Ontstoken tandvlees, tandsteen

MaaikeV

Re: Ontstoken tandvlees, tandsteen

Berichtdoor MaaikeV » ma 22 okt 2012, 20:56

dry_sm Ben blij dat ik je kon helpen :D haha
Jaa tis wel veel werk, maar denk dat je je katje er een reuze plezier mee doet, ookal denkt hij in eerste instantie van niet...
Denk aan de worstelingen merry_sm

Laat je even weten hoe het ging? misschien heb je wat tips etc, kan ik altijd gebruiken. Want heb de borstel wel besteld en de kiptandpasta.
Zal ook even laten weten wat mijn bevindingen zijn van de Dentisept :)

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 22 okt 2012, 22:27

Hihi Foei Mar!! Stout baasje ohmy_sm
Als ik een tip mag geven: ga niet gelijk met een tandenborstel aan de gang. Eerst gewoon met je vinger en daarna met een vingerborsteltje. Met tandenborstels heb je veel kans ze pijn te doen, ben er eigenlijk niet zo'n voorstander van. Schiet zelf maar eens uit met je tandenborstel en je snapt waarom ze de 2e keer geen zin meer hebben... Maar het blijft lastig met volwassen dieren. Je zou er eigenlijk als pup/kitten al mee moeten beginnen.
Afbeelding

annelies205

Berichtdoor annelies205 » zo 28 okt 2012, 20:53

Hoi.. Ik ben nieuw op het forum. :-)
Onze 2 sphynxen (bijna 3 en 3 1/2) hebben sinds dit jaar alleen nog hun hoektanden... Ze stonken allebei vreselijk uit hun smoeltje (eerst wel laten schoonmaken, maar dan kon dan om de paar maanden, ook geprobeerd eerst met poetsen, spul door water en spul voor door het voer.. Maar dat schoot ook niet op) t was ook heel erg rood en gevoelig, daarom de keus gemaakt om de kiezen te laten trekken (van phoenix gewoon bij de dierenarts, en van roxie in utrecht vanwege hcm) ik kan eigenlijk wel,zeggen dat ze daar wel van zijn opgeknapt....
Groeten annelies

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 29 okt 2012, 09:33

Hoi
Daar wil ik het liefst nog even mee wachten..
Ik heb nu Dentisept gekocht en 1 keer gegeven, als blikken konden doden erna.. maar Revi is nu ziek, niest en hoest erg veel, dus ben er even mee gestopt. Zometeen eerst naar de DA om te kijken wat er aan de hand id.. dikke amandelen heeft hij ook :( Maar daarna ga ik verder met de Dentisept en toch weer een poging wagen met de tandenborstel.
Dus hopelijk lees je hier snel meer dry_sm

Smigeltje

Berichtdoor Smigeltje » ma 29 okt 2012, 09:41

Smigeltje stinkt ook altijd uit zijn smoeltje... echt een berelucht komt er vrij als hij gaat gapen bad_sm Maar volgens mij is dat een normale kattenlucht nog. Maar ik ga maar alvast dan met tandenborstels in de weer als sommige al met drie jaar tandsteen en ontstoken tandvlees hebben. Beter dat ze dan alvast wennen aan tools in hun bekkie.

Mn kitten is nog goed kneedbaar en Smigeltje is anderhalf en op zich doet hij goed zijn bekkie open met tabletten geven. Ik weet alleen niet of hij een tandenborstel fijn vindt. Vast niet!! mad1_sm Ik heb nog een gigazachte liggen, die kan niet zoveel kwaad doen.

Ik geef ze hier wel dagelijks Smilla toothies: "bijzonder effectieve gebitsverzorgende snacks in hersluitbare vershoudbox. Ontwikkeld door leidende diervoedingsexperts - voor dagelijkse gebitsverzorging. Smilla Toothies zijn bijzonder smakelijke en verteerbare tandverzorgings-snacks voor katten, die in samenwerking met toonaangevende diervoeding-experts volgens de nieuwste stand van de wetenschap werden ontwikkeld.
De bijzondere structuur van het oppervlakte van de kroketten evenals de aanwezige plantenvezels waarborgen een goed schuureffect van de oppervlakte van de tand en ondersteunen zo op een plezierige manier de dagelijkse gebitsverzorging van uw kat."

