Help... graag jullie mening hierover!

vero13

Re: Help... graag jullie mening hierover!

Berichtdoor vero13 » vr 03 mar 2017, 00:35

Kan je geen antwoord gevennop je vragen maar succes en hoop dat alles vlot verloopt.
Ik vind het persoonlijk toch al mooi van de fokker dat hij een toegeving doet, maar dan vraag ik me af waarom? Was hij reeds op de hoogte van het probleem?
Moeilijke en delicate kwestie.
Veel succes

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Afbeelding

Clemmetje
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Clemmetje » vr 03 mar 2017, 18:56

Er zit vaak wel een heel groot verschil in de methode van een gebitssanering. Sommigen maken tijdens de ingreep foto's waarvoor je betaald. Ook is er een verschil in narcose. Laat van tevoren goed naar het hart luisteren.
Groetjes Clem
Afbeelding

KimM

Berichtdoor KimM » vr 03 mar 2017, 19:31

Hoi hoi...
Ik heb vanmorgen nog naar een andere dierenarts gebeld... maar er zit niet heel veel verschil tussen. Deze vraagt tussen de 75 en 150 euro. Hij kon ook niet precies zeggen. Het was afhankelijk van de tijd dat hij er mee bezig was. En hij zei dat bij jonge katten de tanden vaak nog zo goed zijn. Dat het ook moeilijker is om ze eruit te krijgen. De narcose was op zich niet duur. 20 euro. Ging op gewicht. Bij de andere 150 euro. Maar daar is mijn gevoel beter bij. Moet ik dat extra vragen om naar het hart te luisteren? Of doen ze dat niet standaard? Ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 03 mar 2017, 20:26

Hoi Audrey,
goed van jou dat je dat hier weer even neerzet ,,veel particulieren weten dit dus niet ,maar een fokker moet voor de wet een deugdelijk product afleveren,
Groetjes Wil
Afbeelding

Hier wordt niet geshopt voor een goede test

http://database.sphynxrexbreeders.nl/

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » vr 03 mar 2017, 20:27

Ga bij degene waar je gevoel het beste bij is ,ik lees aan je schrijven dat de kat nog jong is ? heeft hij geen dubbel gebit dat komt ook wel eens voor ,
Groetjes Wil
Afbeelding

Audrey

Berichtdoor Audrey » za 04 mar 2017, 10:50

veel particulieren weten dit dus niet ,maar een fokker moet voor de wet een deugdelijk product afleveren
Het gaat volgens de wet ook om wat een koper redelijk kan verwachten, en of een fokker genoeg haar best gedaan heeft. Bijvoorbeeld fokkers zoals Wil of debbytjuh79 die halen overduidelijk het onderste uit de kan om gezonde kittens te krijgen. Als een kat van hun dan door spontane mutatie op 4 jarige leeftijd HCM blijkt te hebben (kan gebeuren) dan ligt de aansprakelijkheid heel anders dan bv. als een kat van iemand als Gerben Vrij (die willens en wetens zieke katten fokt) na een jaar of korter al zowat dood neervalt.

Mooi om te zien vind ik dat rechters meenemen dat een dier toch iets anders is dan een levenloos product. Ook al vallen ze onder hetzelfde consumentenrecht. Als je laptop niet goed is kan je de koop ongedaan maken. Dan gaat de laptop terug naar de verkoper en de koper krijgt haar geld terug. Als je net een kitten gekocht hebt en dat is overleden dan kan dit ook van toepassing zijn (aankoopsom + medische kosten terugbetalen aan de koper). Maar bij dieren werkt dit ook vaak anders. Een foute fokker heeft natuurlijk liever het dier terug dan dat die geld moet betalen voor de medische behandelingen enzo. Maar ook al is het dier ziek, baasje houdt van het dier, heeft een band, en wil het beestje niet meer kwijt. Bovendien, stel het zieke dier zou terug naar de fokker gaan, wat doet die er dan mee? Wat voor leven gaat dat beestje krijgen? Gelukkig zijn er nu uitspraken van rechters die begrijpen dat bij dieren het ongedaan maken van de koop soms geen goede oplossing is, maar dat dit niet betekent dat de fokker daarmee van de verantwoordelijkheid af komt.

Overigens heb ik voor herplaatser Snape 2 1/2 jaar geleden iets van 300 euro betaald. Rond de helft van de nieuw waarde, om in die nare termen van "producten" te blijven. Snape was lichamelijk niet ziek maar had heel ernstige gedragsproblemen. Gelukkig zijn die helemaal over en gaat het nu prima met hem. Ikzelf heb het nieuwe personeel geen geld gevraagd voor hem. Ik was allang heel blij dat hij zo'n goede plek ging krijgen. Voor zijn vriendinnetje herplaatster Hebe heeft het personeel alleen de kosten van de sterilisatie en vaccinatie betaald. Dus eigenlijk was Hebe gratis, want steriliseren en vaccineren had het nieuwe personeel anders toch moeten laten doen. Met Hebe zelf was helemaal niks mis, alleen ze is geen goede moeder, en ze had zwaar ruzie met een andere fokpoes in de cattery. Dus niet voor de fok maar wel een prima huiskat. Echt een mazzeltje dus voor de nieuwe baasjes. Nu blijkt dat haar tanden zo slecht zijn dat bijna alles is getrokken (ruim 1000 euro!). Maar voor een gratis kat ga je bij de fokker natuurlijk geen medische kosten in rekening brengen.

Wil
Beheerder
Contacteer:

Berichtdoor Wil » za 04 mar 2017, 21:45

Audrey dank je wel voor je duidelijke uitleg ;)
ik heb me geabonneerd op dieren recht die site ,ik zal het hier plaatsen als ik een mail krijg ,denk dat het best wel handig is voor veel mensen om dat de te lezen ,

Van Snape is ook super hoe je die weer gewoon kat hebt laten worden ;) is toch wel heel dankbaar he als je nu ziet hoe hij terecht gekomen is ;))
Groetjes Wil
Afbeelding

KimM

Berichtdoor KimM » za 04 mar 2017, 23:51

Hoi audrey, sorry voor mijn late reactie! Je hebt super duidelijk uitgelegd! Bedankt hiervoor. Denk dat idd veel mensen dit niet weten.
Zoals je al zegt... je hebt een band en je kan hem zeker niet meer missen . Ook voor onze kinderen zou dit een drama zijn.
Ik weet dat die hoektand er sowieso uitgaat en ben toch blij dat de fokker dit betaald!
Wil.. hij is van 3 augustus en heeft al gewisseld. Pas toen ging het me ook opvallen!

KimM

Berichtdoor KimM » wo 08 mar 2017, 20:09

Het is me eindelijk gelukt om een goede foto te maken. Ik wil jullie dit toch nog even laten zien. Dan hebben jullie een goed beeld!

KimM

Berichtdoor KimM » wo 08 mar 2017, 20:10

//cloud.tapatalk.com/s/58c048fc0b4 ... 93825.jpg?

Terug naar “Gebit/Mondholte/Kaak”