homeopathisch middel dat ook heel goed werkt bij blaasontstekingen.
Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » wo 22 feb 2012, 13:55

kan ik dit in belgie vinden? wil dit dan ook wel eens in huis halen?
Afbeelding

Terug naar “Homeopathie”