Klinkt heel mooi, maar of dat nou zal werken? Smigeltje vindt ze echt heel lekker en hij is heeel kieskeurig (hij heeft ook meerder snoepjes gehad en die at hij echt niet), gebruik ze ook voor trainingsnacks, want de ingrediënten spreken me ook wel aan.

Thanks for the wake up call. dry_sm Ik wist wel dat swinkjes gevoelig waren met hun gebit, maar had nog niet echt een aansporing, zolang het nog jong gebitjes zijn, maak je je niet zo'n zorgen, maar ja, voor je het weet ben je te laat en had je eerder moeten ingrijpen.

Succes Maaike met Revi! Hopelijk gaat hij eraan wennen en wordt het niet zon gevecht steeds. Misschien wikkelen in een plaid, want dan kan hij niet zo krabben zodat zn poten niet vrij kunnen komen, echt strak dus inwikkelen en even hem op zijn gemak stellen op je schoot en dan in de houdgreep houden. Misschien een manier?? Ik weet het niet hoor, maar ik probeer mee te denken...

En beterschap!!!
Groetjes, Sharon.

Afbeelding

Nancy

Berichtdoor Nancy » ma 29 okt 2012, 10:04

hoe gaat het momenteel met de tandjes? en is hij nog ziekjes? ocharme heb zo te doen met jullie
dikke dikke knuffel alvast ive_rose_sm
gr nancy
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 29 okt 2012, 11:44

Zo weer terug van de DA
Het kunnen 2 opties zijn bij Revi.
Of allergisch reactie op de Dentisept (veel mensen reageren hier zelf allergisch op) chirurgen voornamelijk.. of
hij heeft gewoon een griepje onder de leden en moet uitzieken.
Hij heeft een injectie gehad, die die allergische reactie dan moet tegen gaan en als hij over ander halve dag weer de oude is, was het een allergische reactie. en anders gewoon uitzieken dus.
Hij eet nog goed, had geen koorts en t niezen is nu al minder.. dus heb mijn twijfels bij de Dentisept.. Maar hierover meer over ander halve dag ;)

Dank je wel voor je info Smigeltje! en dat je zo meedenkt, is altijd fijn dry_sm
En dank je wel Nancy! Revi ligt nu de hele tijd al lekker op schoot bij me, heerlijk :D

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » ma 29 okt 2012, 11:47

Hmm.. dat wist ik niet Maaike dat er vaak allergische reacties zijn op de dentisept... maakt mij ook gelijk minder enthousiast natuurlijk. Heb het hier nog niet gehoord, maar we hebben het ook nog niet zo lang op de plank staan... Hopelijk knapt hij snel op en lukt het je toch om te poetsen...
Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » ma 29 okt 2012, 11:57

Hopelijk is het een allergische reactie en geen verkoudheid.
Verwen je mannetje maar lekker.
Groetjes Clem
Afbeelding

MaaikeV

Berichtdoor MaaikeV » ma 29 okt 2012, 12:13

Ja dat wist ik ook niet hoor Manoe. DA zei ook dat dit recent is ontdekt.
Omdat veel chirurgen het gebruiken om hun handen mee te ontsmetten (in een andere vorm natuurlijk, niet zo plakkerig hihi) kregen zij hier een allergische reactie op..
Dacht ik deel dit gelijk met jullie.
Dus ik hou jullie op de hoogte, hoop ook dat het een reactie was op het medicijn, dan weet ik dat zijn weerstand wel hoog genoeg is tenminste ;)

Dank je wel Clem! Dat verwennen komt zeker goed, ben lekker vrij vandaag en heb al een stukje tartaar klaar liggen voor hem, moet nog even ontdooien smile7_sm wub_sm

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”