Wat zou dit kunnen zijn?

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Berichtdoor Wil » ma 19 nov 2012, 16:13

Jammer dat je niet vandaag kon ,maar gelukkig zit er geen spoed achter ,,,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 20 nov 2012, 17:09

En ben je al bij de DA geweest?
Groetjes Clem
Afbeelding

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 20 nov 2012, 17:51

Kom net thuis, moest na het dierenarts bezoekje meteen even naar mijn moeders huis om Twix medicatie te geven. Mijn moeder is namelijk de hele dag weg, en Twix moet 3x daags medicijnen.
De dierenarts voelde precies wat ik bedoelde bij Lotus, maar kan zo snel ook niet zeggen wat het is. Het zou kunnen dat het een toevallige afwijking is, die nu beter voelbaar is omdat spierweefsel wat af aan het nemen is (door haar leeftijd), maar het zou ook kunnen dat er om een of andere reden nieuw bot aangemaakt kan worden. Dat kan soms zomaar gebeuren, maar ook doordat er een tumor groeit. Zij maakte zich op dit moment nog niet direct heel veel zorgen om Lotus, omdat ze er geen last van lijkt te hebben en er geen veranderingen zijn in bijv. eetgedrag.
Toch laat ik voor de zekerheid volgende week dinsdag een röntgenfoto maken. Dat kon nu helaas niet omdat ze daarvoor een roesje krijgt en dus nuchter moet zijn. Tevens laat ik dan tegelijk een zogenaamde seniorencheck uitvoeren. Daar zat ik al een tijd over na te denken, en dit is wel een mooie gelegenheid om alles ineens te laten uitvoeren. Dan wordt ze lichamelijk onderzocht en wordt er urine en bloed afgenomen om te kijken hoe alles ervoor staat. Lotus komt op mij kerngezond over, ze is ook erg zuinig op zichzelf (favoriete hobby is slapen...), maar het is toch wel geruststellend als ik straks weet of ze ook echt gezond is, of dat er iets gevonden wordt waar behandeling op ingezet moet worden. Je wilt toch dat ze zo lang mogelijk in goede gezondheid bij je mogen blijven toch!

Tilly

Berichtdoor Tilly » di 20 nov 2012, 20:19

Hmmm dat is nog even afwachten dus fingers_sm
Groetjes, Tilly >^.^<

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 20 nov 2012, 21:20

Nog niet veel wijzer dus. Hopelijk komt er niets bijzonders uit de rontgenfoto.

En wat goed dat je zelf een infuus hebt gezet. Is dat met zo grote dikke naald?
Groetjes Clem
Afbeelding

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 21 nov 2012, 20:33

Jammer dat je nog niet veel meer weet...hopelijk geven de foto's meer uitsluitsel, en dan hopelijk natuurlijk dat het niks is. En altijd goed om een seniorencheck te doen, ze kunnen zoveel verborgen houden...
Goed dat je Twix helemaal alleen infuus hebt kunnen geven!
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 21 nov 2012, 20:38

Hoi Marthe
jammer dat je nog niks meer weet ,toch altijd spannend als ze foto's gaan maken wat daar uit gaat komen ,we duimen !!!!
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Marthe
Contacteer:

Berichtdoor Marthe » di 27 nov 2012, 14:11

Na het verdrietige nieuws over Twixje kan ik hier gelukkig goed nieuws melden. Lotus is vandaag naar de dierenarts gegaan voor een röntgenfoto van haar kaak en de seniorencheck. Alles is goed! De "afwijking" in haar kaak is niks bijzonders, er zijn geen gekke dingen te zien qua structuur en vorm. Misschien dat het iets is dat ze altijd al gehad heeft, maar dat nu beter voelbaar is doordat het spierweefsel wat afneemt door de leeftijd. Urinewaarden waren allemaal goed, concentratie was zelfs prima. Bloedonderzoek liet ook geen gekke dingen zien, alleen een iets verhoogde leverwaarde. De dierenarts heeft meteen even snel een echo gemaakt daarvan omdat Loot toch een roesje had, maar op de echo zag de lever er goed en gelijkmatig uit, geen bijzonderheden. De verhoogde waarde is te wijten aan haar leeftijd, ze zien wel vaker dat de lever bij het ouder worden harder moet werken. Het wordt wel in de gaten gehouden, maar verder was ze dik tevreden over hoe Lotus ervoor stond. Dus ik ben blij, over een half uurtje mag ik haar ophalen. Stiekem ook wel een klein beetje benieuwd naar de financiële schade. Maar goed, de wetenschap dat je kat voor zover nu bekend is kerngezond is, is zeker nu onbetaalbaar voor mij.

g.w.

Berichtdoor g.w. » di 27 nov 2012, 14:14

Nou dat is goed nieuws......toch een hele gerust stelling he?
groetjes Gerry

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » di 27 nov 2012, 17:49

Wat fijn dat alles in orde was Marthe. Ik hoop dat de schade een beetje meevalt... maar in elk geval weet je dat ze gezond is en het uitsteeksel niks naars is. Dat is ook wat waard.
Afbeelding

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”