Maand van de gebitsverzorging

Eileen

Maand van de gebitsverzorging

Berichtdoor Eileen » wo 18 feb 2015, 13:14

Hee allemaal, omdat mijn nieuwe kitten wat zwarte vlekjes op zijn melktandjes heeft, wilde ik een afspraak maken bij een dierenarts. Toen kwam ik er dus achter dat het in februari de maand van gebitsverzorging is. Veel dierenartsen doen hier aan mee (op internet kan je vinden welke dierenartsen een actie houden). Mijn 2 sphynxen gaan komende maandag naar de dierenarts voor een gratis gebitscontrole!
Ik dacht misschien is dit interessant voor meer mensen hier!

Audrey

Re: Maand van de gebitsverzorging

Berichtdoor Audrey » wo 18 feb 2015, 14:09

George heeft afgelopen maandag een gratis gebitscontrole gehad. Dat zijn hoektanden zwart zijn is volgens de da geen probleem, die tanden zijn even sterk als parelwitte tandjes. Als ik de rimpels op George zijn gezicht poets trilt hij soms met zijn onderkaak. Volgens de da is dat een teken van pijn. George heeft drie ontstoken kiezen maar om die te laten trekken zou hij onder narcose moeten en dat durven we niet aan vanwege George zijn zieke hart, zijn hoge bloeddruk en zijn diabetes. De da heeft geprobeerd met een haakje zoveel mogelijk plak van George zijn kiezen te trekken. Tot George er genoeg van had en dat duidelijk te kennen gaf mad1_sm . Terwijl de da en ik overlegden greep George zijn kans en sneakte naar de bak met hondenbrokken. Die staat op het bureau zodat de honden er niet bij kunnen, maar George kan dat dus wel laugh_sm De da concludeerde dat zolang George keiharde hondenbrokken kan knagen zijn gebit voor nu in elk geval nog goed genoeg is wacko_sm

Ze zei trouwens dat George zijn tandbederf (en ook bij siamezen etc.) niet alleen van zacht voer komt maar van ontstekingen van binnenuit waar deze rassen gevoeliger voor zouden zijn.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Re: Maand van de gebitsverzorging

Berichtdoor Wil » wo 18 feb 2015, 19:51

Hoi Eleen
dank je wel voor het doorgeven ,succes met jou 2 kanjers

Ha Ha Audrey ik zie George al aanvallen op de honden brokken ;)
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”