Anariko en Aayla tandjes kwijt

dadelus
Contacteer:

Anariko en Aayla tandjes kwijt

Berichtdoor dadelus » wo 16 okt 2013, 00:34

Vier weken terug waren wij de poezels aan het verzorgen en keek ik naar de tandjes van Aayla en zag dat er eentje schuin stond. Bij nader onderzoek was ze al een tandje kwijt en deze stond niet schuin maar los. Ook Anariko gecontroleerd en ook hij had er eentje kwijt en bij hem en zijn zus was het tandvlees rood. Op naar de dierenarts die al vrij vlug het losstand tandje van Aayla kon trekken. Beiden langdurige ontstekingsremmer gekregen en terug naar huis. Heb alles dagelijks gecontroleerd maar het verbeterde niet echt en terug naar de DA. Deze heeft nog vier tandjes bij Aayla moeten trekken en een bij Anariko die allemaal los stonden. Ook tandplak aangepakt en nu hopelijk met extra ontstekingsremmers terug de goede kant op. Gelukkig waren het enkel de snijtandjes en niet de grote of de hoektanden. Beiden nog slaperig van de verdoving mee naar huis.
Deze middag waren ze terug goed wakker. Anariko iets vlugger want hij werd lichter verdoofd dan ons meisje. Bij haar werden er 4 tandjes getrokken en ze was er al 2 kwijt. Anariko is 1 tandje kwijt.

We hadden niets gemerkt. Geen slechte adem en ook geen probleem tijdens het eten. Het was heel toevallig tijdens hun verzorging toen we hun snoetje proper maakten dat we het gemerkt hebben. Ze hebben ondertussen alweer goed gegeten en ze halen alweer kattekwaad uit, dus dat komt goed.

Marvin echter, die was behoorlijk van zijn melk vandaag, amai. Blazen dat hij deed... We werden een beetje ongerust. Ik denk dat de geur van de DA nog een beetje rondhing en dat hij dat niet zo leuk vond. Nu is hij rustig en ligt te slapen.

Het is iets dat we toch in de gaten zullen houden want tandsteen komt natuurlijk wel terug. Maar nu is alles terug ok.

AfbeeldingAfbeelding
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Re: Anariko en Aayla tandjes kwijt

Berichtdoor Clemmetje » wo 16 okt 2013, 08:27

Een veel voorkomend probleem bij katten.
Hier zijn er ook twee waar aardig wat weggehaald al is.
Gelukkig lijken ze er weinig last van te hebben en kunnen ze meteen na de sanering weer goed eten.
Goed dat je dit in de gaten houdt.
Groetjes Clem
Afbeelding

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » wo 16 okt 2013, 10:01

Hoi hoi
wat fijn dat het nu goed gaat ,dat ruzie maken komt van de lucht die ze bij zich hebben vann de DA ,komt wel goed ;)

Zielig altijd als ze wat mankeren he maar last hebben ze er gelukkig nu niet meer van ,,zelfs de katten die helemaal geen tandjes meer hebben ,kunnen gewoon brokjes eten wat een Bikkels he .
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Yaella

Berichtdoor Yaella » wo 16 okt 2013, 15:58

Ach gossie! wens je heel veel beterschap met je twee kanjers en nu zal het tandvlees ook snel terug herstellen en zullen ze weer fris ruiken uit hun mondjes.
Goed dat de DA het opgemerkt had.
Knap dat ze toch al weer eten, en ja kan ik begrijpen de lucht van de DA en verdoving enz zal even blijven hangen.
Hoop dat het morgen beter met hem gaat, sterkte
Wie nooit op de proef wordt gesteld, proeft nooit van het goede.

Viktor
Contacteer:

Berichtdoor Viktor » wo 16 okt 2013, 17:04

Tot nu toe heb ik op dit vlak geluk gehad. Niet veel ervaring mee ohmy_sm
Afbeelding

bunty

Berichtdoor bunty » wo 16 okt 2013, 21:34

Ahhhh wat liggen ze daar zielig te zijn!
Ik hoop ook dat ze snel weer opgeknapt zijn er lekker kunnen eten.
Heb inderdaad gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is bij Sphynxen. Ik heb voor die mannetjes van mij een tandenborstel en speciale dierentandpasta met vleessmaak gekocht. Dan hoop ik zulke ingrepen te kunnen voorkomen. En zo niet, dan heb ik mijn best gedaan ohmy_sm
Zonder deze mooie dieren, is ons huisje niet compleet!

manoe76
Contacteer:

Berichtdoor manoe76 » wo 16 okt 2013, 21:58

Ja, komt helaas veel voor bij katten... Maar gelukkig kunnen ze zich goed aanpassen zonder tanden en kiezen...
Jammer altijd dat ze na een behandeling weer opnieuw aan elkaar moeten wennen. Mocht het nog een keer gebeuren dan misschien een dekentje meenemen en daarin laten leggen bij de da zodat ze naar hun eigen geur ruiken... Hopelijk is de ruzie inmiddels over.
Afbeelding

dadelus
Contacteer:

Berichtdoor dadelus » di 22 okt 2013, 07:35

Ondertussen zijn wij enkele dagen verder en is Aayla uiterst speels en Anariko terug zij knuffelbare zelve. het uithalen van de slechte tandjes heeft kennelijk ook in hun vitaliteit een boost gegeven, wat normaal is natuurlijk. Hoe zou je zelf zijn als je je niet honderd procent voelt. Ook Marvin is weer de oude grompot :-)
Wij hebben een sphynx verslaving! YES!

Groetjes Kurt, Annick, Mayté - Maye & Marvin & Aayla & Anariko

www.ostendsphynx.tumblr.com

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » di 22 okt 2013, 08:09

Fijn dat ze weer helemaal de oude zijn en zelfs nog beter.
Die ervaring heb ik ook bij twee van mijn katjes bij hun gebitssanering.
Groetjes Clem
Afbeelding

Hildeke

Berichtdoor Hildeke » di 22 okt 2013, 12:00

Gelukkig zijn ze alweer hersteld.
Ze zullen zich beter voelen nu de slechte tandjes eruit zijn.
Groetjes Hildeke

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”